راهنمای خرید و انتخاب لپ تاپ گیمینگ

سایر مشخصات فنی لپ تاپ گیمینگ ایسر Nitro 5 A515 از جمله کانفیگ ذخیره سازی شامل ۲۵۶ گیگابایت SSD و ۱ ترابایت هارد دیسک، صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل از نوع IPS LED و صفحه کلید دارای نور پس زمینه نیز مشابه با دستگاه لنوو است. با توجه به معیار های سایت هلورین برای انتخاب محصولی برتر و پرفروش میتوان گفت که لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad L340 – MR از جمله بهترین و پرفروش ترین لپ تاپ در رنج قیمت 15 تا 20 میلیون تومان است.

این لپ تاپ تنها 1.7 کیلوگرم وزن دارد ، پردازنده آن اینتل Core i5 1035G1 است که 6 مگ کش داشته و یکی از سریع ترین پردازنده های فعلی د دسته سیستم های میان رده به شمار می رود. مهم ترین قطعه لپ تاپ های گیمینگ کدام است؟ بهترین لپتاپ گیمینگ سال ۲۰۲۱ کدام است؟ بدون تردید لپتاپهای ردهبالا که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد، جزو بهترین لپتاپهای دانشآموزی هستند؛ اما مسلماً هر فردی توانایی خرید لپتاپ ردهبالا را ندارد. برخلاف برخی لپتاپهای ارزان که از شاسیهای شل و بدنه بیکیفیت ساخته شدهاند، سرفیس لپتاپ گو از هر لحاظی مقاوم، محکم و درجه یک است.

لپتاپ ریزر Blade Stealth 13 – AZ – NB در واقع یک الترابوک گیمینگ است و زمانی که عرضه شد، لقب اولین الترابوک گیمینگ را یدک میکشید. اما لپ تاپ گیمینگ ایسر دو نقطه ضعف مهم داره که باعث میشه بهترین لپ تاپ گیمینگ لقب نگیره؛ یک اینکه صفحه نمایش اون 14 اینچیه که از نظر خیلی از کاربرها کوچیک محسوب میشه؛ دوم اینکه حافظه داخلی اون اگرچه از نوع SSD هست، اما فقط 512 گیگابایت فضا داره که برای ذخیرهی چندین بازی سنگین کافی بهنظر نمیرسه. اما اگر فقط یک دانشجو و دانشآموز هستید که بیشتر کار خود را در وب، آفیس، ارتباط با دوستان یا نهایتا تدوین سبک یک عکس در فوتوشاپ انجام میدهید و از طرفی، نمیخواهید هزینه بالایی برای خرید لپتاپ انجام دهید، سرفیس لپتاپ گو یک گزینه استثنایی، شیک و باکلاس برایتان خواهد بود. از آنجایی که یک لپ تاپ گیمینگ فقط به خوبی تجهیزات جانبی آن است، ما نگاهی می اندازیم به اینکه صفحه نمایش آن چقدر روان و سریع است، کیبورد آن چقدر راحت و پاسخگو است، آیا پورت های کافی دارد یا خیر، و طراحی کلی آن چقدر خوب است.

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون

با این حال ظاهر V15 IGL همچنان شیک و جذاب است و مقاومت خوبی هم در برابر فشار و خمش دارد و از یک شاسی قوی بهره میبرد. پورتها هم تنوع خوبی دارند و روی لبههای دو طرف V15 IGL شاهد یک پورت HDMI، دو USB 3.1، یک پورت USB 2.0 و جک ۳.۵ میلیمتری اتصال هدفون و کارتخوان هستیم. لپتاپ V15 IGL در دل خود سختافزاری بسیار معمولی و مخصوص کارهای روزمره در اختیار دارد که البته یک ویژگی آن، باعث شده تا سرعت کارایی آن نسبت به رقبا بالاتر رود. بدنه آلومینیومی باکیفیت در کنار طراحی چشمنواز و مدرن که در دل خود سختافزاری کاملا مناسب و کاربردی جای داده، ارزش این لپتاپ را بالا برده است. قسمت بعدی که باید به آن پرداخت، گرافیک دستگاه است که یک پردازندهی گرافیکی Radeon RX 4GB DDR5 دارد و این قطعه تا حد بالایی توان اجرای برنامههای مختلف مثل فتوشاپ، آفیس، برنامهّهای حسابداری و بازیهای مختلف را دارد و کاربر محدودیتی با وجود این پردازنده حس نخواهد کرد.مشخصات سختافزاری این لپتاپ باعث شده تا برای مصارف اداری، مهندسی و صنعتی مناسب باشد.

بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون

یکی از نقاط قوت سرفیس لپتاپ گو صفحهکلید آن است. به جرات میتوان گفت که سرفیس لپتاپ گو یکی از دوستداشتنیترین و بهترین لپتاپهای کوچگ، سبک و مقرونبهصرفهای است که تا به امروز عرضه شده. این لپتاپ را به جرات میتوان یکی از بهترینها در بازه قیمتی خود دانست. به جرات ما شاهد بهترین نمایشگر در بازه قیمتی ۲۵ میلیون تومان هستیم. مگر می شود حرف از بهترین لپ تاپ مخصوص بازی باشد و اسمی از لپ تاپ های MSI آورده نشود؟ امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید لپ تاپ مناسب خود در محدوده قیمتی بین 30 تا 40 میلیون تومان را تهیه کرده و از تسلطی که آنها در بازی به شما میدهند، لذت ببرید!

بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۲

لپتاپهایی با مشخصات سختافزاری کمنظیر که میتواند شما را به خود جذب کند. گیمرهایی که بدنبال لپتاپ فوق العاده باریک اما قدرتمند هستند، لپ تاپ ایسوس مدل Zephyrus G15 بهترین انتخاب برای آنهاست.طراحی زیبا، باریک و سبک این لپ تاپ چشم هر بینندهای را به سمت خود میچرخاند. پردازنده نسل 12 اینتل، کارت گرافیک سری 30 انویدیا، حداکثر حافظه داخلی 4 ترابایتی، صفحه نمایش حداقل 165 هرتزی و کیفیت ساخت دل در کنار هم باعث شده این هیولای گیمینگ بهترین لپ تاپ گیمینگ دل باشد. شیائومی ادعا کرده که سطح بالایی از تکنولوژی تولید را در لپتاپهای نسل جدید خود و به خصوص ردمیبوک پرو ۱۴ به کار برده است. لپتاپ سرفیس گو که ما در اینجا داریم، به یک پردازنده نسل دهم اینتل مدل Core i5-1035G1 مجهز است که آن را ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیرهسازی SSD همراهی میکند.

راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ

تعداد زیادی از سازندگان لپ تاپ، مدلهایی را با نمایشگرهای 1440p عرضه میکنند، حتی در لپتاپهای گیمینگی که کمتر از 2000 دلار قیمتگذاری شدهاند. لنوو طی چند سال گذشته در زمینه تولید لپتاپ و به خصوص لپتاپهای گیمینگ حرفهای زیادی برای گفتن داشته و این روزها از محبوبیت بسیار زیادی بین گیمرها برخوردار است. همچنین لپتاپهای با گرافیکهای مجتمع اینتل معمولا کم مصرفترین مدلها خصوصا در لپ تاپهای ۲ در ۱ محسوب میشوند. همچنین پردازنده گرافیکی RX Vega 7 که مجتمع شده با پردازنده اصلی است، در این لپتاپ خودنمایی میکند. پردازنده گرافیکی هم با پردازنده اصلی مجتمع شده و از نوع رادئون Vega 7 است. در مدلی که ما معرفی میکنیم، ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD، سختافزار لپتاپ شیائومی ردمیبوک ۱۴ را تکمیل میکنند. همچنین ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیرهسازی SSD، سرعت قابل قبولی را به این لپتاپ بخشیدهاند.

