خواص عناب چیست؟

در نوشتن مقالات پژوهشی باید برخی قواعد اخلاقی رعایت شود، چه مقاله را با طرح مساله­ای نو می­نویسید یا نگاهی متفاوت به مساله­های پیشین دارید نباید آن را با کوچک­نمایی دیگران و بزرگ­نمایی خودتان مطرح کنید. آیین نگارش زبان فارسی باید به طور کامل رعایت شود و از آوردن اصطلاحات بیگانه که معادل دقیق و پذیرفته شده در زبان فارسی دارند؛ خودداری شود. در صورت تمایل به چاپ مقاله خود در این مجله، ضمن سپاس از انتخاب این مجله خواهشمند است نکات زیر را به دقت مطالعه و در نگارش مقاله رعایت فرمایید. الف- عنوان: عنوان مقاله باید در برگیرنده موضوع تحقیق بوده و با قلم تیتر شماره 16 به صورت پررنگ (Bold)نوشته شود.

بهترین روش درمان کبد چرب کاهش وزن و چربی شکمی و همچنین بهرهگیری از یک رژیم غذایی سالم است که غذاهای چرب و کربوهیدراتهای تصفیه شده در آن به حداقل برسند. همچنین چکیده باید حاوی حداقل 150 و حداکثر200 واژه باشد و بصورت ساختارمند در 5 بند(مقدمه، روش، یافته، نتیجه گیری، واژه های کلیدی) تنظیم شود. توجه: در ذیل عنوان کلی روش عناوین فرعی آورده نمیشود، بلکه بصورت پیوسته اما برجسته شده در ابتدای یک پاراگراف مجزا بخش ها ارائه می شوند. نکته مهم: در مقدمه از آوردن عناوین فرعی اجتناب کنید و مقدمه را به صورت یکپارچه بنویسید. چنانچه کلمهای در متن، جداول و غیره به صورت مخفف بود، باید به صورت کامل در پاورقی ذکر شود. نمونه ی دوم: برخی از جعل کنندگان مقداری حوصله به خرج می دهند و تعدادی فقط چکیده را در سایت قرار می دهند که احتمال اینکه جدید هم باشد وجو دارد اما فایل کامل مقالات قابل دانلود نیست وخطاهای متفاوتی می تواند بدهد. ارسال مقاله به نویسنده در صورتی که اشکال قابل رفع باشد. بدون احتساب این عنوان که از شکل و محتوایش بیخبریم و عنوانهایی که شاید بعدها به دست آیند، میتوان نوشت در عهد محمدشاه قاجار و ناصرالدینشاه قاجار مجله – با تعریف ارائه شده – در ایران منتشر نشدهاست.

امکان انصراف از ارسال مقالات برای نویسندگان فقط تا زمان قبل از طرح آنها در هیأت تحریریه امکانپذیر است. هیأت تحریریه مجله در رد یا قبول و ویرایش مقاله آزاد است. استفاده از پتو روی مبلمان یکی از جدیدترین ترندهای دکوراسیون منزل است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. میخواهم بدانم که موافقی یا نه. نام یک موسسه یا سازمان میتواند به عنوان نویسنده مقاله قید شود. در صورت ارجاع به متن نوشته شده در پایگاه وب، نام نویسنده(گان) و عنوان آن متن (مشابه با نام نویسنده و عنوان مقاله در ارجاع به مقاله) نوشته میشود. تمامی منابع باید به زبان انگلیسی و با اندازه قلم 10 نوشته شوند. در مطالعات اثربخشی ذکر میزان بهبودی (با بهره گیری از ضرایب اتا یا معناداری آماری) ضروری است. ، در این بخش پرهیز شود و نتیجه گیری بصورت مفهومی و تا حد امکان غیر آماری بیان شود. بحث ونتیجهگیری: این بخش باید شامل استنتاج و نتیجه گیری مفهومی از یافته های تحقیق مطابق سئوالات یا فرضیات اصلی تحقیق باشد. مگر آنکه دارای مطلبی مهم از جنبه روش شناختی اپیدمیولوژی یا بهداشتی باشند و نظر موافق نویسنده اصلی برای ترجمه اخذ شود.

فرضا اگر در سال 84 جمعا 40 ارجاع به یک مجله صورت گرفته باشد و در آن مجله در سال 82 تعداد 26 مقاله و در سال 83 تعداد 24 مقاله چاپ شده باشد، ضریب ارجاع آن مجله، از تقسیم 40 بر 50 به دست می آید که 0.8 مرتبه مورد استناد مقالات دیگر قرار گرفته اند. توجه: تعداد جدولهای یک مقاله بیشتر از 5 جدول نباشد. این موضوع زمانی مشهودتر میشود که مجموعه دادهها و تعداد کاربران افزایش پیدا میکنند. روش(Methods) :شامل اطلاعات کلی درمورد نوع مطالعه، جامعه، نمونه و روش نمونه گیری، ابزار گردآوری داده ها و روش تجزیه و تحلیل آماری دادهها است. نویسندگان به توالی و ترتیب منطقی اطلاعات ارایه شده در مقدمه توجه کنند. پس از اتمام کار، از آنها بخواهید که مطالب را بررسی کنند و صحت آنها را تائید کنند.

