سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

اگر بخواهید صفحه دیگری را باز کنید، این عملیات مجددا صورت می‌گیرد و صفحه برایتان بارگذاری می‌شود. Search Engine یا موتور جستجو، ابزاری آنلاین است که بر اساس مطلب جستجو شده توسط کاربران، در پایگاه داده (Database) خود به دنبال نتایج مرتبط می‌گردد. این نتایج معمولا وب سایت‌هایی هستند که از نظر معنایی، با مطلب جستجو شده توسط کاربر مطابقت دارند. موتور‌های جستجو نتایج بدست آمده را بر اساس الگوریتم‌هایی مخصوص، در قالب یک فهرست لیست می‌کنند. در حال حاضر، تعداد زیادی از این موتور‌های جستجو موجود هستند که شناخته شده‌ترین آن‌ها گوگل است. در کنار گوگل، بینگ و یاهو نیز نمونه‌هایی از محبوب‌ترین موتور‌های جستجو هستند.

لینک بیلدینگ

سئو کلاه خاکستری ترکیبی از دو روش سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید است. این تکنیک‌ها تاثیر خوبی در رتبه سایت خواهند داشت و بدون جریمه شدن سایت توسط گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو، رتبه آن افزایش خواهد یافت. Meta Title Tag عنوان صفحه است که موتور‌های جستجو در اسنیپت‌های صفحات نتایج خود نشان می‌دهند.

پاسخ به سوال “سئو چیست؟” از زبان متخصصین ایرانی

سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

در طول دوره به طور مداوم تمرین‌های عملی خواهید داشت و در پایان آن نیز آزمون‌ می‌دهید تا از میزان تسلط شما به آموزش‌ها مطمئن شویم. این استراتژی بدین شکل است که در ابتدای کار به هیچ عنوان نباید به سراغ کله گنده ها رفت و باید از کوچکتر ها شروع کرد. استراتژی که سایت های جدید یا ضعیف در این مورد باید داشته باشند استراتژی شروع کم رقابت است.

هدف ما از تدوین استراتژی سئو این است که خطوط قرمز کسب و کار را مشخص کنیم تا زمان و سرمایه ارزشمند خود را بر عبارات و صفحاتی متمرکز کنیم که بیشترین ارزش را برای کسب و کارمان خلق می‌کنند. پیش از آنکه سایتی طراحی کنیم، محتوایی تولید کنیم یا حتی برای افزایش اعتبار سایت خود هزینه کنیم باید بدانیم که هدف اصلی ما از سرمایه‌گذاری در حوزه سئو چیست. کسب و کارهای سنتی تصور می‌کنند که برای ورود به فضای بازاریابی دیجیتال، داشتن یک سایت زیبا و قدرتمند کفایت می‌کند. اعتماد کاربران؛ همان برگ برنده‌ای‌ست که گوگل را به چنین شرکت بزرگی در دنیا تبدیل کرده است. واقعیت این است که؛ به آنچه حاصل از جستجوی خودمان در گوگل است اعتماد بیشتری داریم تا محتوایی که به صورت تبلیغات (بنر، پیامک، ایمیل و …) به دست ما رسیده است. با ورود و همه‌گیر شدن تلفن‌های همراه، جستجو در اینترنت به یک ابزار قابل اعتماد و در دسترس برای پیدا کردن پاسخ سوالات، تصمیم‌گیری در مورد خرید یک محصول یا حتی پیدا کردن نزدیک‌ترین نانوایی محل تبدیل شده است.

دوره های دیجیتال مارکتینگ

Domain Authority فقط ابزاری است که به کمک آن قادر خواهید بود محدوده رتبه ای که سایتتان در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کسب خواهد کرد را پیش بینی کرده و حدس بزنید. شما در قسمت Link Explorer سایت Moz، می‌توانید اعتبار دامنه سایت خود را با وارد کردن URL آن بسنجید. Sandbox اصطلاحی استعاره‌ای است برای توضیح اینکه چرا اکثر وب سایت‌های تازه بوجود آمده، رتبه‌های پایینی در صفحات نتایج موتور‌های جستجو دارند. سند‌باکس گوگل استعاره از جعبه شنی دارد که کودکان در آن مشغول به بازی می‌شوند تا به چیزی آسیب نزنند. از آنجاییکه گوگل هرگز وجود چنین سیستمی را تایید نکرده، ممکن است عده‌ای از وجود آن بی‌خبر باشند؛ اما بنظر می‌رسد سندباکس گوگل، فیلتری باشد که در حدود سال 2004 به الگوریتم‌های گوگل اضافه شده است.

بک لینک به زبان ساده، پیوند های دریافت شده یک وبسایت از طرف سایت های دیگر است. موتور های جستجو به میزان بک لینک و کیفیت آن ها در الگوریتم رتبه بندی خود اهمیت ویژه ای می دهند. عموما سایت‌های با تعداد بک لینک بیشتر رتبه بیشتری در نتایج گوگل خواهند داشت.

دانش سئو هر روز گسترده تر و عمیق تر از گذشته میشود و برای درک آن نیازمند مطالعه مداوم خواهیم بود. این احتمال وجود دارد که شما نخواهید خود تبدیل به یک متخصص سئو شوید و بخواهید یک متخصص سئو در کنار خود داشته باشید که در این رابطه شرکت سئوکار می تواند به عنوان یک شرکت متخصص در این حوزه به شما کمک نماید. در صورت کسب نمره 100% از این آزمون، گواهینامه سئو برایتان ارسال می شود. امیدواریم از راهنمای جامع سئوی ما نیز مانند خود ما لذت برده باشید. اکنون زمان آن رسیده است که با شرکت در آزمون و دریافت گواهی سئو ما، آنچه را که آموخته اید، به مرحله امتحان بگذارید.

  • این یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است که مشکلات بزرگی را بین شما و موتور‌های جستجو بوجود می‌آورد.
  • پس از اینکه ربات‌ها یک صفحه جدید را پیدا کردند، تمامی محتوای آن را از قبیل متن، تصویر، ویدیو و پادکست مورد بررسی قرار می‌دهند.
  • در ادامه، تعدادی از مهم‌ترین اصول سئو را می‌آموزید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رتبه صفحه‌های وب‌سایت خود در موتورهای جستجو را به شکل مطلوبی بهبود ببخشید.
  • بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند.