فتوشاپ ویژه طراحان و گرافیست ها آموزش صفر تا صد فتوشاپ به‌صورت پروژه محور

این اندازه این امکان را بر ما فراهم می کند که با انعطاف پذیری کافی بتوانیم حالات مختلف را امتحان کنیم. برای این که بتوانیم به راحت تری اشکال روی صفحه جابه جا کنیم از خطوط راهنما استفاده می کنیم. لازم به ذکر است که طراحی لوگو با فتوشاپ از اشکال ساده هندسی تشکیل شده است. بنابراین به عنوان مثال برای کشیدن یک مستطیل با گوشه های گرد از ابزار Rounded Ractangel tool استفاده می کنیم. سپس شکل هندسی خود را با استفاده از کلیک راست و گزینه Rasterize layer به لایه تبدیل می کنیم.

بعد از یادگیری مبانی و اصول کار با نرم افزاهایی چون فتوشاپ، می‌تواند از سایر آموزش‌های تخصصی مانند رتوش های آتلیه‌ای یا فتومونتاژ (ترکیب تصاویر) نیز استفاده کنید. تمامی آموزش‌ها به همراه فایل اصلی پروژه‌ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به همین خاطر می‌توانید به راحتی آموزش را دنبال کرده و پروژه‌ها را انجام دهید. بدیهی است برای دفعات اول و چند آموزش مقدماتی، ممکن است کمی کندتر از مدرس دوره تکنیک‌ها را پیاده‌سازی کنید؛ اما این مسئله پس از تمرین بر طرفخواهد شد. وقتی ساخت تمام بخش‌های طراحی به پایان رسید، فایل‌ها را در یک مکان مناسب ذخیره کنید.

مرحله دوم: آماده کردن محیط کار

در این قسمت یک بنر متفاوت افقی را با موضوع تبریک تشرف به حج را می‌سازیم. ابتدا لایه‌ها را گروهی کنید و سپس یکبار برای همه آنها از ماسک استفاده نمایید. چرا برروی ده لایه که دارید از ده ماسک استفاده می‌کنید؟ در حالی که می‌توانید با گروهی کردن لایه‌ها تنها یکبار روی آنها ماسک بگذارید. حتی در فتوشاپ این امکان را دارید که لوگویتان را در هزاران رنگ مختلف مشاهده کنید و افکت های ویژه روی آن اعمال کنید.

گام 12 : ریزه کاریهای پایانی

Ellipse Tool وکتور بیضوی شکل، شکل مسیرها یا پیکسل ها را ترسیم می کند. برای کشیدن یک دایره مناسب ، Shift را فشار دهید و نگه دارید. Rectangle Tool وکتورهای مستطیل شکل ، مسیر یا پیکسل را ترسیم می کند. دکمه Shift را فشار دهید و نگه دارید تا شکل را به یک مربع کامل تبدیل کنید. از ابزار Direct Selection (پیکان سفید) برای انتخاب و جابجایی یک بخش مسیر مشخص، نقطه های بر روی مسیر یا جهت هندل استفاده کنید.

می تواند نور ضعیف، علائم روی عکس، عکس های تیره، قرمزی چشم و موارد دیگر را بپوشاند. همچنین می‌توانید در صورت وجود قسمت‌هایی که هنگام گرفتن عکس به اشتباه در آن گنجانده شده‌اند، آن را برش دهید. می توانید از براش برای ویرایش علائم و حتی تطبیق رنگ ها با تصویر موجود استفاده کنید.

سازگاری با صفحه (های) لندینگ

ویدیوهای آموزشی فتوشاپ در سایت لیندا، به جرات می‌توان گفت که بهترین منبع پولی در زمینه یادگیری فتوشاپ است. شما تنها با پرداخت ماهیانه 25 دلار می‌توانید از آموزش‌های این طراحی گرافیک در البرز سایت استفاده کنید. اگر هم به دنبال دریافت خدمات بیشتر باشید، هزینه‌ای مازاد را پرداخت خواهید کرد. به عنوان مثال یکی از ابزارها در فتوشاپ، ابزار Spot Healing Brush tool هست که آموزشش در سایت موجود هست و میتوانید برای ترمیم از آن استفاده کنید. ولی ابزارهای بیشتری ممکن هست نیاز داشته باشید که بستگی به عکس شما دارد.