واژه های کلیدی (key words):حداکثر 6 و حداقل 3 واژه کلیدی آورده شود. نکته: دقت داشته باشید که کل مقاله که شامل تمام بخشهای آن میباشد باید حداقل 10 و حداکثر 15 صفحه باشد (متن اصلی نباید بیشتر از 6000 واژه داشته باشد. اما شاید بیشتر اوقات از توانائیهای ذاتی خود اطلاع چندانی نداشته باشیم. میتوانید شیشه مورداستفاده خود را در دمای اتاق به مدت 30 روز ذخیره کنید. کلمات کلیدی مهم سایت: فارس، خبرگزاری فارس، farsnews، روند کاهشی دمای هوا در استان، خاک های نرم کوشک انتشارات ملک اعظم. باشگاه خبرنگاران جوان دارای اپلیکشن در نسخه های اندروید و آیفون می باشد.

مقالههایی که بر اساس مطالعات منطقهای یا ملی تدوین شده باشند؛ برای پذیرش در مجله در اولویت قرار دارند. برای ارجاع به مقاله ارائه شده در همایش، عنوان و تاریخ همایش به جای نام مجله قید میشود و قسمت آخر ارجاع نیز صرفا شامل شماره صفحات مقاله مورد ارجاع در کتابچه همایش است. پاراگراف آخر می بایست از زبان پژوهشگر و در خصوص هدف، سئوال یا انتظار محقق از انجام تحقیق باشد. به همین دلیل باید از پلتفرمی استفاده کرد که تمامی این موارد را در زمانی مناسب و با هزینهای معقول انجام دهد. مجموع آماده سازی صفحات جهت چاپ را می گویند که رفته رفته به مرور زمان پیشرفته شده و با چاشنی خلاقیت به مسئله ای مهم در جذب مخاطب برای مطالعه بیشتر رسانه مبدل شده است. سهام شناور آن بخش از سهام یک شرکت است که سهامداران آن، آماده عرضه و فروش آن سهام هستند و قصد ندارند با حفظ آن قسمت از سهام، در مدیریت شرکت مشارکت کنند و انتظار میرود در آینده نزدیک قابل معامله باشد. همچنین باید سرنگ را قبل از پروسه آماده کنید. استفاده از این نوع انسولین برای کنترل یکشبه قند خون و همچنین بین وعدههای غذایی بسیار موثر است.

سخت افزار: جز فیزیکی و خارجی پایگاه داده به حساب میآید که برای تعامل با دستگاههای الکترونیکی، دستگاههای ذخیرهسازی، دستگاههای ورودی/خروجی (I/O) و سایر موارد کاربرد دارد. دوره آموزش پایگاه داده فرادرس یک نقطه آغازین مناسب برای آشنایی با انواع پایگاه داده و کاربردهای آن به حساب میآید. فعالیتهای کاری و پژوهشی او در زمینۀ ترجمه، تدریس و ویراستاری زبان انگلیسی بوده است و در حال حاضر بهعنوان کارشناس تولید محتوا در فرادرس فعالیت میکند. او به مباحث دیجیتال مارکتینگ علاقه دارد و در این زمینه در مجله فرادرس به تولید محتوا میپردازد. او به تدریج توانست مخاطبان بسیاری را به این برنامه جلب کند و اجرای آن را تا سال ۱۳۹۷ ادامه داد.

برای ارجاع به کتابهایی که تحت نظر ویراستار یا شورای ویراستاری نوشته شده باشند، بعد از عنوان کتاب، نام ویراستار یا ویراستاران قید میشود. بعد از نام آخرین ویراستار در ارجاع لاتین کلمه editor یا editors به متن اضافه میشود و بعد از آن علامت نقطه میآید. ارجاع به اطلاعات فارسی نیز مشابه با نمونه لاتین است. اطلاعات مورد نیاز این بخش عموماً در پایین صفحه وب نوشته میشود. مجله اپیدمیولوژی ایران نوشتههایی را که در ارتباط با مقالهها یا نوشتههای مجله نوشته شده، چنانچه در نقد و بررسی مقاله باشد، همراه با پاسخ نویسنده مقاله میپذیرد. در این مطلب به این سوال پاسخ داده شد که پایگاه داده چیست و چه کاربردهایی دارد. این حرف یکی از قابلیت های خبر یعنی ایجاد امواج و حرکت در جامعه اشاره دارد. با این حال، اگر دارو ضد افسردگی ونلافاکسین یا سایر مهار کنندههای انتخابی بازجذب سروتونین-نوراپی نفرین (SSNRIS) را مصرف کنید، باید از عناب خوردن اجتناب کنید، زیرا ممکن است این میوه در عملکرد این داروها اختلال ایجاد نماید. براساس برخی مطالعات محدود نیز، کمک به خوب شدن زودتر زخم یکی دیگر از مهمترین خواص عناب برای دیابت است. به دلیل خواص عناب برای فشار خون این میوه یکی از انتخابهای رایج برای کنترل فشار خون بالا در طب سنتی به حساب میآید.

