پیشینه تحقیق گردشگری و توسعه پایدار علمی خدمات مشاوره آنلاین | porseshneshan

همچنین تمامی محدودیت ­های خاصی که در گذشته برای بهبود و حل مساله مطرح شده وجود داشته نیز باید بیان شود و در این فصل محقق تلاش کند تا نشان دهد تحقیقی که ارائه می ­دهد قرار است محدودیت ­های قبلی خرید پیشینه تحقیق از پرسش نشان را رفع کند. یک قاعده در نگارش فصل دوم پایان نامه این است که با خاتمه یک پاراگراف، به رفرنس ­های مطالب آن پاراگراف اشاره شود که برای این کار نیز باید از روش­ های استاندارد ارجاع دهی در انتهای هر جمله یا پاراگراف استفاده کنید. پایان نامه به چند فصل تقسیم می­ شود که هر یک هدفی را پیش گرفته و نکات خاصی در نگارش آن باید رعایت شود. درباره نحوه نوشتن فصل اول پایان نامه، که به نوعی مقدمه است و کلیات تحقیق نامیده می ­شود، پیش تر صحبت کردیم.

  • نتایج نشان داد که راهکار های تمرکز مجدد مثبت، ارزیابی مجدد مثبت و دیدگاه گیری با کیفیت زندگی رابطه مثبت معنادار داشتند.
  • در صورتی که شما این استراتژی را انتخاب کردید، از بیان خلاصه و تهیه لیستی از تحقیقات انجام گرفته بدون تجزیه و تحلیل آنها پرهیز کنید.
  • سعی کنید الگوها، نکات و بحث اصلی را که مسیر تحقیقات را شکل داده است، شناسایی کنید.
  • هدف از بررسی استدلالی، جمع آوری مجموعه‌ای از مستندات علمی جهت مطرح کردن یک دیدگاه انتقادی است.
  • پس از بیان اولیه، تمرکز مقدمه خود را به سمت اصول اصلی محدود نمایید و به معیارهایی که در انتخاب منابع پیشینه تحقیق مورد نظر خود از آنها استفاده کرده‌اید، اشاره کنید.
2- مهم ترین کلید واژه های تحقیق خود را بیابید و رایج ترین معادل علمی آن را در زبان های خارجی مرتبط مانند انگلیسی پیدا کنید. 2- سبب اصلاح خطاهای احتمالی در مسئله تحقیق می شود و محقق با استفاده از نتایج دیگران مسئله تحقیق خود را پرورش می دهد . حال اگر شما نیز بتوانید به آن تحقیقات دسترسی داشته باشید و با مطالعه و داشتن تفکر انتقادی به بررسی و موشکافی مراحل آن بحث بپردازید در حقیقت به غنای بحث خود افزوده اید و گاه باعث می شود راه رفته را تکرار نکنید. به احتمال زیاد مشاهده عنوان منابع جستجو شده به تنهایی شما را برای انتخاب منابع مورد استفاده یاری نخواهد کرد. در این مرحله بایستی تشخیص دهید کدام منابع برای شما قابل استفاده خواهد بود. وقتی کارهای برجسته را از قبل مطالعه کرده اید و دانش کافی در مورد روش شناسی آن ها دارید، می توانید تصمیم بهتری در مورد روش مورد استفاده در تحقیق خود اخذ کنید.

فصل دوم پایان نامه با عناوین “بررسی مبانی تحقیق“، “بررسی مبانی نظری پژوهش” یا “بررسی ادبیات موضوع” شناخته شده است. فصل دوم معمولا بخش زیادی از پایان نامه را به خود اختصاص می ­دهد که در حالی که ساده به نظر می ­رسد، تنظیم و تدوین آن چالش­ هایی را در بر دارد. بنابراین بهتر است دقیقا بدانید در فصل دوم پایان نامه باید به چه چیز اشاره کنید و چطور آن را تنظیم کنید.

انواع مرور نوشتار و پیشینه پژوهش

در مراجعه به منابع، محقق وظیفه دارد که اعتبار داخلی و خارجی آنها را مورد نظر قرار دهد و از استناد به منابع غیرمعتبر و ضعیف و یا منابعی که به محقق، کمکی نمی کنند، خودداری کند. همانطور که در بخش ساختار توضیح دادیم؛ هر بخش از پیشینه تحقیق یک نقش مهم را ایفاء می‌کند. باید طرح کلی ایجاد کنید و در عین حال ساختار کلی مقدمه – بدنه متن – نتیجه گیری را رعایت نمایید، و نسبت به تحقق اهداف هر بخش مطمئن شوید. با این وجود طرح کلی مروری بر ادبیات تحقیق باید کمی متفاوت از سایر بخش‌ها باشد؛ زیرا قرار نیست این فصل از پایان نامه اطلاعات جدیدی ارائه کند. پس از انتخاب حوزه تحقیق، نوشتن پیشینه تحقیق به منظور شناسایی خلاءها، مشکلات و مسائل موجود در آن حوزه آغاز می‌شود. هدف از انجام تحقیق و ارائه مقاله باید رفع یکی از این مشکلات یا خلاءها باشد.

پیشینه تحقیق چیست و شامل چه مواردی است و چگونه بنویسیم؟

پیشینه تحقیق گردشگری و توسعه پایدار علمی خدمات مشاوره آنلاین | porseshneshan