قالب فلزی بتن چیست ؟

بعد از اینکه بتن هر طبقه ریخته شد و مقاومت لازم را کسب کرد، قالب پرنده (بدون اینکه اجزاء آن از یکدیگر جدا شوند) از بتن جدا شده و بصورت افقی به سمت بیرون ساختمان حرکت داده میشود و در بیرون ساختمان بالا کشیده میشود تا در موقعیت جدید (طبقه یا دال بعدی) برای یک دال دیگر مورد استفاده مجدد قرار گیرد. برای بستن قالب ها باید آن ها را کنار هم قرار دهید و میخ دو لبه آن را به هم وصل کنید ، توسط سنجاق چهارتراش را به هم وصل کنید و در آخر قالب ها به یکدیگر متصل میشوند. قالب بدن که نیز میتواند از پانلهای فلزی، پانلهای چند لایه یا الوارهای چوبی باشد مستقیماً به پشت بندهای افقی متصل میشود. ولی در قالب های لبه خم کلا از ورق 3 میل به صورت یکپارچه استفاده می شود. ضخامت ورق فولاد مبارکه در تمامی نقاط ورق 3 میل و یکسان است ولی ورق های متفرقه ضخامت یکسانی ندارند در یک قسمت از ورق 3 میل و در قسمت دیگر 2.5 میل و…

خرید قالب بتن دست دوم

یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان تحمل فشارهای وارده به قالب بتنی تسمه ها و یا پروفیل های استفاده شده در قالبها قابل توجه و حائز اهمیت است. بتن یکی از انواع سیمان می باشد که با آب مخلوط کرده و ماده چسبنده ای را تشکیل میدهد که به این محصول بتن گفته می شود . این محصول برای همه پروژههای ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد؛ بنابراین کاربرد آن نقش مهمی در حفظ ساختمان دارد. این قالبها در همه بخشهای ساختمان کاربرد دارند و برای اجرای ستونهای استوانهای هم قابل استفاده هستند. انواع کنج ها یا گوشه ها (کنج بیرونی ،کنج داخلی،کنج پخی،کنج ماهیچه ای،کنج صفر(نبشی پانچ شده)، انواع پشت بند و حمایت کننده(سولجر،قیدستون،پلتفرم،سکوی بتن ریزی،دوپیچ بزرگ وکوچک،لوله های داربستی، قید(نگهدارنده) ستون)، انواع داربست های ساختمانی (مثلثی،چکشی،ستاره ای)، انواع اتصالات که همه آنها درابعاد و اندازه های متفاوت و باکاربردهای گسترده ساخته می شوند.

تولید قالب بتن

از بین این سایزهای مختلف جک های سقفی پرکاربردترین آن ها جک های 3.5 و 4 متری هستند که خرید جک سقفی نیز بیش تر از این اندازه سایزها صورت می گیرد. قالب مدولار : یکی از مرسوم ترین سیستمهای قالب بندی قالب های مدولار می باشد که در انواع سایزها تولید میشود سایc های مرسوم آن یک متری یک و نیم متری و دو متری میباشد و در عرض های ۱۰ الی ۵۰ سانت تولید می شود . قالب بتن یکی از اصلیترین لوازم اجرای سازه بتنی است که در کنار جک سقفی و همچنین اسپیسر نقش مهمی در بتن ریزی ساختمان دارند. قبل از بررسی قیمت قالب فلزی بتن، لازم و ضروری است تا ابتدا بیشتر با انواع قالب های بتنی آشنا شویم. به طور کلی استفاده از قالب لغزنده نیاز به نیروی متخصص بیشتری داشته و میبایستی هماهنگی لازم بین اکیپهای مختلف کاری وجود داشته باشد.