یافتههای پژوهش کیفی نیز در قالب طبقات، مفاهیم یا مضامین اصلی با زیر مجموعه آنها به همراه نقل قولهای مستقیم شرکتکنندگان یا دادههای اولیه توضیح سایت majalema داده میشوند. در مطالعات کیفی طبقات، مضامین یا مفاهیم و یا تبیین نظری یافتهها در رابطه با پدیده مورد مطالعه به صورت روشن بیان شوند. بدیهی است متعاقباً همسویی و عدم همسویی نتایج با پژوهشهای پیشین و تبیین این همسویی و عدم همسویی، و ارائه ی یک جمعبندی لازم و مفید است. مبانی نظری(؛ مروری بر یافتههای مطالعات دیگر که مرتبط با مسأله و موضوع پژوهش باشد (پیشینه تجربی) و تبیین خلأ یا شکاف موجود درباره مسأله مورد پژوهش در راستای ضرورت انجام مطالعه حاضرلازم است مد نظر باشد.

ترتیب مطالب بهتر است از متغیرهای وابسته آغاز شود و به سمت معرفی جنبه های دیگر پژوهش سوق یابد. نشانی نویسنده و نویسندگانی که شامل گروه، دانشکده، دانشگاه و یا سایر مؤسسههای پژوهشی مربوط به آن است باید به طور کامل همراه با ذکر کدپستی، شماره تلفن، نمابر، آدرس و پست الکترونیکی قید شود. مسؤولیت کامل منابع و مطالب چاپ شده در هر صورت به عهده نویسنده یا نویسندگان خواهد بود. پ- مقالههای مروری (Review article): این نوع مقالهها براساس تسلط کامل نویسنده به موضوع تهیه میشوند و شامل عنوان، چکیده، مقدمه، روش پژوهش، سر تیترهای اولیه و ثانویه، بحث، نتیجهگیری و منابع هستند.

او کاملا متحیر با خود فکر کرد «چه کسی میتواند چنین کاری کرده باشد؟ قالب حرفه ای ایران نیوز یک قالب ایرانی با طراحی حرفه ای و کاملا زیبا است که بصورت منحصر بفرد و ویژه طراحی شده که کاملا مناسب برای سایت های مجله ای، سایت های خبری، آژانسهای مسافرتی، سایتهای فناوری، ورزشی، کسب و کار، تورهای گردشگری، مجله سلامتی و تناسب اندام، سایت های غذایی، وبلاگی و… در طراحی با رایانه پس از قرار دادن متن در صفحه بهتر است از مانیتور فاصله بگیریم تا بتوانیم ارزش خاکستری متن اندازه ستونها و تناسب تصاویر با نوشتار را مشاهده کنیم. نویسندگان با ارسال مقاله به مجله متعهد میشوند که مقاله یا مقالاتی را که به مجله ارسال میدارند، همزمان یا قبل از آن به مجله فارسی یا انگلیسی دیگری ارسال نکرده باشند. یعنی دسترسی به یک پایگاه داده یکسان توسط بیش از یک نفر به صورت همزمان امکانپذیر است. لانتانیدها به صورت جداگانه در پایین جدول نمایش داده میشوند. نکته: در اکثر نشریات برای رپورتاژ خبری کلمه «تبلیغات» در بالا یا پایین آگهی نمایش داده میشود. مجله از درج ترجمه و نیز مقالههایی که قبلاً در مجلات یا نشریات دیگر چاپ شدهاند؛ معذور است.

عنوان، چکیده فارسی و انگلیسی، واژگان کلیدی (فارسی و انگلیسی، مقدمه، روش کار، یافتهها، بحث، نتیجهگیری، تشکر و قدردانی (در صورت لزوم)، منابع، پیوستها (شامل: شکلها، جدولها و نمودارها). الف- مقالههای پژوهشی(Original article): که باید شامل قسمتهای عنوان، چکیده (فارسی و انگلیسی)، مقدمه، روش کار، یافتهها، بحث، نتیجهگیری و منابع باشند. مقدمه و تاریخچهای در مورد موضوع، هدف از انجام مطالعه، مطالب علمی و مطالعههای انجام شده مربوط به موضوع، تجزیه و تحلیل و بحث درباره پژوهشهای ارایه شده و نتیجهگیری باشند. متن اصلی مقاله شامل: مقدمه، روش، یافتهها، بحث و نتیجهگیری و منابع است. اطلاعات تازه یا دستاوردهای جدیدی در مقالات مروری بحث و ارائه نمیشود. با استفاده از پایگاه داده، یافتن اطلاعات به آسانی و به سرعت انجام میشود. علاقهمندان برای اطلاعات تکمیلی در این خصوص میتوانند به سایتhttp://www.icmje.org مراجعه نمایند. فقط واژههایی میتوانند به عنوان واژه کلیدی آورده شوند که در عنوان یا چکیده به آنهااشاره شده باشد.