تابلو روان چیست ؟

بهتر از نوع اصلی ماژول ها استفاده کنید تا در طولانی مدت نور آن ها کم نشود. هر کنترلر بسته به نوع طراحی خود می تواند از تعداد خاصی از ماژول ها پشتیبانی کند و خروجی متفاوتی خواهد داشت. در فصل های گرم پاور تلویزیون شهری Out door می تواند دمایی تا حدود 50 درجه سانتی گراد را تحمل کند. مواد اولیه مختلفی جهت ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد و اجرای فنی و رعایت اصول مهندسی در این تابلوها در کیفیت نهایی آن تاثیر بسیاری خواهد داشت. آموزشگاه فنی حرفه ای فن آموزان مجری برگزاری دوره های تخصصی ویژه بازار کار از جمله دوره آموزش تابلو روان ، آموزش برق ساختمان و آموزش برق صنعتی در تهران می باشد.

تلویزیون شهری

پس از نیاز سنجی دقیق توسط کارشناسان مجرب ایمن موج هوشمند پیشنهاد فنی و مالی ارائه میگردد. در صورت تمایل به سفارش این نوع تلویزیون ها می توانید با شماره های شرکت ایمن موج تماس حاصل فرمایید. شرکت ایمن موج از کادری حرفه ای برای راه اندازی استفاده می کند و سیستم نرم افزاری آن دارای قفل نرم افزاری است تا سودجویان نتوانند از آن سوءاستفاده کنند. همانطور که پیشتر گفته شد، تابلوهای رنگی در ابعاد کوچک و بزرگ به تولید میرسند اما از سیستم رنگی بیشتر برای تابلو روان بزرگ استفاده میشود.

با توجه به این که این تلویزیون ها در اندازه های بزرگ در سطح شهر نصب می شوند به راحتی می توانند توجه رهگذران و رانندگان را به خود جلب کنند و از این لحاظ می توان آن را روشی موثر برای تبلیغات دانست. تلويزيون هاي شهري براي تبليغات و اطلاع رساني جهت سازمان ها و مراكز اداري تجاري بانك ها مراكز تفريحي و حهت تبليغ در ميادين و مزاكر شلوغ شهر كاربرد دارد. مدل IN DOORمخالف این مدل بوده یعنی ضد آب نیست و آفتاب گیر ندارد که در مکان های بسته مثل تالارها از آن استفاده می شود و IN DOOR در مکان های باز مثل خیابان پر کاربرد است. بهتر است متناسب با نوع تبلیغی که دارید مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید تا تاثیر تبلیغات بیشتر شود. هر یک از این دو مورد را متناسب با نوع کاربردی که دارد در مکان های مختلف استفاده می کنند.

تابلوهای پیام نمای led امروزه به عنوان ابزار اطلاع رسانی در اکثر مکانها از جمله سر در فروشگاهها، مغازهها، جایگاههای سوخت، رستورانها، مجتمعهای تجاری، فضای داخلی نمایشگاهها، سالنهای انتظار بیمارستانها و درمانگاهها، سالنهای و مجموعههای ورزشی و فرودگاهها استفاده میشود. نوع دوم تی وی شهری Indoor است که برای فضاهای داخلی و سالن ها استفاده می شود. زیرا هزینه خرید تی وی بسیا بالا است و برای تبلیغات کوتاه مدت خرید آن مقرون به صرفه نیست. تمام متون و تصاویری که قرار است بر روی نمایشگر نشان داده شود در برد ذخیره می شود. دات پیچ با حرف P و به دنبال آن عدد فاصله بر حسب میلی متر نشان داده میشود ، به عنوان مثال P10 نشان دهنده این است که فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور 10mm است.

قطعات تابلو روان

همان طور که گفتیم دات پیچ در واقع فاصله ی بین مرکز دو پیکسل مجاور هم است. به طور لحظهای نمایش داده میشود. در تبلیغات به وسیله ی تلویزیون ها شهری باید به کیفیت تصویر، شدت نور بالا، وضوح نمایش تصویر و متن و … برای تامیین انرژی مورد نیاز برد کنترلر و ماژول ها در تلویزیون شهری از منبع تغذیه استفاده می شود. ال ای دی ها همانطور که گفتیم نقش بسیار مهمی در تعمیرات ماژول تابلو روان دارند و در تعمیرات ال ای دی ها باید نهایت دقت را داشته باشیم چرا که نوع اس ام دی آن بسیار ظریف می باشد و هویه کاری باید بسیار حرفه ای انجام گردد. برای این نوع تابلوها از نام های مختلفی استفاده می شود از جمله تابلو دیجیتالی، تابلو روان، تابلو ال ای دی، تابلو متحرک و غیره.

