دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بدون عضویت در آن میتوانید اطلاعات مختصری درباره آمار جستجو، منابع ورودی کاربران، رقبا و کلیدواژههایی که کاربران را به وبسایت شما میرساند پیدا کنید. بسته به اهداف کسبوکارتان، شناخت مخاطب و میزان بودجهای که در اختیار دارید، میتوانید یکی از استراتژیهای ذکرشده در بالا را برای بازاریابی انتخاب کنید. 2- تولید محتوا و بازاریابی محتوا چه فرقی باهم دارند؟ سازمانهای بازاریابی که ارتباطات بازاریابی و سازندگان محتوا را از داخل و خارج سازمان ادغام میکنند، اغلب چابکتر هستند و موقعیت بهتری برای تولید محتوا با سرعت مکالمه و جامعه دارند. در ایران با توجه به این که اینستاگرام محبوبیت بیشتری دارد، بیشتر ابزارهای مرتبط با اینستاگرام استفاده میشوند. کاربران شما از پیوندها برای پیمایش و تعامل در سایت تان و یافتن محتوایی که به دنبال آن هستند استفاده می کنند. بدیهی است این تمام بازاریابی محتوایی نیست و هر کدام از مطالب مطرح شده در این نوشته در صورت عمیق شدن میتواند نیازمند بلندی باشد.

با انجام دادن همین تغییرات و بهینه کردن مطالب وب سایت میتوانید در دید موتور جستجو جایگاه سایت خود را بهبود ببخشید. هزینه: در عضویت رایگان به مدت سه ماه میتوانید آمار بازید وبسایت را رصد کنید. هزینه: در حال حاضر هزینه تبلیغات کلیکی در یکتانت از حداقل ۵۰ تومان شروع میشود تا ۳۰۰۰ تومان به ازای هر کلیک. این به اندازه شرکت و تعداد نفرات در تیم محتوای شما بستگی دارد، و به این بستگی دارد که آیا شما همه کارها را در خانه انجام میدهید و یا در حال واگذاری تولید محتوا هستید. علاوه بر این ، با ظهور فن آوری های جدید ، این شیوه ها همیشه در حال تغییر هستند و موتورهای جستجو الگوریتم های خود را تغییر می دهند. در ادامه ۴ نکته دیگر را با شما در میان خواهیم گذاشت. Ninjalitics ابزاری دیگر است که برای رصد و آمارگیری اینستاگرام استفاده میشود. ویژگی جالب دیگر رایچت امکان تنظیم پیامهای هوشمند و زماندار برای کاربرانی است که به سایت شما وارد شدهاند.

با هاتجر میتوانید بخشهای پرکلیک در هر صفحه، حرکات موس و میزان اسکرول کاربران را زیر نظر بگیرید. با جیتیمتریکس میتوانید گزارش کاملی از بارگذاری بخشهای مختلف هر صفحه از وبسایت و عملکرد کل وبسایت مشاهده کنید. تهیه پرسونای مخاطبان در تعیین و شناخت مشتریان به شما کمک بسیاری خواهد کرد و از طریق آن میتوانید اطلاعات کاملی درباره مشتریان خود بدست آورید. متصل میشود. میتوانید پستهای خود را زمانبندی کنید و آمار پیشرفت هرکدام را زیر نظر بگیرید. علاوه بر این در طول انجام سئوی سایت باید بکلینکهای رقبا را زیر نظر داشته و کم و زیادشدن لینکهای آن را رصد کنید. تا به اینجای کار به خوبی میدانیم که کمپین دیجیتال مارکتینگ چه ماهیتی دارد و چطور میتوانیم در چند گام مشخص و ساده، آن را پیادهسازی کنیم.

