تبلیغات کلیکی در گوگل٬ عامل موثر در رشد تجارت

یکی دیگر از شیوههای پرداختی در این روش، پرداخت به ازای Impression است. در اجرای تبلیغات بنری شیوههای پرداخت مختلفی مانند پرداخت ثابت و کلیکی وجود دارد. در پرداخت کلیکی برای تبلیغات بنری، تبلیغ شما به تناسب علاقه کاربر و ارتباط موضوعی تبلیغ با صفحات مختلف سایت به مخاطبان نمایش داده خواهد شد. رایج ترین نوع در تبلیغ در گوگل می باشد و مستقیما در صفحه اول گوگل آگهی نمایش داده می شود. از طرفی با وجود گوگل ادز طبیعتا تبلیغات شما در صفحه اول نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد. ازآنجاکه مخاطب به تماشای ویدئوی موردنظر خود علاقهمند است، اجرای این تبلیغ پیش از نمایش محتوای دلخواه کاربر باعث میشود افراد خواهناخواه به تماشای این تبلیغ بنشینند، حتی اگر تنها برای چند ثانیه باشد. در نتیجه احتمال اینکه مخاطب روی چنین تبلیغی کلیک کند، بیشتر است.این شیوه تبلیغاتی هم به صورت عادی (نمایش تبلیغات به همه کاربرانی که به سایت مراجعه میکنند.) و هم به صورت ریتارگتینگ (نمایش تبلیغات فقط به کاربرانی که پیش از این حداقل یک بار به سایت مراجعه کردهاند.) قابل اجرا و پیادهسازی است.

اولین نکته درباره تبلیغات بنری این است که در این شیوه، آگهی تبلیغاتی به شکل یک هویت مستقل از سایت نمایشدهنده به مخاطب نشان داده میشود. بعد از آن که وارد اکانت گوگل ادز شدید، میتوانید بلافاصله اولین کمپین خود را ایجاد نمایید. شما میتوانید به تناسب نتیجه تحلیل و بازخورد تبلیغات یکی از دو شیوه را برای تبلیغات خود انتخاب کنید. این سرویس تقریبا دو سال بعد از اینکه گوگل به عنوان محبوب ترین وب سایت جهان شناخته شد، در دسترس قرار گرفت. به عبارتی دیگر، گوگل ادز بر اساس هدفتان، تبلیغات شما را بهینه و مدیریت میکند. اگر مشتریان شما به دنبال شما باشند با استفاده از کلمات کلیدی راحتتر میتوانند شما را پیدا کنند. شاید باور نکنید، اما مشتری امروز که دنیایی از کلمات کلیدی روبروست، بیش از همیشه به نیچ مارکتینگ تمایل پیدا کرده است. این روزها دیگر اهمیت تبلیغات بر هیچکس پوشیده نیست؛ از طرفی تجربه ثابت کرده هزینه تبلیغات در بستر آنلاین به مراتب بسیار کمتر از تبلیغات آفلاین است.

کسبوکارهایی مانند فروش پوشاک یا خدمات نظافت از جمله مشاغلی هستند که میتوانند برای بازه زمانی پایان سال به جای تمرکز روی بهبود سئوی سایت که بسیار زمانبر است، از گوگل ادز هزینه تبلیغات در گوگل ادز استفاده کنند. از وقتی تصمیم می گیرید روی سئوی سایتتان کار کنید تا سایتتان در صفحه اول دیده شود، حداقل ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز هست. خیلی از کاربران عادی فضای وب به نشان Ad که کنار بعضی از نتایج صفحه اول گوگل نمایش داده میشود، توجهی ندارند.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

یا مسیر اثبات شده موفقیت Google Ads را در اینفوگرافیک “نحوه استفاده از Google Ads” دنبال کنید. شما میتوانید در گزارشهای Google Ads به طور دقیق بررسی کنید چه افرادی در چه ساعاتی از سایتتان بازدید کردهاند. همچنین شما میتوانید انتخاب کنید تبلیغ بنری شما تنها به مخاطبانی نمایش داده شود که قبلا هم از سایت میزبان بازدید کردهاند، یعنی ریتارگتینگ کنید. را روی کمپین موردنظرتان اعمال کنید.بنابراین احتمال نمایش تبلیغات شما به افرادی که ابدا ارتباطی به کسبوکارتان ندارند، بسیار پایین خواهد آمد. سادهترین احتمال این است که شاید چیزی را فراموش کنید. برای این که این نوع از تطابق را برای کلمه کلیدی خاصی فعال کنید میبایست یک علامت منفی (-) قبل از کلمه کلیدیتان بگذارید.