خرید جک سقفی

این مرحله نیازمند دقت بالایی است. در اجرای سنتی دیوارهای بلند لازم است که دو طرف دیوار داربست بندی شود، اما در شیوه قالبهای رونده، قالب هر مرحله به بتن مرحله قبلی اجرا شده، تکیه کرده و قالب همانند یک صخره نورد به سمت بالا صعود کرده و مراحل فوقانی دیوار را به اجرا در میآورد. هر مرحله از اجرای دیوار بدین ترتیب ادامه مییابد. بدین ترتیب که در حدود ۵۱ تا ۷۱ سانتی متر از بالای قالب، سوراخی کار گذاشته میشود و قالب توسط جرثقیل بلند شده و پای آن در سوراخ مذکور توسط بولت محکم میشود و قالب توسط جک در وضعیت شاقول شده تثبیت می شود. قالبها بتن ریزی می شوند و پس از خشک شدن بتن قالب ها به راحتی به صورت افقی از بتن خارج شده و توسط جرثقیل به طبقات بالایی منتقل میگردد . قالبهای رونده یا قالبهای بالارونده، قالبهایی هستند که پس از هر بار بتن ریزی از سطح بتن فاصله گرفته و بصورت خزنده (با فشار جک یا با استفاده از کارگر و جرثقیل) جابجا میشوند.

سبک بودن ، هزینه پایین ، ضد آب بودن و عدم تاثیر بر روی بتن از ویژگی های منحصر به فرد آن است. قیمت قالب لبه خم از قالب تسمه ای گران تر است به این دلیل که قالب بتن لبه خم هزینه تولید بیشتری دارد و وزن کمتری نسبت به قالب تسمه ای دارد. مقایسه فنی و اقتصادی سیستم های سازه ای با فن آوری ICF و انتخاب … این تفاوت ظرفیت عددها در زمان تفکیک برنامههای ۶۴بیتی در مقایسه با برنامههای ۳۲بیتی حتی برای عموم مردم کاملاً فاحش میشود (با اشاره به این نکته حاشیهای که برنامههای ۳۲بیتی به دلیل محدودیت عددی توان اندازهگیری حافظه بیشتر از ۴میلیارد و اندی بایت را ندارند که معادل ۴گیگابایت است که در مبنای ۲ به توان ۳۲ محاسبه شده باشد در نتیجه سیستمعامل ۳۲بیتی نمیتواند روی یک سیستم با رَم بیش از ۴ گیگابایت نصب شود). برخی از آنها انعطاف پذیری بیشتری داشته و کاربرد آنها بیشتر است.

این مسئله در میانهٔ دههٔ ۱۹۲۰ – که کمبود خانه یک مشکل حاد بود – مورد توجه معماران اروپا (به ویژه معماران آلمانی) قرار گرفت و باز پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک مسئله مهم مطرح شد. پس از ریختن بتن و سخت شدن آن، قسمتهای داخلی قالب را تا حد نهایی بتن ریخته شده بالا میبرند و پس از محکم کردن آن قسمت دوم دیوار را بتن ریزی میکنند. از دیگر عواملی که در کیفیت قالب فلزی بتن تاثیر دارد جوش قالب بتنی است جوش کاری معمولی در اثر ضربه میشکند و به همین دلیل بعضی از پیمانکاران ترجیح می دهند قالب های لبه خم خریداری کنند بهترین روش برای جوشکاری و جلوگیری از شکستن جوش ها استفاده از جوشکاری co2 است این نوع جوش میزان شکنندگی جوش را در حد خیلی خیلی زیاد پایین می آورد.

انواع قالب بتن ستون ورق کارخانه فولاد مبارکه بدون موج و یک دست است وقتی شما از لبه قالب رویه قالب رو نگاه می کنید اگر قالب از ورق های متفرقه تولید شده باشد دارای موج است و به وضوح دیده می شود اگر صاف و بدون موج باشد ورق فولاد مبارکه است. زیرا وزن فولاد بالا میباشد. از آنجا که قالب های مدولار در ابعاد و مقدار بالا در دسترس هستند، سفارش آنها برای پروژه هایی که میبایست سریعاً شروع به کار شوند منطقی تر میباشد.

قالببندی باید به گونه ای انجام شود که پس از اجرای بتون بتوان به راحتی آن را از سازه جدا نمود. به دلیل اینکه اکثر قالب بندیهای افقی لغزان بر روی تکیه گاه ثابت قالب، مانند سنگ یا خاک انجام میشود، این عملیات اصولاً عملیات تحکیم، شمشه کشی و پرداخت کاری است. در این قالبها از دو سری قالب استفاده میشود و در هر مقطع یک سری قالب بر بالای قالب سری قبل استقرار مییابد. قالب بتن پلاستیکی یکی از قالبهای پرکاربرد با تنوع بالا در طراحی است که بیشتر آنها به صورت اختصاصی طراحی میشوند. قالبهای لغزان در اجرای سازههای مرتفع با ضخامت جداره ثابت یا متغیر به عنوان یکی از موثر ترین روشهای اجرایی شناخته شده است. علاوه بر موارد گفته شده سرعت بالا در اجرای سازه با استفاده از قالب فلزی یکی دیگر از مواردی است که فعالان این عرصه را به سوی این قالب ها سوق دهد .توجه شود که در پروژه هایی که از قالب فلزی بتن استفاده می شود باید نهایت دقت در رابطه با پر کردن درز های قالب ها صورت گیرد تا شیره بتن از آن نشت ننماید .