تابلوهای ال ای دی متحرک یا تابلوهای روان، در واقع نوع مدرنی از تابلوهای دیجیتالی می باشند که به علت مزایایی که دارند استفاده از آنها در رنگ و مدل های مختلف گسترش یافته تابلو روان است. منبع تغذیه تابلو روان، برد کنترلر تابلو روان و قطعه الکترونیکی اصلی یعنی ماژول LED تابلو روان سه قطعه اصلی هستند که صنعت تابلو سازی را با تحولی شگرف رو به رو کرده اند ، در واقع این سه قطعه در کنار همدیگر تشکیل تابلو روان را میدهند که امروزه در سطح شهرها با انواع اقسام این تابلو LED ها مواجه میشویم . منظور از دات پیچ فاصله بین دو پیکسل در ماژول است و هر چه فاصله کمتری داشته باشد کیفیت و رزولیشن بالاتر دارد. به عنوان مثال P12 نشان دهنده این است که فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور 12mm است. به طور مثال یک ماژول دات 10 که به صورت P10 نشان داده میشود و از یک ماژول دات 5 کیفیت کمتری دارد.

درخشندگی یا Luminance نشان دهنده میزان شدت نور یک ماژول می باشد که شدت نور را در واحد سطح تعیین می کند. تابلو روان ال ای دی یک نوع نمایشگر دیجیتال است که المان های آن ماژول ال ای دی -منبع تغذیه (پاور تغذیه)-برد کنترلر(مادربرد) هستند.این نوع تابلوها جایگزین بسیار مناسبی برای انواع قدیمی تابلوها یعنی فلکس،بنر،نئون می باشد.در زیر انواع و اقسام این تابلوها و همچنین توضیح در مورد هر کدام از انواع آنرا خواهید دید.تابلو LED را در یک دسته بندی کلی میتوان به دو خانواده بزرگ تابلو LED ثابت و تابلو ال ای دی روان تقسیم بندی کردو همانطور که از نام این خانواده ها پیداست,تابلو ال ای دی ثابت مانند نئون و تمامی تابلوهای ثابت تبلیغاتی،ثابت است!

کسب و کارهای بزرگ سعی میکنند تا به روشهای گوناگون برند یا محصولات خود را در معرض دید مخاطبان خود بگذارند. هر کابینت در تلویزیون شهری بطور کامل مستقل از دیگر کابینتها میباشد ولی هنگامی که کابینتها بر روی هم متصل میشوند به صورت هماهنگ با یکدیگر عمل میکنند. این تابلو ها را با توجه به رنگ به چند دسته تقسیم بندی میکنند. از لحاظ رنگ بندی به دسته های تک رنگ و سه رنگ و هفت رنگ و فول کالر تقسیم میشود. ماژول LED بلوک های مربعی و یا مستطیل شکلی هستند که بادر کنارهم قرارگرفتن تعدادی از آن ها کابینت رنتال ساخته میشود. هر کابینت از تعداد زیادی ماژول تشکیل شده است که در هر ماژول تعدادی LED یا SMD قرار گرفته است. تلویزیون شهری از کنار هم قرار گرفتن کابینتهای جداگانه که خود کابینت ها در ابعاد مختلف دارند از ماژول ها که انواع مختلف و کیفیت رزولیشن متفاوتی دارن تشکیل میشوند.

این تلویزیون ها ضد آب نیستند و مسلما آفتاب گیر هم ندارند. نوع دوم نمایشگرLED مخصوص فضای داخلی (indoor LED dispaly ) طراحی و ساخته می شوند که ضد آب نیستند و در اغلب اوقات فاقد آفتاب گیرند و آنها بیشتر در فضای بسته مثل تالار ها ، استادیوم های ورزشی ، سالن کنفرانس ، سالن آمفی تئاتر ، سالن فرودگاه ها ، سالن مترو و استادیو ها استفاده می شود. با بهبود فناوری استفاده تلویزیون داخل سالن رو به فزونی گذاشت .اکنون LED WALL ها برای طراحی داخلی موزه ها ،رستوران ها،مراکز تجاری و … احساس می کنید تصاویر و نوشته ها به صورت برنامه های رایانه ای نوشته و طراحی شده اند. کاربرد این بورد کنترلرها به این صورت است که نوع تک رنگ آن تنها قادر است متن و تصاویر را به شکل ساده به نمایش بگذارد، نوع تک رنگ فید دار آن، تصاویر و متن را به شکل فید دار نمایش می دهد و در واقع می توان توسط این بورد کنترل تصاویر واقعی را مشاهده نمود و در آخر بورد کنترل تمام رنگ دقیقا مشابه تلویزیون عمل کرده و تمامی رنگ ها را به نمایش می گذارد.

در واقع این نوع نمایشگر ها از کنار هم قرار گرفتن بلوک هایی با ابعاد کوچک در کنار هم ساخته شده اند که به هر یک از این بلوک ها ماژول LED می گویند. با توجه به نوع مدار بندی و ابزارهای داخلی یک میکروکنترولر امکانات خاصی توسط آن میکروکنترولر قابل ارائه است و در واقع امکانات میکرو کنترلرها یکسان نیست و هر کدام امکانات خاصی را دارا می باشند و در قیمت های مختلف در بازار وجود دارد. در مقابل نفوذ آب و رطوبت و حتی گرد و غبار آسیبپذیر بوده و بهترین محل برای نصب مکانهای سرپوشیده و محیطهای داخلی است.

