نمای داخلی ویلای ساده را چگونه طراحی کنیم؟

نور پردازی تاکیدی زمانی است کخ به سطح نور پس زمینه با اتاق مورد نظر یعنی در مورد نورپردازی عمومی فضا است . یک لابی برای تفکیک فضاها اکثراً در طراحی ویلای دوبلکس باید در نظر گرفت و معمولا لابی در دکوراسیون کلاسیک بسیار زیبا و مجلل طراحی میشود . در صورتی که دکوراسیون داخلی ویلا مدرن دارید، میتوانید از یراق آلات نقره ای رنگ و یا سیاه رنگ استفاده کنید که ظاهری مینیمال و زوایای افقی و عمودی دارند و اگر دکوراسیون داخلی ویلای شما کلاسیک باشد، شیرآلات و یراق آلات طلایی رنگ بیشتر کاربرد دارند که در کنار یک سینک سنگی ظاهر بسیار شکیل و مجللی پیدا میکنند. اگر ویلای شما دوبلکس است بد نیست به راه پله ها نیز سر و سامانی بدهید.بسیاری از معماران در طراحی کلاسیک راه پله ها از نرده های فلزی و چوبی استفاده می کنند.معمولا در گوشه ای کنار راه پله های گرد یک مجسمه سنگی نیز قرار می دهند که این نوع طراحی، طراحی مدرن راه پله است.

در معماری مدرن ویلاها، ارزش های زیباشناختی و زیباشناسانه به طور یکپارچه ایجاد می شود و ساختارهایی که ضروری نیست، حذف می گردد. اما باید دقت نمایید که نیازی نیست دکوراسیون کلاسیک را بسیار سنگین بردارید به طور مثال وجود بوفه در دکوراسیون کلاسیک برای ویلا چندان لازم و ضروری نیست و تنها یک هزینه اضافی خواهد بود و همچنین جای بسیاری را نیز به خود اختصاص می دهد. البته لازم به ذکر است دریافت مجوز های لازم برای ساخت و طراحی ویلا شاید کمی باعث دردسر شود; اما این مشکل نیز با پیگیری های لازم به راحتی رفع خواهد شد. امروزه طراحی دکوراسیون ویلا بسیار مورد توجه مالکان قرار گرفته است چرا که گذراندن اوقات فراقت هر چند به مدت کم در مکانی زیبا و دنج میتواند حس فوق العاده خوبی را به استفاده کنندگان از فضا منتقل نماید از طرفی هم برای داشتن یک ویلای متفاوت و چشم نواز لازم است که طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی (محوطه سازی ، نمای بیرونی) ویلا به بهترین وجه ممکن صورت گیرد تا نتیجه دلخواه مالک را به دنبال داشته باشد.

دکوراسیون داخلی خانه ویلایی

استفاده از فن های سقفی بسته به ابعاد سرویس بهداشتی و یا حمام ویلا بسیار مهم است. طراحی داخلی آشپزخانه ویلا بسته به ابعاد ویلا متفاوت می باشد. در صورتی که فضای ویلا بزرگ باشد میتوان آشپزخانه را از فضای غذاخوری جدا کرد و این امر باعث زیبایی، راحتی و نهایت بهره وری از محیط آشپزخانه می شود. در صورتی که حمام و سرویس بهداشتی ویلای شما فضای کوچکی دارد استفاده از رنگ های پاستلی و روشن را توصیه می کنیم. با این وجود شما میتوانید فضای کوچکی را در اتاق خواب مستر خود به عنوان کلوزت روم طراحی کنید.

در این سبک از مبلمان گرم و نرمی که دارای بالشتکهای گرد یا منحنی هستند نیز استفاده میشود. در صورتی که حمام و سرویس بهداشتی در ویلا دارای پنجره باشند، پنجره هم به عنوان یک منبع نور طبیعی میتواند کاربرد داشته باشد و هم به عنوان یک تهویه آزاد عمل کند. هنوز ده درصد از فضای سرویس شما خلی است پیشنهاد میشود این ده درصد را با رنگهای جذاب و شاد پرکنید. طراحی داخلی اتاق خواب های ویلا باید در منطقه ساکت و بی سر و صدای ویلا باشند و ترجیها با استفاده از یک راهرو اختصاصی از فضای اتاق نشیمن و سایر بخش های ویلا جدا شوند. زیرا ایمنی اعضای خانواده از جمله فرزندان در اولویت قرار دارد.

دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال

وجود آینه های قدی کاملا سبک کلاسیک را نمایان می کند و استفاده از رنگ های استخوانی و کرم در این نوع بنا، کاملا مشهود است. در طراحی دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی ویلا همانند بقیه قسمت ها نکاتی باید رعایت شود تا زیبایی و بهینگی در کاربری استفاده از حمام و سرویس بهداشتی کاملا محیا شود. ویلاهای فلت از نظر ساختاری کاملا یکپارچه طراحی میشوند و هر کدام از قسمتهای آن برپایه نکات بسیاری قابل انجام است؛ طوری که بهترین دسترسی را میتوان برای هر کدام از بخشها اجرا نمود. در میان انواع خانه، انواع دوبلکس از زیبایی چشمگیری برخوردارند و خیلی متفاوت به نظر می رسند. البته بسیاری از ویلاهای قدیمی ممکن است در حیاط استخر داشته باشند، اما این یعنی بیش از نیمی از سال، تفریحات آبی بلااستفاده می ماند.