  • با این روش، علاوه بر اینکه غلط‌های املایی اصلاح می‌شوند، از دوباره کاری جلوگیری می‌شود و در نهایت،‌ نتیجه طراحی شما به‌راحتی خوانده و فهمیده می‌شود.
  • در این قسمت از آموزش فتوشاپ ویژه طراحان و گرافیست ها، نحوه ساخت ماسک و کار با آن را یاد می‌گیریم.
  • اگر یادگیری فتوشاپ را شروع نکرده اید، زمان آن فرا رسیده است که یاد بگیرید.
  • Fill colo را در دایره بر روی None و رنگ Strok را سیاه انتخاب کنید و ضخامت حاشیه را 9pt تنظیم کنید.
فتوشاپ ویژه طراحان و گرافیست ها آموزش صفر تا صد فتوشاپ به‌صورت پروژه محور

بنابراین وقتی با کلی تلاش توانستید یک مسیر برش عالی تعیین کنید، از ذخیره آن مطمئن شوید. در غیر این صورت،‌ احتمال این وجود دارد که دوباره مجبور به انجام این کار شوید. ممکن است احساس کنید که این کار خسته‌کننده و بی‌فایده است، اما به آن پایبند باشید.

به همین دلیل ایجاد یک نوع لوگو که به آن افتخار خواهید کرد، بسیار مهم خواهد بود، یک لوگو که بیشترین شباهت را به کسب و کار شما و ایده های آن دارد. البته، لوگوها فقط برای وب سایت ها نیستند، بلکه برای محصولات زندگی واقعی، برای موارد خاص و سایر مواردی که در آن لوگو مورد نیاز است می باشد. اما نسخه‌های جدیدتر فتوشاپ CC قابلیتهای دیگری مثل کپی کردن محتوای یک لایه به عنوان کد CSS دارند که با وب سازگارترند. بنابراین در این نسخه می‌توانید المانهای خاصی از صفحه را به صورت کد در بیاورید.

نصب بعضی از برنامه ها مثل فتو شاپ و اغلب محصولات ادوبی برای لحاظ نکردن لایسنس برنامه برای افرادی که مبتدی هستن ، شاید یکم سخت باشه . ضمنا بعضی اوقات میبینید سیستم شما حداقل ویژگی ها رو برای اون برنامه نداره که باید سیستمتون رو ارتقاع بدید وگرنه اغلب سایت هایی که این نرم افزار رو در دسترس میذارن قبل از اینکه در دسترس قرار بدن ، تست میکنن و …. همان طور که میدونید طراحی سایت به دو بخش عمده تقسیم بندی میشود، یک بخش کدنویسی سایت و بخش دوم طراحی گرافیک سایت. طراحی گرافیک، اغلب به هر دو فرآیند (طراحی) که توسط آن ارتباط ایجاد شده‌است و محصولات (طرح) که تولید می‌شوند اشاره می‌کند.

دوره آموزش طراحی لباس با فتوشاپ و ایلوستریتور به شما کمک می‌کند که همه فوت و فن طراحی لباس را به کمک نرم افزارهای قدرتمند ادوبی یاد بگیرید. اغلب مزون‌ها و خیاطی‌ها که در عرصه مد و پوشاک فعالیت دارند و همچنین تولیدی‌ها و شرکت‌های طراحی لباس به مهارت طراحی لباس نیاز دارند. بنابراین می‌توانید با شرکت در این دوره کاربردی، آینده شغلی و درآمد خود را تضمین کنید. Adobe Photoshop CC یک نرم افزار گرافیکی است که توسط شرکت ادوبی گسترش یافته و برای ایجاد، ترکیب، ویرایش، بازسازی و یا دگرگونی عکس‌ها و نگاره‌ها بکار می‌رود. هم‌چنین نگارش‌های گوناگون این نرم‌افزار تا نگارش دهم، در سیستم‌عامل لینوکس نیز با کمک ابزارهای میانه (مانند کراس‌اوور) قابل استفاده‌است. آخرین نسخهٔ رسمی این نرم‌افزار نسخهٔ نوزدهم آن است که با اسم ادوبی فتوشاپ سی‌ سی شناخته می‌شود.