تبلیغات در گوگل در حول کلمات کلیدی متمرکز شده است، تبلیغ کنندگان لیستی از کلمات کلیدی را برای هدف گذاری انتخاب می کنند که به پیشنهادات تجاری آنها مرتبط باشد، کلماتی را که مردم بیشتر برای جستجوی محصول شما به احتمال زیاد از آنها استفاده می کنند. پس احتمال دیده شدن لینک سایت شما و در نتیجه کلیک روی آن بسیار زیاد است. در این شیوه تنها در صورتی که مخاطبان روی تبلیغات شما کلیک کنند، هزینه تبلیغات محاسبه خواهد شد. در این شیوه اغلب اوقات هزینهای که پرداخت میکنید، بسیار گران است و نسبت به مخاطبی که برایتان میآورد، به صرفه نیست. اما سوال اینجاست که تبلیغات گوگل ادز واقعا به صرفه است؟ اگر اولین بار است که می خواهید از کمپین گوگل ادز استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم که چند هفته صبر کنید و اگر به نتیجه نرسیدید، بررسی موارد تاثیرگذار را شروع کنید.

ثبت نام در گوگل ادز

در این دوره آموزش ویدیویی شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا میشوید و میفهمید که کسب و کار شما و مشتریانتان به چه چیزی نیاز دارند. تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادز در تمامی پلتفرمهایی که کاربران توانایی استفاده از سرویس جستوجوی گوگل را دارند قابل نمایش است. به عبارت دیگر نمایش تبلیغات در گوگل ادز هیچ هزینهای برای شما ندارد و شما مجبور نیستید بابت افرادی که سایت شما را انتخاب نمیکنند، هزینهای پرداخت کنید. تبلیغ در گوگل می تواند به صورت متن، تصویر، فیلم یا هر فرمت دیگری باشد و می تواند به صورت های متفاوتی هدف گذاری کند.

همچنین در این شیوه تبلیغ هم مانند گوگل ادز میتوانید مخاطبان هدف را انتخاب کنید و از نظر موضوعی، زمانی، جغرافیایی و نمایشدهندگان تبلیغ محدودیتها و فیلترهای مدنظر خودتان را اعمال کنید، اما کنار همه تشابههای این شیوه با گوگل ادز، تبلیغات همسان تفاوتهای مهمی با سرویس تبلیغاتی گوگل دارد. سپس میتوانید در گوگل ادز یک کمپین ایجاد کنید و بر روی این دسته از افراد تمرکز کنید، در این فرآیند نرخ تبدیل به شد افزایش می دهد. طبق آمارهای جهانی، میانگین نرخ بازگشت سرمایه یا ROI تبلیغات در گوگل چیزی در حدود ۷۰۰٪ است! آمارها نشان می دهد که بیشترین تعداد کلیک بر روی 4 یا 5 نتیجه اول گوگل صورت می گیرد. در تبلیغات همسان شیوه پرداخت مانند تبلیغات گوگل ادز به شکل پرداخت به ازای کلیک است و در قبال نمایش تبلیغات در سایت هزینهای دریافت نمیشود. همچنین در روش تبلیغات بنری انتخاب مخاطب هدف نسبت به گوگل ادز به مراتب شفافیت و دقت کمتری دارد و همیشه احتمال نمایش تبلیغات به مخاطبانی که چندان ارتباطی با موضوع ندارند، وجود دارد.

درامد از گوگل ادز هنگامی که یک کانال یوتیوب و یک حساب Google AdSense ایجاد کردید، می توانید این دو را به هم لینک بدهید. استراتژی بهینه ای که می توانید برای استفاده از سرویس گوگل ادوردز اتخاذ کنید، این است که مدتی با استفاده از google ادوردز به صفحه اول موتور جستجو آمده و آمار بازدید وب سایت خود را افزایش دهید. با توجه به اینکه هزینه مربوط به تبلیغات گوگلی برای کلمات کلیدی که رقابت بالایی دارند، بسیار گران است؛ طبیعتا شرکتهای نوپا که بودجه تبلیغاتی محدود و درآمد کمی دارند، نمیتوانند روی چنین کلماتی با شرکتهای بزرگ و قدرتمند رقابت کنند.شرکتهای پولدار و بزرگ میتوانند سالانه مبالغ بسیار هنگفتی را برای تبلیغات گوگل ادز در نظر بگیرند و برای کلمات کیدی پر رقابت در صفحه اول نتایج گوگل باشند. در چنین شرایطی سازمانهای کوچک هیچ شانسی برای رقابت نخواهند داشت. بنابراین در صورتی که کمپین تبلیغاتی خود را روی کلماتی بسته باشید که رقابت زیادی داشته و گرانقیمت باشند، ریسک بالایی روی بودجه تبلیغاتی خود کردهاید.این هزینه با توجه به ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی برای ایرانیان به مراتب بسیار گرانتر خواهد بود.

