کلاهک دودکش قیمت خرید انواع کلاهک دودکش شرکت صنعتی رحمتی

کلاهک دودکش قیمت خرید انواع کلاهک دودکش شرکت صنعتی رحمتی

در این نوع کلاهک دودکش، قطر تاج کلاهک باید از قطر پایه کلاهک دودکش به میزانی بزرگتر ساخته شود تا مانع نفوذ آب به درون لوله گردد. همچنین فاصله تاج کلاهک از پایه کلاهک دودکش نیز باید طوری باشد که از ورود آب باران و برف به داخل پایه کلاهک جلوگیری کرده و از جهتی دیگر نیز در خروج دود اختلال ایجاد نکند. این مدل کلاهک به مانند کلاهک دودکش اچ گرد است ولی با این تفاوت که اجزای و لوله‌های آن چهارگوش هستند.

مواقعی که فضای اطراف این کلاهک در خطر وزش باد وجود دارد و باد مانع از خروج دود از بالای دودکش می‌شود، این آلاینده‌ها از خروجی‌های پایینی به بیرون هدایت می‌شوند. کلاهک H گِرد را در قطرهای دلخواه از قطر 6 سانت به بالا، هم بصورت درز طولی و هم درزجوشی تولید نمود. ساختار این کلاهک به شکل حرف لاتین H است و به دو شکل با کاربردهای مختلف طراحی می‌شود. کلاهک های دودکش که به تاج دودکش متصل می شوند به سنگ تراشی تاج پیچ می شوند. برای این کار، به یک مته با مته سنگ تراشی، پیچ های سنگ تراشی و درزگیر سیلیکونی نیاز دارید تا فضای بین درپوش و تاج را ببندید. اندازه گیری ارتفاع بلندترین دودکش برای اطمینان از این است که کلاهک حداقل پنج اینچ از بلندترین دودکش بلندتر باشد تا در جریان دودکش شما قطع نشود.

برای کلاهک موتورخانه باید فیلتر نصب شود؟

سیستم دودکش باید با روش های اصولی و به صورت مهندسی شده اجرا شود تا دود ناشی از وسایل گاز سوز خانگی یا صنعتی را به طور کامل از محیط خارج نماید تا خدای نکرده برای افراد حاضر در محل حوادثی رخ ندهد. بزرگترین تولید‌کننده ، عمده‌فروش و صادر‌کننده محصولات / خدمات سرمایشی و تهویه‌مطبوع ، با بهترین قیمت و کیفیت در ایران ، دارای بیش از 20 سال سابقه در این زمینه اماده خدمتگزاری به شما عزیزان می‌ باشد. رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان از همه هموطنان عزیز خواست کمال دقت و توجه را در نصب وسایل گرمایشی و استفاده از آنها مد نظر قرار داده و به اطلاع همه اقوام و بستگان خود نیز برسانند. بطور کلی کلاهک اچ بهتر از کلاهک تکی است و برای وسایل گازسوز با نرخ حرارتی بالا مثل موتورخانه ها استفاده از کلاهک H الزامی است. فروشگاه ابزار غفوری (مغناطیس) از سال 1367 شروع به فعالیت کرد که فعالیت آن تا سال 1392 تولید دستگاه های جوشکاری و تعمیرات آن و فروش ابزار بود.از سال 1392 نیز به صورت تخصصی شروع به فعالیت در حوزه ابزار-یراق-رنگ و محصولات ساختمانی کرد. نوع ایستایی پره ها و همچنین فواصل پره ها در محل خود به گونه ای است که از نفوذ آب، گرد و خاک و پرندگان به داخل محفظه ی این کلاهک جلوگیری به عمل می آید و در برابر عوامل فرسایشی و تخریبی مصون می باشد.

در واقع کلاهک کلبه ای علیرغم تخلیه ی دود و آلاینده در برابر نفوذ آب کاملا آببند می باشد و حتی گردوخاک و ریزگرد نیزکاملاً مقاوم است. کاربرد اصلی کلاهک دودکش یا پشت بام این است که از ورود عوامل خارجی مانند باد و باران، گرد و خاک و دیگر موارد جلوگیری نموده و همچنین از فرسایش لوله ها جلوگیری میکند. به این نکته اشاره کردیم که کلاهک دودکش نوعی پوشش محسوب می شود که روی لوله دودکش ها را می پوشاند. کاربرد اصلی کلاهک دودکش این است که از ورود عوامل خارجی مانند باد و باران، گرد و خاک و دیگر موارد جلوگیری نموده و به این صورت از فرسایش، خوردگی و اکسایش لوله های دودکش جلوگیری نمایند. کلاهک اچ را باید بصورت عمودی نصب نمود و از نصب آن بر سر لوله هایی که بصورت افقی قرار گرفته اند خودداری نمود تا پس زدن دود به داخل سیستم دودکش جلوگیری شود. کلاهک دودکش‌ وظیفه حفاظت از مسیر دودکش در برابر انواع بارش برف، باران، تگرگ در کنار ورود حیوانات، پرندگان، باد به همراه گرد و خاک است.

کلاهک های طرح اچ گرد را قدیمی‌ترین و اولین نوع کلاهک دودکش میدانند. همه اجزای این کلاهک دودکش باید سطح مقطعی برابر با دیگر بخش های سیستم دودکش داشته باشند چرا که در صورتی که این کلاهک کوچک تر یا بزرگ تر انتخاب شود قادر به درست انجام دادن کار خود نخواهد بود. کلاهک دودکش طرح اچ که شکل ظاهری آن ها مشابه حرف H انگلیسی می باشد. در پایان باید به این نکته نیز اشاره کنیم که فقط شکل ساختاری دودکش مهم نیست ، بلکه کیفیت و دقت در ساخت آن نیز اهمیت زیادی دارد شما می توانید با خرید انواع دودکش پشت بام از شرکت تهویه نو ،خیال خود را از بابت کیفیت ساخت راحت کنید. به یاد داشته باشید که شکل استاندارد این نوع کلاهک ها به صورتی است که در آن تمام قسمت های دودکش قطر یکسانی داشته باشند.

