سایان الکتریک طرح خانه هوشمند Smart Home

هوشمند سازی منزل چیزی ست که به شما کمک می کند تا در هر کجای دنیا که هستید بتوانید نظارت و مدیریت دائمی خود را در خانه اعمال کنید. گویی به صورت مجازی در خانه حضور دارید و این یعنی پیشرفت تکنولوژی تا مغز استخوان. پیشرفتی که مهندسین ام اچ به آن دست یافته اند و با کمال افتخار در منزل شما عزیزان دست به اجرای آن می زنند. استاندارد بودن تجهیزات هوشمندسازی ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اغلب تجهیزات هوشمندسازی ساختمان جهت برقراری ارتباط با کنترل کننده مرکزی و سایر نودها از تکنولوژی ارتباط بی سیم استفاده می کنند. از جمله مهمترین نکات در انتخاب سیستم خانه هوشمند، توسعه پذیری سیستم است.

کلید هوشمند TMD زنیو | Zennio TMD Display One Smart Touch Panel

با توجه به رونق یافتن این دانش، شاهد کاهش یافتن هزینه های هوشمند سازی ساختمان هستیم. با توجه به روش هوشمند سازی ساختمان و سطحی از هوشمندی که اننظارش را دارید، هزینه ساخت خانه هوشمند متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در جایی که امکان کابل کشی وجود نداشته باشد، به استفاده از بستر ارتباطی Radio Frequency) RF) پروتکل KNX در ساختمان هوشمند روی می آورند. این بستر بر امواج رادیویی استوار است و برای بسیار از پروژه های ساختمانی که پس از ساخت به فکر هوشمند سازی افتاده اند، گزینه ای ایده آل محسوب می شود.

بنابراین جهت بهره مندی از هر قابلیت، نیاز به نصب و راه اندازی تجهیزات مرتبط با آن را دارید. ترموستات هوشمند، ترموستاتی است که می‌توانید از هر جایی که هستید آن را تغییر دهید. نگران این هستید که وقتی به خانه می‌رسید خیلی هوا گرم یا خیلی سرد است؟ چه پس از کار و چه پس از یک سفر طولانی، این اصلا مساله‌ی نگران‌کننده‌ای نیست. با چند ضربه در برنامه‌ی خانه هوشمند و ساختمان هوشمند می‌توانید همه چیز را تنظیم کنید.

  • از مهم ترین بخش هایی که در هوشمند سازی بیمارستان در نظر گرفته می شود، اینترنت اشیا است که به لطف آن رفاه و راحتی در این مکان به ارمغان خواهد آمد.
  • این کنترل نه تنها در زمان های حضور شما در منزل میسر است، بلکه می توانید در زمان هایی که در منزل نیستند هم به کمک گوشی موبایل، از آن بهره گیرید.
  • تمام وسایل الکترونیکی موجود در خانه می‌توانند در خدمت این انقلاب فناوری قرار بگیرند و زندگی بشر را چنان دستخوش تغییر کنند که با چند دهه‌ی پیش، به هیچ وجه قابل مقایسه نباشد.
  • در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، اکانت کاربری وی مسدود می‌شود.
  • بسیاری از افراد بدون توجه به این موارد دست به اجرای سیستم های هوشمند سازی خاصی می زنند که نه تنها برای ساختمان آن ها مفید نیست بلکه هزینه های اضافی را نیز به آن ها تحمیل خواهد کد.

در این حالت پیشنهاد می شود که حدالامکان از نمایشگرهای قابل هماهنگی با سایر تجهیزات هوشمند ساختمان استفاده شود. تا در عین بهره وری از مزایای آن، هزینه مربوط به خرید کنترل کننده مرکزی سیستم خانه هوشمند حذف گردد. در هوشمند سازی خانه نگرانی از خاموش یا روشن بودن تجهیزات برقی منزل حداقل شده است. چرا که انواع تجهیزات مختلف کنترلی خانههوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت، امکان کنترل از راه دور وسایل برقی منازل مسکونی را از داخل و خارج خانه فراهم می کنند. نصب انواع پریزها و ماژول های هوشمند به دلیل داشتن قابلیت کنترل از راه دور، در زمینه هوشمند کردن خانه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

برای افراد بسیاری، سیستم روشنایی هوشمند جذاب‌ترین قابلیت برای هوشمندسازی خانه است. در خانه هوشمند می‌توان به‌راحتی فشار دادن دکمه‌ای روی اپلیکیشن، چراغ‌های اتاق یا لوازم برقی را خاموش و روشن کرد یا نور چراغ‌ها را کم و زیاد کرد. در خانه هوشمند ساکنین قادر هستند تا بی نیاز از اینکه به اتاق یا فضای مورد نظر مراجعه کنند روشنایی آن مکان را به طرق مختلف و از راه دور کنترل نمایند. این بدین معناست که شما می توانید در پذیرائی باشید و چراغ های اتاق خواب خود را خاموش یا روشن نمائید.

مراحل هوشمند سازی ساختمان

شاید هم شما یکی از آن حوره های تکنولوژی باشید که همه چیز را در این مورد می دانند. با وجود همه این شایدها بد نیست کمی بیشتر درباره خانه یا ساختمان هوشمند بدانیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید؛ ما به زبان ساده به شما می گوییم خانه هوشمند چیست و چه طور کار می کند. امروزه سیستم های هوشمند وقت بیشتری به شما برای حضور در خانواده خواهند داد. در خانه هوشمند، پدر خانواده نیازی به کنترل وضعیت چراغ ها و خاموش کردن کولر ندارد. مادر خانواده نیز از حضور فرزندان خود در اتاق هایشان موقع خواب و برگشت آنها از مدرسه با خبر می شود.

زمانی که از حریم خصوصی در خانه هوشمند حرف می زنیم، منظورمان اطلاعاتی است که شما درباره ی عادت ها و اتفاقات روزمره ی خانه، همسایه ها، دوستان و یا حیوان خانگی تان به شرکت های فناوری، چه بزرگ و چه کوچک می دهید. ساکنان خانه زمانی که بیرون از خانه هستند، می توانند با دوربین های امنیتی هوشمند خانه را نظارت کنند. خانه هوشمند دوست داشتنی، طبق برنامه ی زمانی که به او می دهید با پخش زنگ هشدار و آلارم کمک می کند که از راه دور هم بتوانید از عزیزانتان مراقبت خانه هوشمند نمایید. اگر وقت نمی کنید که گجت ها و ابزار خانه تان را هر لحظه کنترل کنید؛ می توانید زمانبندی سناریوها و برنامه های روزانه را در اپلیکیشن خانه هوشمند خود انجام دهید تا کارها به صورت خودکار پیش بروند. اگر خانه را ترک و فراموش کرده اید که شوفاژها را خاموش کنید؛ با چند کلیک می توانید سیستم گرمایشی و سرمایشی، اجاق گاز و لامپ های اضافی را خاموش و از قبض های نجومی آب، برق و گاز فرار کنید. به طوریکه می توان گفت بشر از زمانی که پا به این دنیا گذاشته، به فکر یک زندگی راحت بوده.

لامپ هوشمند دیمیبل برادلینک Broadlink

سایان الکتریک طرح خانه هوشمند Smart Home