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

آیا میتوان طراحی داخلی مدرن را برای هر نوع ویلای دوبلکس اجرا کرد؟ در صورتی که طراحی ویلای دو طبقه برای زمین های کم متراژ هم قابل اجرا می باشد. یکی از پرکاربردترین المانهای قابل استفاده در دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال، گیاهان زنده و سبز است. در طراحی دکوراسیون خارجی ویلا نیز همگونه میباشد و با توجه به سلیقه و بودجه مالک میتوان از انواع نما ها برای ساختمان ، طراحی استخر ، فضای سبز ، طراحی آلاچیق و . و یا همچنین شما می توانید برای طراحی فضای سبز ویلای خود با مشاوران ما صحبت کرده تا از ایده های بسیار جذابی که مهندسان ما در نظر دارند، بهره مند شوید. تجربه در این زمینه باعث شده شما در رابطه با تمام سبک های طراحی دکوراسیون اطلاعات داشته باشید و در نتیجه بتوانید تنها با در نظر داشتن سلیقه مشتری بهترین دیزاین را برای ویلای او اجرا کنید. نور پس زمینه به نور محیطی و یا نور عمومی گفته می شود.

دکوراسیون داخلی ویلای دوبلکس

فاکتورهای زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا دخیل هستند از جمله نوع پلان معماری طراحی شده که بیشترین و مهم ترین تاثیر را بر نحوه ی چیدمان مبلمان و طراحی دکوراسیون ویلا میگذارد.جدا سازی فضاها باید به نحو احسن انجام شده باشد تا دسترسی افراد به بخش های مختلف خانه به راحتی صورت پذیرد. ناحیه ی جنوبی بنا نور زیادی را جذب می کند، بنابراین برای فضاهای مخصوص کودکان، اتاق ناهارخوری، تراس و پاسیوهای شیشه ای و فضاهای دیگر که به طور مشخص از صبح تا بعد از ظهر بیشترین بهره را از نور و روشنایی کسب میکنند، مناسب میباشد. بهتر است برای ساخت ویلا و دکوراسیون داخلی از مشاوران و طراحان معمار نیز کمک گرفت تا به صورت بهینه سازی شده، فضایی مناسب و ماندگار ایجاد شود. تمامی این موارد تکنیک های طراحی یک ویلا میباشند که با رعایت کردن آن میتوان ویلا را به صورت اصولی و البته با شکل و شمایلی زیبا و مدرن طراحی و اجرا نمود.

شما میتوانید برای مشاوره و طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ویلایتان با ما تماس بگیرید. فضای داخلی تاثیر در نحوه انجام فعالیت های ما دارد و در احوال و شخصیت ما را تحت تاثیر قرار می دهد.هدف طراحی داخلی برای راحتی زندگی ما انجام بهبود عملکرد فیزیکی و روانی است. طراحی دکوراسیون ویلا و یا طراحی داخلی ویلا، عبارت است از طراحی ظاهر و چیدمان داخلی ویلا جهت زیباسازی، بهینه سازی و کاربری هرچه بیشتر و بهتر در فضای داخلی محیط ویلا بر اساس پلان و نقشه کشی. قرار گرفتن کاناپههای 2 نفره ، 3 نفره و تک نفره به صورت ترکیب مربع یا مستطیل در کنار هم و دو عدد کاناپه تک نفره جهت آقا و خانم صاحب خانه در جایی قرار داده شود که به راحتی به آشپزخانه دست رسی داشته باشد و سرویس دهی را آسان تر کند.

فضای داخلی مفید از دیگر نکات مهم در طراحی ویلاست. نور طبیعی، یکی از عوامل موثر بر کیفیت فضاهای داخلی ویلا است. برطرف کردن و در نظر داشتن نیاز افراد ساکن در ویلا از مهم ترین عوامل در طراحی و ساخت طراحی داخلی ویلا شمال ویلا است. اسپانیایی ها همیشه دکوراسیون را به عنوان یکی از عناصر مهم زندگی در نظر گرفته اند. از اتفاقاتی که همیشه ایجاد محدودیت در طراحی دکوراسیون به وجود می آورد و طراحان را به چالش می کشاند، ایستایی و پایداری سازه ای طراحی ویلا صورت گرفته است. بخش طراحی داخلی ویلا بنا به سلیقه صاحب ویلا به صورت یک طبقه، 2 طبقه و یا دوبلکس ساخته می شود.