ژنراتورها در سایزهای بزرگتر به صورت مجزا به محل نصب حمل شده و در آنجا مونتاژ و تجهیزات فرعی به آنها اضافه میشود. نمایشگر ال ای دی در انواع مختلف آن از جمله تابلو فول کالر یا همان تابلو ال ای دی می تواند هزینه بسیار زیادی را برای ما ایجاد نماید اما در صورت استفاده از تابلو دست دوم می توانیم صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه ها ایجاد نماییم. خصوصا استفاده از تلویزیون خارج سالن در فضای های صمیمی تری چون محوطه ی ویلا و باغ های خانوادگی ، دورهمی ما با عزیزانمان را( با وجود یک سینمای شخصی فضای باز ) سرگرم کننده تر خواهد کرد.

مصرف انرژی بسیار پایینی دارند.

زاویه دید در این تلویزیون ها کامل است. ابزارهای تبلیغاتی که تکنولوژی غیر قابل ارتقاء دارند (تابلوهای بنر، تابلوهای فلکسی، تابلوهای LED ثابت و تابلو نئون) همگی یکبار مصرف هستند و هزینههای بالای تعویض آن ها در مناسبتهای گوناگون، یکی از دلایل مهم برتری نسل جدید است. مصرف انرژی بسیار پایینی دارند. امکان پخش محتوای با کیفیت با انتخاب کارت کنترل مناسب، فراهم می شود، همچنین با انتخاب کارت کنترل حرفه ای می توان مصرف تلویزیون شهری و یا تابلو روان را تا 30 درصد کاهش داد. نقش تلویزیون شهری در تبلیغات را می توان نقشی مهم و تاثیر گذار دانست. ده است. کسب و کارهایی میتوانند در ارائه خدمات یا محصولات خود به مشتریان موفق باشند که توانایی استفاده از تمامی ابزارهای تبلیغاتی را داشته باشند. این مورد باعث می شود در کنار پیکسل واقعی یک پیکسل مجازی نیز تشکیل شود که می تواند کیفیت تصویر را بسیار بالا ببرد.

در رابطه با تفاوتی که بین این دو گروه وجود دارد می توان گفت که در گروه RGB هر پیکسل از یک LED آبی، یک LED قرمز و یک LED سبز تشکیل شده است اما این در حالی است که در گروه 2RGB تعداد LED قرمز در هر پیکسل دو عدد می باشد. در نوع RGB پیکسل ها از سه LED قرمز، سبز و آبی تشکیل می شوند. نزدیک بودن پیکسل ها به یکدیگر باعث به کار بردن بیشتر آنها و در نتیجه بهبود کیفیت تصویر می گردد. چون مخاطب در فضای سربسته بیشتر به تلویزیون نزدیک است ؛ کیفیت و تراکم پیکسل در تلویزیون داخل سالن از اهمیت بالایی برخوردار است . هر چه این فاصله کمتر و دات پیچ پایین تر باشد رزولوشن تصویر بالاتر است و کیفیت تلویزیون بیشتر است.

تابلو روان ال ای دی دست دوم معمولا از ساختار قدیمی برخوردار هستند و ابعاد غیر متعارفی دارند و بیشتر آنها قابلیت ارتقا را ندارند. این نوع ازتابلو روان ال ای دی کاملترین و جدیدترین نوع می باشد.به این نوع تابلوها،تابلو ال ای دی فول کالر و یا تلویزیون شهریهم گفته میشود. درواقع یک تلویزیون شهری از کنار هم قرار گرفتن ماژول LED فول کالر ، منبع تغذیه و مادربرد در یک فریم تلویزیون شهری و یا کابینت رنتال ساخته می شود.

انعطاف پذیری و راه اندازی حتی به صورت منحنی و سه بعدی.

منبع تغذیه(پاور تغذیه) هم برق مورد نیاز تابلو LED را تامین میکند. سایت کیومیتا فروش انواع پایه های مانیتور صنعتی و ویدئووال را برعهده دارد که با حداقل قیمت برای مشتریان خود ارائه می دهد. یکی از این تابلو ها که معروف به تابلو روان قیمت طلا می باشد تابلو های تک رنگ و قرمز هستند که دید خوبی نسبت به خیلی از ماژول ها دارد و از قیمت مناسبی برخوردا است. ماژول ها امکان جداسازی و پیوند مجدد را دارند .با استفاده از کابل ” فلت ” به صورت سری در کنار همدیگر قرار می گیرند. انعطاف پذیری و راه اندازی حتی به صورت منحنی و سه بعدی. انعطاف پذیر بودن و راه اندازی حتی به صورت منحنی. برای راه اندازی تلویزیون شهری نیاز به یک متخصص دارید تا در مرحله اول راه اندازی را برای شما انجام دهد در صورت سفارش تلویزیون شهری ایندور و اوت دور کارشناسان ما بصورت رایگان راه اندازی را انجام داده و آموزش لازم را به کارشناسان شما خواهند داد.