ما در اینجا لپتاپ ردمیبوک پرو ۱۴ را داریم که از قیمت بسیار خوبی به نسبت سختافزار و به خصوص صفحهنمایش ۳.۵K خود برخوردار است. این لپتاپ گیمینگ/ روزمره ریزر از پردازنده اینتل Core i7 1165G7 بهره میبرد که از نسل یازدهم پردازندههای اینتل محسوب میشود و توان بالایی در محاسبات و عملکردهای سنگین از خود نشان میدهد. بدنه این لپتاپ از جنس آلومینیوم نسل ششم است که در صنعت هواپیمایی به کار میرود تا علاوه بر وزن سبک، مقاومت دستگاه را در بالاترین حد ممکن قرار دهد. علاوه بر این می توانید قبل از خرید این محصول با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. ما سعی کردیم در این مطلب مشاوره خرید لپتاپ، تا جای ممکن به همهی سلیقهها پاسخگو باشیم و از پایینترین بودجهای که میشود یک لپتاپ نرمال تهیه کرد (۶ میلیون تومان) تا حدود ۸۰ میلیون تومان پیش رفتهایم.

بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون

عمر باتری سرفیس لپتاپ گو راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ عالی است. این تعداد پورت و درگاه برای یک چنین دستگاه کوچکی کاملا مناسب و عالی است. این لپ تاپ را در بالاتر با کانفیگ دیگری بررسی کردیم اما این مدل، بالاتر از مدل قبلی است که کانفیگ بسیار قدرتمندتری دارد! مایکروسافت به غیر از پورتها نمیخواهد که سوراخ دیگری در لپتاپ وجود داشته باشد و حتی این قضیه به بلندگوها هم سرایت کرده است. یکی دیگر از ویژگیهای سرفیس لپتاپ گو، وجود اسکنر اثرانگشت برای افزایش امنیت لپتاپ است، موردی که آن را بسیار کم دیدهایم و تنها مثال ارزان قیمت، میتبوکهای هواوی هستند که چنین ویژگی را در خود دارند. تا الان خیلی خوب کار کرده و سیستم خیلی خوبی داره ولی چون AMD هست مردم فکر میکنند که خوب نیست من خودم از دی جی کالا نخریدم ولی توی بازار هر کسی که این لپ تاپ رو نداشت میگفت که خوب نیست ولی یکی داشتش میگفت من با پردازنده ی اینتل هم دارم ولی من خودم برای گیم این رو پیشنهاد میکنم.

جواب کوتاه این است که روی عمر باتری این دستگاههای مخصوص گیمینگ خود اصلا حساب نکنید. در آزمایش عملکرد کرومبوکها نسخه دارای پردازنده Core i3 و رم ۸ گیگابایتی، سیستم در حالی که تعداد زیادی تب باز شده بود و یک ویدیو نیز در پسزمینه در حال پخش بود؛ عملکرد کاملاً روانی داشت و باتری کرومبوک توانست نیروی روی آن را تا ۱۰ ساعت و ۴۰ دقیقه تأمین کندکه این میزان عمر باتری برای کرومبوکهای در این رده قیمتی میزان مناسبی است.

نسبت تصویر ۳:۲ نمایشگر سرفیس لپتاپ گو هم ویژگی جالبی است که آن را برای کسانی که اهل برنامهنویسی و انجام امور روزانه، درسی و کاری هستند متناسب کرده است. اگر نویسنده، دانشجو یا محقق هستید و سر و کارتان بیشتر با تایپ کردن است، قطعا سرفیس لپتاپ گو یک گزینه استثنایی و ارزان قیمت برای شما خواهد بود. فرم جزیرهای صفحهکلید بسیار عالی طراحی شده و بین هر دکمه، فاصلهای ۱.۵ میلیمتری تعبیه شده که تایپ کردن با آن را لذتبخش کرده است. فرم طراحی و نحوه قرارگیری صفحهکلید و تاچپد به شدت ما را به یاد مکبوکهای اپل میاندازد و کاملا مشخص است که شیائومی سعی کرده تا بتواند لپتاپهای ویندوزی اما با کیفیت و استاندارد مکبوکهای اپل تولید کند.