پس از درکِ این سوال که سئو چیست اکنون میتوانید برای اعمال تغییرات در سایتتان اقدام نمائید تا رتبهی سایت خود را رشد دهید. شما میتوانید اپراتورها را به صفحههای دلخواه اختصاص دهید. لازم به ذکر است که رباتهای موتور جستجو بخصوص گوگل، از احترام بالایی نسبت به این فایل قائل هستند و در صورتی که شما دستور به عدم خواندن یک فایل یا یک بخش را صادر کرده باشید، از این دستور اطاعت خواهند کرد. بازدهی گوگل ادز نسبت به سایر روشهای تبلیغات کلیکی نسبتاً بالاتر است و به همین دلیل بهترین گزینه برای جذب کاربر و افزایش فروش است. برای آشنایی بیشتر، از مقاله «گوگل ادز چیست؟ پیشنهاد میکنیم قبل از استفاده از این ابزارها حتماً مقاله سرعت سایت را در وبلاگ ما بخوانید. هرچه سایت شما سریعتر باشد، کاربران راحتتر از آن استفاده میکنند.

دیجیتال مارکتینگ

در ابتدای کار متخصصان تیم سئو24 جلسات مشاوره را با شما انجام میدهند تا از نیازها و انتظاراتتان آگاه شوند. بنابراین افراد با آگاهی کامل مشغول به کار شده و میتوانند بیشترین مقدار جذب مخاطب را داشته باشند. با عرضه یا توزیع کننده، مشتری و همکاران فروش سر و کار داریم، همانطوری که در بالا نیز اشاره شد. AMP مخفف فناوری «Accelerated Mobile Pages» است و امکان توزیع سریعتر محتوا در موبایل را فراهم میکند. اگرچه هیچ تعریف توافق شده جهانی در مورد بازاریابی محتوا ارائه نشده اما مطابق با تعریف انجمن بازاریابی آمریکا؛ بازاریابی محتوا شامل فرآیند ایجاد و توزیع محتوای مرتبط و ارزشمند برای جذب، خرید و ارتباط با مخاطبین هدف مشخص، محتوای قابل درک و همسو با اهداف برای پیشراندن فعالیتهای سودآور مشتری است. ردیاب بکلینک ابزار Buzzsumo در نسخه رایگان آن قابل دسترس نیست.

بعضی از این سرویسها امکان تولید محتوای سریع هم دارند و بعضی فقط ابزاری برای آمارگیری و تحلیل پیشرفته هستند. بعضی از این سرویسها امکان اتصال دامنه دلخواه را میدهند. البته امکانات این سرویسها محدود به یک ارتباط سریع نیست. از روی یک فیلمنامه بخوانید. قابل دسترسی: بسیاری از کسب و کارها این اشتباه بزرگ را مرتکب میشوند و اهدافی را برای بازاریابی دیجیتال خود تعیین میکنند که واقع گرایانه نیستند؛ بنابراین سعی کنید اهدافی تعیین کنید که بلند همتانه باشند، اما غیر واقع گرایانه نباشند.

به علاوه، میتوانید با تنظیم قیف فروش خود ببینید کاربران در چه بخشهایی، از خرید منصرف میشوند. مدیریت منابع انسانی و مالی، تنظیم بودجه و هزینه های پروژه، برنامه ریزی و کنترل پروژه ها، تدوین برنامه های تنظیم شده و نظارت بر اجرای این برنامه ها همگی در وظایف یک مدیر دیجیتال مارکتینگ می گنجد. تعامل بیشتر: این بازاریابی با دستیابی سریع به مخاطبان هدف، به ایجاد یک تعامل عمیق بین برند و آنها کمک میکند. یک مثال به مشخصتر شدن منظور ما کمک میکند. یک رتبهبندی مشابه الکسا هم دارد که البته دقت آن از الکسا کمتر است. شبکههای اجتماعی یکی از آن ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که بر میزان آگاهی از برند، تولید لید و بالا بردن ترافیک وبسایت آثار مثبتی دارد. این متخصصان که به عنوان «دیجیتال مارکتر» شناخته میشوند، جایگاه مهمی در سازمانها، استارتاپها، کسبوکارها و حتی نهادهای دولتی، فرهنگی و اجتماعی دارند.

بعد از بازاریابی محصول در کمپین تبلیغاتی باید با کمک پلتفرم های مختلف به تحلیل این کمپین تبلیغاتی بپردازیم و دو ابزار گوگل آنالیتیکس و متریکس می توانند در تحلیل داده های کمپین به شانار ما کمک کنند. رایچت یک سرویس با ویژگیهای متنوع برای پشتیبانی مشتریان و پاسخگویی آنلاین است. هزینه: یک بسته رایگان با امکانات محدود دارد. هزینه: بسته به خدمات موردنیاز متغیر است. هزینه: وابسته به خدمات موردنیاز متغیر است. هزینه: اطلاعات اولیه و محدود رایگان است. هزینه: اطلاعات اولیه برای اینستاگرام رایگان است.

پلتفرمهای قابل اتصال و کارهایی که میتوانید با هوت سوییت انجام دهید بسیار متنوع است. هزینه: در حالت رایگان میتوانید تا ۳ وبسایت را به پروفایل خود اضافه کنید و مرتب بررسی کنید. هزینه: فقط چک کردن رتبه و دریافت اطلاعات محدود درباره رقبا و بازدید هر وبسایت رایگان است. تبلیغات کلیکی یا PPC نوعی روش تبلیغ است که در آن فقط به ازای کلیک روی تبلیغ یا لینک پول پرداخت میکنید. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینکهایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده میشوند، نگاه نمیکنند. فرض کنید میخواهید به یک اینفلوئنسر اینستاگرامی پول بدهید تا برای شما تبلیغ کند؛ از طرفی میدانید که اضافه کردن فالوورهای فیک و لایک غیرواقعی امکانپذیر است. هزینه: بسته رایگان محدودیت یک اپراتور و ۱۰۰ مکالمه در ماه دارد.

اینفوگرافیکها (Infographics): این آثار گرافیکی عمودی و بلند برای نشان دادن اطلاعات به روشی جذاب، راحت و مفهوم به کار میروند. کارکرد این ابزار به این صورت است که شما با وارد کردن نام کاربری اینفلوئنسر مورد نظر و انتخاب گزینه از میان جستجو در پروفایل و تحلیل دنبال کننده، به مجموعهای از اطلاعات پردازش شده دست مییابید که نشان دهنده کلیدواژگان استفاده شده توسط دنبال کنندگان، مدت زمان آنلاین بودن آنها و سایر اطلاعات تحلیلی دیگر دارد. از طرف دیگر کاپریلا مدعی است با هوش مصنوعی بهترین تبلیغات را به صورت هدفمند به مشتریان نمایش میدهد. تبلیغدهندههای کاپریلا جایگاه بنر را اجاره میدهند و مثل بقیه درآمدشان وابسته به کلیک نیست. سیاست کاپریلا نسبت به دو شرکت معرفی شده کمی متفاوت است. از نظر کارشناسان مربوطه، این روش از مارکتینگ نسبت به سایر روشهای سنتی و حتی مدرن، مقرون به صرفه میباشد.

دیجیتال مارکتینگ چیست

هزینه: حالت پایه رایگان است. بیتلی در حالت رایگان امکان ساخت ۵۰ لینک کوتاه اختیاری میدهد و به جز این تعداد میتوانید هرچقدر خواستید لینک کوتاه تصادفی بسازید. نکته مهم در استراتژی بازاریابی محتوا این است که در این حالت شما برای جذب مخاطب بیشتر عمل می کنید و در واقع محتوای منتشر شده برای جذب بیشتر و بهتر مخاطب است. دلیل این کارآمدی هم ساده است؛ گوگل بزرگترین موتور جستجوی دنیا است و تبلیغات شما هر روز در کنار نتایج جستجو به میلیونها کاربر نمایش داده میشود. اگر مشتری مجبور شود برای یک سوال ساده ایمیل بفرستد و شما هم دو روز بعد به ایمیل او جواب دهید، مطمئن باشید مشتری در این مدت مشکلش را از راه دیگری حل کرده است. به عبارت دیگر، تولید محتوا را میتوان معادل با مقالهای دانست که نوشته میشود در حالیکه بازاریابی محتوا این است که آن مقاله را در یک روزنامه چاپ کنید.

