* دوره های مجازی تکنسین دارویی * سایر آموزشگاهها | آموزشگاه آپادانا تبریز

* دوره های مجازی تکنسین دارویی * سایر آموزشگاهها | آموزشگاه آپادانا تبریز در مورد قسمت های عملی نیز باید بگوییم که به صورت حضوری برگزار می شوند و فراگیران کارورزی خود را در یکی از داروخانه های شهر با ارائه معرفی نامه جهاد دانشگاهی به مدت ۵۰ ساعت طی می کنند. هزینه شرکت در دوره حضوری ۱۸۰۰۰۰۰ و هزینه دوره مجازی ۱۴۰۰۰۰۰ تومان می باشد. همانطور که میشود نتیجه گرفت، تکنسین داروخانه ، برای انجام عمده وظایف خود احتیاج به فراگیری مهارت هایی در زمینه های مختلف دارد که این مهارت ها در دوره آنلاین تکنسین داروخانه آموزش داده میشوند ولی در اینجا برای آشنایی بیشتر شما با شغل تکنسین داروخانه، به صورت مختصر مورد بررسی قرار میگیرند. علاوه بر نکات گفته شده، طی کردن دوره آنلاین تکنسین داروخانه و فراگیری مهارت های تخصصی برای تکنسین داروخانه ضروری است و فعالیت در این زمینه شغلی بدون گذراندن دوره های آموزشی عملا غیرممکن است. در دوره آموزش مجازی تکنسین داروخانه کلیه مهارت های مورد نیاز جهت انجام کار در داروخانه ها به هنرجو آموزش داده می شود و با استفاده از مدرک این دوره می توانند وارد این حرفه شوند.

مهارت مدیریت و سازمان‌دهی

این فرد وظیفه دارد نسخه بیمار را دریافت کرده و داروها را تحت نظارت دکتر داروساز تهیه کند. امروزه افراد بسیاری علاقمند به کار در داروخانه ها به عنوان تکنسین داروخانه هستند از این رو در این مقاله به معرفی بهترین دوره تکنسین داروخانه می پردازیم و تعدادی از معتبرترین و بهترین دوره آموزش تکنسین داروخانه کشور را در ادامه بررسی می کنیم. آموزشگاه ندای سلامت با برگزاری دوره آموزش تکنسین داروخانه با آموزش اصولی نسخه خوانی در جهت پیشرفت شما عزیزان گام مثبتی برداشته است. در این دوره آموزشی شما می توانید اطلاعات لازم را در زمینه خواندن لاتین داروها و به کارگیری اصول اخلاقی در داروخانه یاد بگیرید و می توانید روش های مدیریت و سازماندهی انبار داروها و بررسی کمبود داروها را به طور کامل فرا بگیرید.

  • با این وجود تکنسین نقش مهم و غیرقابل‌انکاری در پیشبرد کار داروخانه و خدمت به بیمار بر عهده دارد.
  • تکنسین داروخانه به داروساز کمک می‌کند تا داروهایی را که مورد سفارش بیمار هستند آماده نماید.
  • جهاددانشگاهی نهادی است عمومی و غیردولتی زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی که با هدف فعالیت در حوزه‌های فرهنگ، پژوهش، آموزش و اشتغال در 16 مرداد 59 تأسیس شد.
  • دادن اطلاعات لازم به بیمار مثل تداخل دارویی یا نحوه مصرف آن یا نحوه نگهداری دارو.
  • در این دوره ها علاوه بر آشنایی با داروهای شیمیایی، داروهای گیاهی و فرآورده های آرایشی بهداشتی داروخانه ها و تجهیزات پزشکی معرفی می شوند و دوره های آموزش تکنسین داروخانه در مراکز دولتی و آزاد فنی و حرفه‌ای نیز به صورت عملی و تئوری برگزار می گردند.
  • برخلاف گذشته، امروز به شغل تکنسین داروخانه به دید یک تخصص نگاه می کنند.

یا به این صورت است که چند ماده یا دارو را باهم ترکیب میکند تا به محصولی که پزشک در نسخه قید کرده بود دست پیدا کند. البته همانطور که گفتیم این اعمال زیر نظر پزشک داروساز انجام میشود تا صحت انجام عمل مورد بررسی قرار گیرد یا به سوالات تخصصی بیماران در مورد داروهایشان پاسخ داده شود و توصیه های مربوط به دارو ها گوشزد شود. در کشورهای پیشرفته، آموزش مستمر کمک های اولیه به گروه های مختلف جامعه، امری بدیهی و معمول است.

در انتها فراگیران این دوره پس از گذراندن واحد های علمی و تئوری مربوطه و همچنین کسب حداقل نمره قبولی، مدرک قابل ترجمه تکنسین داروخانه را دریافت خواهند کرد. وظیفه اصلی تکنسین داروخانه این است که بعد از تایید پزشک و با کمک داروساز جهت آماده سازی نسخه بیماران اقدام و در هدایت و راهنمایی بیمار یا مراجعه کننده تاثیرگذار باشند. در ایران بر خلاف بعضی از کشورهای دیگر، دستیاران داروخانه تحصیلات مرتبط ندارد و با گذراندن دوره های کوتاه مدتی که جهاد دانشگاهی برگزار می کند، می توانند به عنوان تکنسین داروخانه مشغول به فعالیت شوند. تکنسین داروخانه در مورد نسخه خوانی، قیمت زنی، چیدن داروها و آشنایی با داروها اطلاعات لازم و کافی را دارد و با تکیه بر این توانایی ها می تواند در داروخانه مشغول به کار شود. دوره آموزش تکنسین داروخانه هلال احمر به صورت تئوری و عملی تاکنون در بعضی از شهرهای کشور مثل شهر قم برگزار شده است و با استقبال فراوانی مواجه گشته است. موسسه آموزشی نیک اندیشان مفتخر به برگزاری دوره هایی کاملا کاربردی است که قسمتی از آن در محیط کار به صورت رایگان است.

دوره تکنسین داروخانه به صورت مجازی با مدرک بین المللی معتبر

از جمله شرایط لازم برای استخدام در داروخانه های جمعیت هلال احمر استان های کشور داشتن حداکثر ۳۰ سال سن می باشد. همچنین افراد باید آموزش‌های عملی تکنسین داروخانه را در مراکز معتبر و مورد تایید انجمن داروسازان گذرانده و گواهینامه نسخه خوانی داشته باشند. علاقمندان پس از گذراندن دوره های تکنسین داروخانه و شرکت در امتحانات تئوری و عملی در صورتی که نمره قبولی کسب نمایند می توانند مدرک خود را دریافت کرده و در داروخانه های آزاد سراسر کشور و یا حتی خارج از کشور فعالیت کنند. همچنین در درمانگاه ها یا داروخانه های بیمارستان ها فعالیت داشته باشند یا مشاور تنظیم دوز دارویی و مشاور پوست در داروخانه ها یا درمانگاه ها باشند. آشنایی با انواع بیماری های گوارشی و داروی لازم همراه با تنظیم دوز دارو در دوره آموزشی تکنسین داروخانه در مجتمع فنی تهران آموزش داده خواهد شد. با توجه به معتبر بودن و قابل ترجمه بودن مدرک تکنسین داروخانه جهاد دانشگاهی در صورت ترجمه کردن گواهینامه این دوره، ارزش بین المللی دارد.