این پردازنده دارای ۱۶ مگابایت حافظه کش از نوع L3 است. صفحه نمایش این لپتاپ از نوع IPS بوده که رزولوشن ۱۹۲۰×۱۸۰۰ را ارائه میدهد و نرخ تازهسازی تصویر در آن به ۱۲۰ هرتز میرسد. در بازی Apex Legend ما نرخ ۶۸ فریم بر ثانیه را در بهترین تنظیمات گرافیکی شاهد بودیم و در بازی Rainbow Six Siege به نرخ ۷۰ فریم بر ثانیه رسیدیم. در بازی Red Dead Redemption 2، در رزولوشن ۱۰۸۰p و بالاترین تنظیمات گرافیکی، این بازی بسیار سنگین توانست روی نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بهترین عملکرد را داشته باشد. رزولوشنی که ترکیب آن با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، تراکم ۲۴۲ پیکسل، روشنایی بیش از ۳۰۰ نیت و عمق رنگ sRGB صد درصدی، بهترین کیفیت، وضوح، کنتراست و بازتولید رنگ را ارائه میدهد. یکی از ایرادهایی که می توان به این لپ تاپ گرفت این است که ما یک صفحه نمایش بهتر می خواهیم زیرا صفحه نمایش آن کمی رنگ پریده است.

این کاربران باید به دنبال خرید کیس کامپیوتر باشند و سیستم انتخابی آنها قطعا باید قدرت گرافیکی لازم را داشته باشد. در میان مشخصات مختلف یک نوت بوک گیمینگ، صفحه نمایش اهمیت بسیاری داشته و باید هنگام خرید به این بخش توجه بالایی شود. لپتاپ Asus TUF Gaming F15 از صفحه کلید مناسبی هم برخوردار است که از نور پس زمینه بهره میبرد. این لپتاپ باکیفیت لنوو از صفحه کلیدی با چیدمان جزیرهای بهره میبرد که امکان تایپ سریع و طولانی مدت را فراهم میسازد.

لپ تاپ گیمینگ

در ضمن لپ تاپ از دوتا اسپیکر استفاده میکنه که صدای خوبی دارن و توی بازی کردن به کارتون میان. علاوه بر مورد بیان شده شرکت ایسر برای لپتاپ Predator Helios 500 خود از پردازنده گرافیکی GTX 1070 تولید شرکت انویدیا استفاده نموده که تقریبا توانایی اجرای هرگونه بازی را دارا است. ازآنجاکه عملکرد پروفایلهای Balanced و Extreme در بخشهای قبل تفاوت چندانی با یکدیگر نداشت، از اجرای تستهای پایداری در پروفایل Extreme چشمپوشی کردیم. حتی ممکن است یک پردازنده U-series Core i7 در تعداد هستههای پردازشی نیز با H-series Core i7 تفاوت داشته باشد. این لپتاپ hp با قیمت زیر هزار دلار برای دانشجویی که به دنبال خرید لپتاپی با قدرت پردازشی و عمر باتری مناسبی هستند، گزینه بسیار مناسبی محسوب میشود. در این راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ ما افرادی را برنامه نویس پردازشی می نامیم که محاسبات عددی سنگین مانند مش گیری یا پردازش تصویر و یا محاسبات سیالات در نرم افزار هایی همچون متلب و میپل را انجام میدهند.

در تستهای انجام شده، پخش ویدیو با روشنایی ۵۰ درصد حدود ۱۳ ساعت با یک شارژ ۱۰۰ درصدی امکانپذیر است. به همین دلیل، سرفیس لپتاپ گو هنگام انجام هر نوع حجم کاری گرافیکی میتواند شما را ناامید کند. پردازنده مرکزی Celeron N4020 اینتل، قلب تپنده این لپتاپ است که در کنار پردازشگر گرافیکی رویبرد Intel UHD Graphics 6000، چهار گیگابایت رم DDR و یک ترابایت حافظه از نوع HDD، اجزای این لپتاپ ارزان قیمت را تشکیل میدهند. مدل این گرافیک Geforce GTX 1650TI است و ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد. این لپ تاپ نمایشگر 17.3 اینچی IPS LCD با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتزی دارد که همه اینها باعث میشوند این بخش را با توجه به قیمت بسیار خوب و جذاب ارزیابی کنیم و قطعا شما هم از کیفیت و هم از سریع و روان بودن محتوا رضایت خواهید داشت. اگر به دنبال یک لپتاپ دانشجویی/دانشآموزی پر سرعت و باکیفیت هستید یا بودجهتان به اندازه خرید لپتاپ حداکثر ۸ میلیون تومان است، یکی از بهترین گزینههای ممکن، لپتاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل IdeaPad 1- A خواهد بود.