بازاریابی محتوا

درباره الکسا و چگونگی عملکردش در مقاله «راهنمای رتبهبندی الکسا» کامل توضیح دادیم. بسته خدمات کامل از ۳۵ دلار ماهانه شروع میشود. در کمپینهای ریتارگتینگ، بر خلاف کمپینهای بنری عادی، تبلیغات شما تنها به کاربرانی نمایش داده میشود که حداقل یک بار وارد وبسایت شما شدهاند و احتمالاً به محصولات و خدمات شما علاقهمند بودهاند. Crisp یک افزونه چت آنلاین مخصوص سیستمهای مدیریت محتوا مثل وردپرس است. ریتین سرویس ایرانی دیگری است که امکان چت آنلاین را فراهم میکند. گفتینو سومین سرویس پرطرفدار ایرانی است که امکانات کامل پشتیبانی و چت آنلاین را در اختیار شما میگذارد. مزیت اصلی سرویسهای چت آنلاین کاهش این زمان و پاسخگویی در لحظه است. فراتر از وب سایت، شما احتمالا تصمیم می گیرید که تلاش های خود را روی کانال های متمرکز بر کسب و کارتان مانند LinkedIn تمرکز کنید، جایی که مخاطب شما وقت خود را آنلاین میگذراند.

در ادامه ۴ نکته دیگر را با شما در میان خواهیم گذاشت.

یعنی برخلاف اکثر روشهای تبلیغ فقط برای مشتریهایی که از سایت شما بازدید کنند، خریدشان را تکمیل کنند یا اپلیکیشن شما را نصب کنند پول میدهید. فقط تنها تفاوت راحتی کار با وردپرس است که به واسطه افزونه های موجود این اتفاق افتاده است. اگر شروع مکالمه و شکلگیری ارتباط از طرف مخاطب ایجاد شود، بازاریابی درونگرا اتفاق افتاده است. اهمیت بهاشتراکگذاری محتوا، چه در قالب متن باشد و چه در قالب اینفوگرافی، ویدئو یا موارد دیگر، روزبهروز بیشتر میشود و از ابزارهای مهم در بازاریابی است.

سرویسهایی مثل socialblade این کار را به خوبی انجام میدهند.

در نسخه رایگان میتوانید تا ۲۰ بار در روز درخواست گزارش سرعت وبسایت کنید. یعنی میتوانید دامنهای کوتاه شده مشابه دامنه اصلی به سرویس اضافه کنید و هر آدرس کوتاهی که نسخه کوتاه شدهاش را با این دامنه بسازید. پیشنهادات را میتوانید مرور کنید و هر کجا نیاز بود لینک بدهید. مثلاً ممکن است که کمپانی جداگانه برای آنالیز و تجزیه تحلیل رفتار ها و علایق جدید مشتری نیاز باشد. رایچت دارای اپلیکیشنهای قابل نصب روی رایانه و موبایلها است یا میتوانید از طریق ربات تلگرام به پیامها جواب دهید. آمارهای کاربردی اینستاگرام هم از همین سرویس قابل استفاده است. شهرت بهتر برند نهتنها به تعداد و سطح شناخت مشتریان که به افزایش سطح اعتماد و وفاداری آنها هم کمک قابل توجهی میکند.

هزینه: بسته به خدمات موردنیاز متغیر است.

یک قالب مناسب و ارزشمند برای انتشار محتوای خود انتخاب کنید، آیینهای نگارش را بیاموزید، خطاهای ویرایشی و املایی را کاهش دهید و به صفر برسانید. روش دیگر، انتشار مقالهای با موضوع مرتبط به کسبوکار شما در یک پلتفرم است که بابت آن نیز مبلغی دریافت میشود. اگر به آن ها خدمات خوبی ارائه دهید، پاسخ قاطعانه ای دریافت خواهید کرد. بطوریکه مردم از آن به خوبی یاد کنند و در صفحات اجتماعی آدرس وبسایتتان را منتشر کنند. بافر هم مثل هوت سوییت خدمات مدیریت شبکههای اجتماعی ارائه میکند. سرویسهایی مثل socialblade این کار را به خوبی انجام میدهند. در این بستهها با خیال راحت فقط اهداف خودتان را تعیین کنید و بقیه کار را به کارشناسان ما میسپارید.

متخصص دیجیتال مارکتینگ