شاید در ابتدا به نظر برسد که طراحی ویلای کوچک به مراتب ساده تر از چیزی است که در خصوص طراحی ویلاهای بزرگ تر داریم؛ اما در واقع با محدود شدن فضا، طراحی ویلا نیز به مراتب سخت تر و پیچیده تر خواهد بود و باید برای آن برنامه ریزی به مراتب بهتر و حرفه ای تری داشت. در واقع دکوراسیون این اتاق در سبک خود منحصر بفرد است. طراحی دکوراسیون داخلی ویلا امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا منزل و ویلا به عنوان یک سرپناه حساب میشود و همینطور مکانی که اکثر امور ما در داخل آن انجام میشود. اگر تصمیم به بازسازی خانه و یا طراحی داخلی منزل خود را دارید، با کارشناسان ما در تماس باشید. میتوانید از کمد در زیر سینک و یا کنار وان حمام استفاده کنید تا هم لوازم آرایشی و بهداشتی و شوینده ها را از هم تفکیک کنید و هم مانع تماس آب و رطوبت با آنها شوید.

در این ویلا اتاق خواب ها در زون متفاوتی از آشپزخانه و فضای پذیرایی قرار گرفته است، درواقع تعریف حریم شخصی یعنی شخصی که از ورودی وارد منزل میشود به تمام نقاط منزل شما مثل اتاق خواب و … در طراحی ویلای مدرن معمولا طراحی ها به صورت دوبلکس می باشد و اتاق هم ردیف با سرویس های مستر می باشد.اما انچه در جانمایی پذیرایی و اتاق خواب ها مورد توجه قرار می گیرد این است که اشپزخانه به صورت جزیره می باشد و اتاق ها بعد از آشپزخانه قراردارند. همچنین دسترسی آسان به حمام و سرویس بهداشتی میتواند خیلی مفید واقع شود.

هزینه طراحی داخلی ویلا

کیفیت در این بخش هم مهم است چون لطافت و روح زندگی در این بخش قرار میگیرد اما فراموش نکنید که این بخش فقط ظاهر قضیه است و همانطور که میدانید حتی اگر در ساختمانی مصالح بخش نازک کاری مطابق با سلیقه شما نباشد به راحتی می توانید با صرف هزینه معقول این بخش را مطابق با سلیقه خود اصلاح کنید. فقط باید در نظر داشته باشید که از گیاهانی استفاده کنید که نیاز به نور مستقیم نداشته باشند، و در فضای مرطوب حمام آسیب نبینند. راه پله منحنی منتهی به طبقه دوم که اتاق های خواب در آن قرار دارند با بیان یک اظهار نظر معماری بی حس می شوند.

برای فضاهای بازی کودکان، ناهار خوری، تراس نیز بسیار مناسب می باشد. وجود فضاهای گسترده در خانه های ویلایی باعث می شود تا در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا بتوان از ایده های متنوع بسیاری استفاده برد اما از یاد نبرید که ایجاد هارمونی مناسب در میان ایده های مختلف به کار رفته در دکوراسیون داخلی ویلاها بسیار مهم است و نقش کلیدی ایفا می کند. و گزینه ای را انتخاب کنید که از هماهنگی و هارمونی مناسبی با دیگر اجزای موجود در اتاقها برخوردار باشند. با افزایش نور طبیعی می تواند گرما هم افزایش پیدا کند، پس برای هماهنگی بین این موارد باید معمار از علم و آگاهی در مباحث انرژی برخوردار باشد. مثلا اگر از طرحهای پیچیده استفاده کنید، ممکن است معمار و طراح شما مجبور باشند از افراد متخصص تر کمک بگیرند؛ که این شامل پرداخت هزینه های جداگانه هستند.

متریال های کاربردی در طراحی ویلا بسیار طیف وسیعی دارند و انتخاب هر یک بستگی به سلیقه و بودجه ی مالک و پیشنهاد طراح ویلا دارد. هزینه ساخت فنداسیون ساخت در نیم فصل اول ۱۴۰۱ بین ۷۰۰ تا ۱.۵ میلیون تومان پیشنهاد میشود. اگر شما ساکن تهران هستید و میخواهید یک آخر هفته دور از آلودگی هوا و شلوغی شهر داشته باشید، پیشنهاد اول ما شهر های اطراف تهران برای طراحی و ساخت ویلا میباشد. اگر بخواهیم بهتر بگوییم زیباترین و شیرینترین خاطرات ما در این فضاهای باز و محوطه ویلا شکل میگیرد.

طبقه دوبلکس شامل 3 خواب می باشد که یک خواب آن مستر و دارای چشم انداز بی نظیری است. ویلاهای دوبلکس ویلاهایی هستند که دارای دو طبقه مرتبط به هم بوده و با یک پله داخلی به هم متصل میشوند. حتماً شما هم دوست دارید خانه ای زیبا داشته باشید اما نمی دانید از کجا شروع کنید یا چه کارهایی را برای زیباتر شدن آن انجام دهید. در این فضاها محیطی را به وجود می آورند گه پاسخگوی نیازهای ما در آن انجام میگیرد. بخش زیادی از عمر ما در فضاهای داخلی گذرانده می شود. سبک صنعتی همانطور که نام آن بیان میکند، الهام گرفته از فضاهای صنعتی و انبارها میباشد. در صورتی که امکان نگهداری از گیاهان واقعی را ندارید، استفاده از گیاهان مصنوعی مطابق با سبک گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.