دودکش آهنی یا گالوانیزه در بین عموم مردم با نام لوله بخاری معروف است. بیشترین استفاده از این نوع دودکش به صورت روکار و جهت اتصال انتهای بخاری به سیستم خروجی گاز به دودکش اصلی ساختمان خواهد کلاهک کلبه ای بود. جنس بدنه مقاوم در برابر پوسیدگی، سطح صیقلی و بادوام دودکش گالوانیزه به خروج هر چه بیشتر و بهتر گازها کمک خواهد نمود. کارکرد دست دودکش آهنی سبب افزایش راندمان کاری بخاری شده و به کاهش مصرف سوخت نیز منجرب خواهد شد. گریل ها یا پره های Z شکل این محصول به صورتی طراحی شده که از نفوذ هرگونه آب باران و برف یا تردد پرندگان به داخل آن جلوگیری می شود.

درپوش Multi-Flue را می توان به اندازه ای تنظیم کرد که دقیقاً در اطراف دودکش ها قرار گیرد یا کل تاج دودکش را بپوشاند. دودکش آکاردئونی یا لوله‌ های فلکسیبل (کانال فلکسیبیل) که با نام لوله خرطومی در بین مردم مشهور است. یکطرفه ، دوطرفه، سه طرفه، چهارطرفه، چندوجهی، قناس یا فارسی بر، L شکل وکلاهک کلبه ای گرد. سلام، برای شومینه گازی کلاهک 4 پره کافی هست اما برای شومینه هیزمی کلاهک 6 پره مناسبتر هست. این کلاهک به شکل حرف لاتین اچ بوده و برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته از کلاهک ها مصرف انرژی را با حد خوبی کاهش می دهند و به همین دلیل محبوبیت بالایی دارند.

در صورتی که برای ساخت آن از ورق ضخیم استفاده شود؛ حتما باید به لوله های دودکش جوش بخورد. مجموعه ی آقای کوهی سالهاست در زمینه ی تولید انواع لوله سیمانی و بتنی فعالیت دارند . کلاهک دودکش در مدل های مختلف و لوله دودکش در قطر و ابعاد متنوع از تولیدات این مجموعه می باشد . کلاهک دودکش طرح چینی به طور معمول به صورت استوانه یا مکعبی تو خالی از جنس آهن، گالوانیزه، آلومینیوم یا استیل می باشد. این نوع کلاهک ها می توانند با هر ارتفاع و قطری بنا به خواست و نیاز مشتری ساخته شوند. سرِ این کلاهک ها شبیه به کلاه های چینی طراحی شده و برای همین است که به آن کلاهک دودکش چینی می گویند.

  • عمدتا از این لوله رابط دودکش برای پکیج یا ابگرمکن های فن دار استفاده می‌شود.
  • این مدل کلاهک به مانند کلاهک دودکش اچ گرد است ولی با این تفاوت که اجزای و لوله‌های آن چهارگوش هستند.
  • از این محصول بر روی لوله های دودکش موتورخانه با مقطع گرد استفاده می شود.
  • از دیگر نام‌های کلاهک ژاپنی می‌توان به کلاهک چینی، کلبه‌ای و پره‌ای اشاره داشت.
  • لوله دودکش‌های آکاردئونی به جهت انعطاف پذیری بالا، مورد توجه و تقاضای عموم مردم قرار دارد.
پیشتر به این موضوع اشاره کردیم که لوله‌های رابط که به صورت آکاردئونی (فنری) هستند، به دلیل نوع ساختاری که در تولید آن‌ها لحاظ گردیده است، احتمال نشت منو اکسید کربن را به محیطی که در آنجا وسایل گازسوز نصب است را بسیار زیاد می‌کند. توصیه اکید این است که به هیچ عنوان از لوله رابط دودکش آکاردئونی برای وسایل گازسوز استفاده نکنید، زیرا این نوع از دودکش فقط برای انتقال هوا مناسب می باشد. یک لبه سه سانتی ایجاد و روی این لبه به تعداد کافی جای پیچ تعبیه می کنیم تا به آسانی بتوان کلاهک دودکش پره ای را در محل مورد نظر نصب و تثبیت نمود. به همین دلیل، دودکش باید دارای پوشش و محافظ استاندارد باشد و به صورتی باشد که عملیات تخلیه دود و آلاینده ها بطور روان انجام انجام شود.

دلیل شکل H لوله بخاری چیست؟

این دسته از کلاهک ها صرفا در صنعت کاربرد دارند و در سقف کارخانه های غذایی و مخصوصا کارخانه هایی که به تولید آرد گندم مشغول هستند دیده می شود. دلیل استفاده از این نوع کلاهک ها در صنایع به این خاطر است که کلاهک آلمانی می تواند از ورود ذرات گرد و غبار به داخل تاسیسات جلوگیری کند. مخصوصا در صنایعی که کار آن ها تولید مواد غذایی است، کیفیت و نبود مواد زائد محیطی حرف اول را می زند. و با وارد کردن مقدار هوا به آن مکش دودکش را به طور خودکار تنظیم می‌کنند.