دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش بازاریابی دیجیتال متمم

بازاریابان می توانند کمپین های PPC را در گوگل، بینگ، لینکدین، توییتر، پینترست یا متا (فیسبوک سابق) راه اندازی کنند و تبلیغات خود را به افرادی که در جستجوی عبارات مرتبط با محصولات یا خدمات شما هستند، نشان دهند. کمپین های PPC می توانند کاربران را بر اساس ویژگی های جمعیتی (مانند سن یا جنسیت) تقسیم بندی کنند یا حتی علایق یا مکان خاص آنها را هدف قرار دهند. به طور سنتی، شرکت ها بر روی بازاریابی از طریق چاپ، تلویزیون و رادیو متمرکز بودند. اگرچه این گزینه ها هنوز هم وجود دارند، اما ظهور اینترنت منجر به تغییر در نحوه دسترسی شرکت ها به مشتریان شده است. این شکل از بازاریابی شامل استفاده از سایت ها، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو، اپلیکیشن ها می شود. در حقیقت هر چیزی که بازاریابی را با بازخورد مشتری یا تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتری در بر می گیرد.

کاربرد و مزایای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای B2B و B2C

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش بازاریابی دیجیتال متمم

با کمک سئو می‌توانید مشتریان آنلاین بیشتری به دست آورید و به‌راحتی نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. اما با توجه به توسعه فناوری اطلاعات طی سالهای اخیر، افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده گسترده از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یکدانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار می‌گیرد. امروزه رشته دیجیتال مارکتینگ در دانشگاه‌ها جای خود را باز کرده و حتی حتی دانشگاه‌های متعددی در جهان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را در سطح کارشناسی ارشد ارائه می‌کنند. بعد از اینکه سایت‌تان را راه‌اندازی کردید باید به فکر بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجویی همچون گوگل باشید. بهینه‌سازی سایت یا همان سئو جزء فعالیت‌های مهمی است که بیشتر صاحبان کسب وکارها اطلاعات زیادی راجع به آن ندارند. سعی کنید محتوای ارزشمندی تولید کنید و سپس نکات کلیدی سئو را در محتوا و سایت‌تان به کار ببندید.

در واقع در تبلیغات سنتی، مهم‌ترین پارامتر هر رسانه، داشتن مخاطبان زیاد است و هزینه‌ها براساس تعداد مخاطبان رسانه تعیین می‌شوند نه براساس تناسب آن‌ها با جامعه شرکت سی یو وب هدف یک محصول/خدمت. به نحوی که امروزه اپلیکیشن‌ها تبدیل به رسانه مناسبی برای تبلیغات شده‌اند و کسب‌و‌کارهای بسیاری برای تبلیغ محتوای خود به سراغ تبلیغات درون اپلیکیشنی می‌روند. این گروه از تبلیغات، امکان بررسی قدم به قدم داده‌ها و تارگت کردن گروه خاصی از مخاطبان را در اختیار تبلیغ‌دهندگان قرار می‌دهند. امکاناتی که بهره‌وری از آن‌ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ، ارزش زیادی را برای کسب‌و‌کار به ارمغان می‌آورد. اگر روی تکنیک های اینباند مانند سئو، شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا برای یک وب سایت متمرکز هستید، خبر خوب این است که به بودجه زیادی اصلاً نیاز ندارید. با بازاریابی Inbound، هدف اصلی ایجاد محتوای با کیفیتی است که مخاطبان شما به آن ها علاقه داشته باشند که لازمه آن اکثراً تنها زمانی است که برای تولید این محتواها صرف می کنید.

  • در نهایت، توصیه می‌شود که برای دستیابی به موفقیت پایدار و طولانی مدت، بر روی سئو، محتوا و شبکه‌های اجتماعی بیشتر تمرکز کنید تا نسبتا هزینه‌ی کمتری صرف کنید.
  • برای دسته اول که بازاریابی دیجیتال نوع آفلاین بود هزینه‌­های شما ممکن است بسیار بالا باشد.
  • بدِ ماجرا آنجایی خود را نشان می‌دهند که افسار کسب و کار دیجیتال خود را به دست این افراد بسپارید!
  • اگر حالت بیزینس شما B2C است، با توجه به نقاط قیمتی محصولات شما، معمولاً هدف نهایی فعالیت های دیجیتال مارکتینگ شما جذب مردم به سمت وب سایت و تبدیل کردن آن ها به مشتریان بدون نیاز به صحبت کردن با تیم فروش می باشد.

این کارمند نیز ممکن است با سایر متخصصان بازاریابی محتوا کار کند تا بتواند یک استراتژی مناسب برای نوع محتوا و شبکه اجتماعی مورد استفاده تدوین کند. سوم اینکه انفجار اطلاعات در رسانه‌های آنلاین باعث می‌شود مخاطب شما با حجم زیادی از تبلیغات روبرو شود. بسیاری از این افراد با واقعیت آن کالا یا خدمت آشنایی نداشته و سبب کاهش اعتماد مصرف‌کننده به همه تبلیغات در فضای مجازی می‌شود. در سال‌های اخیر دیگر مردم وقتشان را کمتر با خواندن روزنامه یا دیدن تبلیغات در تلویزیون سپری می‌کنند. بخش زیادی از زمان مشتریان شما پای تلفن همراه یا کامپیوتر و تبلت می‌گذرد.

اگر هم قصد استفاده از این روش بازاریابی را دارید نوین می‌تواند رپورتاژ شما در تمام وبسایت‌های پربازدید با تخفیفی خوبی منتشر کند. حالا این که وقتی دیجیتال مارکتر به مانیتور خیره شده دقیقاً چه کار می‌کند؟ با چه ابزارهایی سر و کله می‌زند؟ و چطور محصول یا خدمات می‌فروشد داستانی طولانی است که در ادامه توضیح دادیم. اگر شما در خصوص سهم بازار خود هیچ‌گونه تحقیقی نکنید، نمی‌توانید متوجه تقاضای مشتریان گردید و در حقیقت تقاضا و درخواست آنان نادیده گرفته می‌شود. امروزه بازار سنتی با سرعت فراوانی در حال تغییر است و ما شاهد تفاوت در رفتار و شخصیت مشتری، رقبا و انجمن‌های بازاریابی هستیم. برای همین شما باید با آخرین متدهای روز چه در دیجیتال مارکتینگ و چه در تغییرات، اطلاعات خود را بروز کنید.

۲۰ـ بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو seo

می‌پرسید چه فعالیت‌هایی مربوط به این روش است؟ بک لینک‌ها…یعنی همان سایت‌هایی که به محتوای سایت شما لینک می‌دهند. تیترهای مرتبط با محتوا و به طور کلی ارائه موضوعات مرتبط با هدف سایت را موزد هدف قرار دهید. نرم‌افزارهای موبایل همان اپلیکیشن‌هایی هستند که همه‌ ما در گوشی‌های تلفن همراه خود نصب کرده‌ایم و از آن‌ها استفاده می‌کنیم. امروزه به طور کلی نرم‌افزارهای موبایلی به دو دسته نرم‌افزارهای اندروید و نرم‌افزارهای IOS تقسیم‌بندی می‌شوند. نرم‌افزارها انواع گوناگونی دارند؛ اما اگر قرار باشد آنها را به چند دسته اصلی تقسیم‌بندی کرد، می‌توان سه نوع نرم‌افزارهای موبایلی، نرم‌افزارهای تحت وب و نرم‌افزارهای ویندوزی را نام برد.

تعریف مورد استفادهٔ متمم