شرکت قالب بتن

هر واحد قالب پرنده از اجزای سازهای مختلفی از جمله خرپاها، تیرها، تیرچهها و رویه فلزی یا پلاستیکی تشکیل و مونتاژ میشود. قالبهای لغزان عمودی توسط جکهایی به بالا حرکت داده میشوند که بر روی میلههای صاف یا لولههای سازهای که در بتن سخت شده کار گذاشته می شود. این قالبها را میتوان برای نگاه داشتن تیرها و شاه تیرها، دالها و سایر اجزای سازهای نیز مورد استفاده قرار داد. قالب مدولار بتنی فلزی به دلیل داشتن عمر زیاد ، مقاومت بالا، عدم احتراق، صرفه اقتصادی بیشتر و به وجود آوردن سطحی صاف برای بتن ریخته شده در این نوع قالب و همچنین مزیت های دیگر، بیشتر از قالب هایی از جنس دیگر در فعالیت های مربوط به بتن ریزی مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین، با شکلگیری غشایی بتنی مستحکم در قسمت فوقانی و تحتانی دال به همراه شکلگیری شبکهٔ تیرچههای داخلی در دو امتداد در اثر قراردهی گویهای توخالی در سراسر فضای میانی دال بتنی میتوان باربری بسیار مناسبی را برای دال متصور شد.

قالب بتن لارج پنل

نام کامل و اصلی آن بتن سیمانی مسلح است و یا RCC. برای قرار دادن ظرف بتن و انبار کردن مصالح و وسایل تراز کردن و همچنین وسایل کنترل جک مورد استفاده قرار میگیرد. علت سوم می تواند کنترل هزینه ها باشد شاید شرکتی توانایی این را دارد در حالی که از نیروهای ماهر استفاده می کند هزینه های سربار و اضافی خود را کنترل کند یا با همان هزینه ها تولید خود را افزایش دهد در نتیجه قیمت تمام شده محصول خود را پایین نگه می دارد. برخی افراد برای اینکه هزینه کمتری بابت خرید جک پرداخت کنند اقدام به خرید جک دست دوم میکنند. در صورتی که امکان خرید حضوری برای شما امکان پذیر نباشد می توانید تماس گرفته و از موجود بودن تجهیزات مورد نیازتون اطمینان حاصل کنید بعد از آن می توانید خودتون از باربری های مورد اعتماد ماشین بگیرید و با راننده هماهنگ کنید بعد از بارگیری مبلغ بار رو واریز کنید تا تجهیزات مورد نظرتون ارسال گردد.

در برخی موارد ما انتظار داریم که بخش مهمی از سقف با استفاده از جک ساختمانی پوشش داده شود. در طرف مقابل برخی نیز مانند قالب پرنده از قبل طراحی شده و به محل بتن ریزی انتقال داده میشوند. در صورتی که قالب لغزان به هر دلیلی توقف نماید، درزهایی در بتن بوجود میآید که همان درزهای اجرایی است و با درزهای اجرایی میان مراحل بتن ریزی در عملیات ساختمانی با قالب ثابت فرقی ندارد. زبانهای برنامهنویسی ساختارهای زبانی دستور مداری در رایانهها هستند که بهوسیلهٔ آنها میتوان یک الگوریتم را بهوسیلهٔ ساختارهای دستوری متفاوت برای اجرای رایانه توصیف کرد و با این روش امکان نوشتن برنامه جهت تولید نرمافزارهای جدید به وجود میآید. 3 متر که میبایست 6 شاخه لوله استفاده شود پروفیل حداکثر 4 شاخه لازم است از طرفی تعداد بلت های مصرفی جهت مهار قالب بتن ، هم به سبب اینکه در فواصل هر 1.5 متر مربع بسته میشود کمتر بوده و نهایتا سرعت قالب بندی بیشتر خواهد شد و تعداد قالب بتن سوراخدار کمتر شده و سبب جلوگیری از استهلاک بی مورد قالب فلزی بتن خواهد شد .در قالب بندی تیر و دال هم این مهم مشهود است به شکلی که در زیر سازی قالب بتن با پروفیل به علت مقاومت بالای پروفیل نسبت به لوله داربستی و بالا بودن سطح تماس با صلیب جک سقفی، تعداد جک سقفی مصرفی در هر 1.20 متر یک عدد خواهد بود .