شما میتوانید روشی مانند ایجاد کمپین ریمارکتینگ برای تمامی سایتهای بازدید کننده را در نظر بگیرید که بسیار حرفهای است و نتایج مناسبی را در بر دارد. نمایش (Display): در کمپین نمایش گوگل تبلیغات شما به صورت بنر در سایتهای مختلف به نمایش میگذارد. در پائین همین قسمت نیز میتوانید از افزونههای تبلیغات گوگل ادوردز هم استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری را به مخاطبان خودتان نمایش دهید. در سرویس تبلیغاتی گوگل شما میتوانید فیلترهایی را روی کمپین تبلیغاتی خود اعمال کنید تا تبلیغات فقط به افرادی با ویژگیهای موردنظر شما نشان داده شوند. گزینه اول که مربوط به داده های استاندارد همه بازدید کنندگان است را انتخاب می کنیم. به محض آن که گوگل تبلیغات شما را تایید کند، تبلیغ موردنظرتان در صفحه اول گوگل به نمایش در خواهد آمد.بنابراین در صورتی که بتوانید کمپین تبلیغات گوگل ادز خود را با آگاهی کامل و به شیوهای کاملا صحیح طراحی و پیادهسازی کنید، میتوانید نتایج بسیار خوبی از آن داشته و در کوتاهترین زمان فروش محصول یا خدماتتان را زیاد کنید.

فرض کنیم شما یک اپلیکیشن موبایل دارید و می خواهید میزان نصب آن را افزایش دهید. رتبه تبلیغ (Ad Rank) نشان دهنده این است که تبلیغ شما تا چه میزان می تواند در صفحه نتایج جایگاه بالاتری نسبت به رقیبان داشته باشد. درست مثل هر سیستم عامل دیگر، حساب Google Ads ساختار خاصی دارد که هر تبلیغ دهنده ای برای تبلیغات موثر و موفق باید با آن آشنا شود. در این میان تبلیغات گوگل ادز (Google Ads) یکی از بهترین، سریعترین و کارآمدترین انواع تبلیغات محسوب میشود که افراد زیادی را به جذب کرده است. با وجود این تبلیغات بنری هنوز هم یکی از جذابترین و کارآمدترین انواع تبلیغات است که خیلی از افراد از آن استقبال میکنند. همانطور که میدانید در تبلیغات گوگل ادز پرداخت هزینه به ازای کلیکهاست. چند نوع تبلیغ (Ad format) میتوانیم در کمپین ویدیویی گوگل ایجاد کنیم؟

سایت اصلی گوگل ادز

از یک سو با توجه به آنچه درباره مزایای تبلیغات Google Ads گفته شد، اگر شما بتوانید کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز را در این سرویس به درستی انتخاب کنید، محدودیتهای هوشمندانهای برای نمایش تبلیغ در نظر بگیرید، بودجه معقولی داشته باشید و تبلیغات گوگلی را به خوبی پیادهسازی کنید، نتیجه و سود آن نسبت به هزینه پرداخت شده کاملا مقرونبهصرفه و ایدهآل خواهد بود. پلتفرم گوگل ادسنس Google AdSense نمایش تبلیغات دیگران را در وبسایت شما امکانپذیر میکند. در این شیوه سایت میزبان و نمایشدهنده تبلیغ شرایط ویژهای را تعریف کرده و اعلام میکند تبلیغات بنری شما تا زمانی روی سایت نمایش داده میشود که ایمپرشن خاصی به دست آورد.

نحوه کار با گوگل ادز

همانطورکه گفته شد در این حالت شما به ازای هر کلیک هزینه پرداخت میکنید؛ اما در اغلب شیوههای تبلیغات آنلاین بدون در نظر گرفتن کلیک (چه مرتبط و چه غیر مرتبط) ناچار به پرداخت میلیونها تومان پول خواهید بود.یکی دیگر از نقاط قوت تبلیغات گوگل ادز در حوزه مدیریت مالی، امکان تعیین سقف بودجه تبلیغاتی روزانه در کمپینهاست. همچنین هزینه تبلیغات در گوگل در مقایسه با سایر شیوههای تبلیغ آنلاین بسیار کمتر است. مقالات مرتبط: مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟ کافی است اکانت شما در Google Ads شارژ شده و تنظیمات کمپین تبلیغاتی موردنظرتان اعمال شود.

سادهترین احتمال این است که شاید چیزی را فراموش کنید.

3) مخاطبان هدف خود را تعیین کنید. برای مثال شما میتوانید فضاهای تبلیغاتی مختلف صفحات یک سایت را به صورت ماهانه یا هفتگی اجاره کنید و با پرداخت یک مبلغ ثابت برای مدت مشخص، این فضا را برای نمایش بنر تبلیغاتی خود مورد استفاده قرار دهید. در ابتدای کسب و کار میتوانید از آن استفاده کنید. پس از نمایش اجباری چند ثانیه از این ویدئوی تبلیغاتی، مخاطب میتواند انتخاب کند از این تبلیغات پرش کرده و به ویدئوی اصلی برسد یا برای کسب اطلاعات بیشتر روی صفحه فرود تبلیغات ویدئویی پری رول کلیک کرده و وارد آن شود. بنابراین نمایش تبلیغ به مخاطب هزینهای نداشته و شما موظف هستید تنها به ازای مجموع کلیک انجام شده روی تبلیغ بنری خود هزینه پرداخت کنید. در این سرویس اگر کاربری وارد سایت شما شود توسط گوگل انتخاب شده و تبلیغات بنری در سایتهای نمایشدهنده تبلیغات كلیكی گوگل برای او نمایش داده میشوند.

سایت گوگل ادز

آنها ترجیح میدهند این موارد را نادیده بگیرند و روی نتایجی که به طور طبیعی نمایش داده شده، کلیک کنند.این موضوع میتواند باعث ریزش بخشی از مخاطبان شما باشد. اگر بتوانید در مذاکره با سایت نمایشدهنده تبلیغ شیوه پرداخت برای تبلیغ بنری را به ازای کلیک در نظر بگیرید، برای شما بهصرفه خواهد بود. همچنین در شبکه جستجو یا موتور جستجوی گوگل (Search Network) هم شیوه کار به این صورت است که مخاطبان در موتور جستجوی گوگل یا بعضی سرویسهای همکار گوگل نیازها و درخواستهای خود را جستجو کرده و براساس جستجوها، نتایج تبلیغاتی مختلفی را خواهند دید. در یک تعریف ساده میتوان گفت گوگل ادز یا (Google AdWords) یکی از سرویسهای تبلیغاتی گوگل است که در آن افراد میتوانند به ازای پرداخت هزینه به گوگل، محصولات خود را در دو بستر شبکه تبلیغاتی گوگل یعنی شبکه نمایش یا موتور جستجوی گوگل با تنظیمات و هدفگذاری خاصی نشان دهند.در شبکه نمایش یا (Display Network) گوگل، تبلیغات موردنظر شما به شکل ویدئو، بنر یا حتی متن در سایتهای همکار گوگل به مخاطبان نمایش داده میشود.

تبلیغات گوگل ادز چیست

حالا که سرویس تبلیغاتی گوگل را به خوبی شناختید و از مزایا و معایب آن مطلع شدید، شاید بخواهید به جای آن از یک شیوه دیگر برای تبلیغات خود استفاده کنید. با توجه به جستجوی شما، گوگل اپلیکیشنهای مرتبط را هم تحت عنوان تبلیغ به شما نمایش میدهد. برای کم کردن هزینه کلیک به دنبال یک تبلیغ باکیفیت و مرتبط باشید و بهتمامی جزئیات متن تبلیغ و صفحه فرود آن توجه ویژه کنید. به همین شکل، زمانی که در حساب گوگل ادوردز خود نرخ کلیک کلمات کلیدی خاصی را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که کدام اصطلاحات و عبارات کلیدی از نظر جستجو و متن تبلیغ بهترین عملکرد را دارند. این نوع تبلیغات به حدی میان مشاغل جا افتاده که همه سعی دارند به طریقی در بسترهای آنلاین، فضای وب یا شبکههای اجتماعی محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند. گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی پولی است که تحت یک کانال بازاریابی شناخته شده به عنوان پرداخت به ازای کلیک (PPC) قرار میگیرد، جایی که شما (تبلیغکننده) به ازای هر کلیک یا به ازای هر نمایش (CPM) یک تبلیغ، هزینه پرداخت میکنید.