خرید قالب تونلی فرم

جوش co2 چیست و چه تفاوتی با جوش معمولی دارد؟ تمامی قالب فلزی بتن هایی که از شرکت پایتخت سازه خریداری میکنید تولید شده با ورق فولاد مبارکه و جوشکاری شده با جوش co2 می باشد. تفاوت ورق فولاد مبارکه با ورق کارخانه های دیگر چیست و از کجا باید متوجه شویم این قالب از چه ورقی تولید شده است؟ متراکم ساختن بتن توسط لولهای انجام میشود که با لبه جلویی قالب موازی و کمی جلوتر از آن قرار دارد. ساخت قسمت پوششی کامل تونل هم با قالب بندی لغزان افقی قابل انجام است.

برای انجام آزمایش برش مستقیم خاک، این سیستم را مورد استفاده قرار میدهند. اصطلاح قالب پرنده به سیستم قالب بندی گفته میشود که اجزای آن به یکدیگر متصل شده و یک واحد بزرگ را تشکیل میدهند که به آن عرشه میگویند. در تصویر زیر، مربعهای توپر، محل قرارگیری ستون و خطوط توپر، محل قرارگیری شاهتیر یا دیوار باربر را نمایش میدهند. یکی از جاهای مناسب برای قرار گرفتن دیوار برشی محل تکیه گاههای جانبی یا محیطی راه پلهها و اتاق آسانسور میباشد. یکی که بالاتر از طوقهها و در ارتفاعی در حدود دو متر و بالاتر از انتهای دیوار قرار گرفته و برای استفاده از بستهای فلزی ثابت کننده به کار قالب بتن میروند. طوقهها معمولاً فلزی و به صورت پروفیلهایی مناسب طرح و در نظر گرفته میشوند. معمولاً حرکت قالب لغزان با سرعتی یکنواخت صورت میگیرد. ماشین قالب لفزان معمولاً بر روی ریل یا سکوی شکل داده شده حرکت میکند. اولین گام برای تهیه نقشههای سازه، تعیین محل ستونها بر اساس پارامترهایی نظیر نوع سازه، بارهای وارده و نحوه چینش المانهای داخلی است.

قالب بتن دست دوم

در صورت استفاده از مجموعه ی متناوبی از قالب های مدولار و ابزارهای مورد نیاز امکان ساخت سازه های بزرگتر، مرتفع تر و نیز پیچیده تر وجود دارد. وزن پایین قالبهای پلاستیکی این امکان را به سازندگان پروژهها میدهد تا هر قالب در پروژههای مرتفع و بلند استفاده کنند و نگرانی در مورد سقوط قالب نداشته باشند. برای نگهداری سکوی کار و انتقال آن و همچنین نگهداری و تحمل وزن قالب و کابل جک در نظر گرفته میشوند. بنابرین وزن هر متر مربع قالب بتن جوشی لبه ۵ سانت ، ۴۰ کیلو گرم – لبه ۶ سانتی ۴۳ کیلو گرم و قالب بتن لبه خم ، حدود ۳۷ کیلو گرم در هر متر مربع وزن دارد .

در اجرای قالب بندی دیوار دوطرفه سرعت قالب بندی نسبت به دیوار یکطرفه 1.5 برابر افزایش می یابد ( یعنی روزانه 15 متر مربع بازای هر نفر قالب بند حرفه ای ) و در قالب بندی سرستون ها و خاص این رقم به روزانه تا 1.5 مترمربع هم میرسد . کنجها جهت برقراری ارتباط دو قالب مدولار عمود بر هم کاربرد داشته و از لحاظ سازه ای مانند قالبها عمل کرده و قابلیت و مشخصات آنها در مورد کنج های مدولار صادق است. شکل سوراخ ها و ابعاد آن ها طوری طراحی شده که استفاده از گوه یا کلمپس جهت اتصال به راحتی انجام می شود.