انواع دریچه هوا مخصوص تهویه و کولر قیمت خرید میراکالا

بهتر است از این دریچه هوا در مکانی استفاده شود که ارتفاع بیشتر از سه متر باشد. جنس های مختلفی از این دریچه ها نیز تولید می گردد که بنا به محیط از انواع مختلف استفاده می شود. از جمله مزایای خطوطِ موازی و رو به پایینِ این دریچه هوا جلوگیری از نفوذ آب باران و عوامل محیطیِ مزاحمِ دیگر به داخل می باشد. تقیم به حفره ورود هوا در سقف اصلی یا در سازه ی سقف کاذب تعبیه و نصب نمود. ابعاد دریچه هوا ی پادری بنا به تناسب و ابعاد درب، متغیر می باشد. اینگونه دریچه ها نسبتاً پره کوچکی دارند و می توانند نتیجه ی اثربخشی ناچیزی داشته باشند که موجب می شود از این نوع دریچه ها بیشتر به عنوان دریچه تخلیه یا برگشتی استفاده کنند.

این دریچه ها قابل تنظیم می باشند و می توان پره های آن ها را به جهت های مختلف تنظیم کرد. هوای خروجی در دریچه های هوا به کمک تیغه های عمومی و افقی درچه ها از مسیر های افقی و عمودی خارج می شوند. دریچه رفت برای ورود هوای تازه در محیط مورد استفاده است و هوای گرم و سرد را در محیط تنظیم می کند. دریچه هوا توانایی تنظیم فشار هوا را در دستگاه های تهویه هوا دارد. در دستگاه‌‌‌های مختلفی مانند کولر های آبی، هواساز ها، هواکش سانتریفوژ و… دریچه هوا وجود دارد.

انواع دریچه توزیع هوا

انواع دریچه هوا مخصوص تهویه و کولر قیمت خرید میراکالا آنها هوا را به صورت افقی و عمودی پرتاب می کنند و با تنظیم پره های آنها می توان میزان جریان هوا را در هر جهت تنظیم کرد. پره های داخل دریچه‌های شکاف خطی که برای کنترل جهت جریان هوا استفاده می‌شوند، سیاه رنگ هستند. می توانید باله ها را فشار دهید تا جریان هوا متمرکز شود یا باله ها را پهن کنید تا جریان هوا پخش شود. دریچه‌های اسلات خطی نسبت به سایر انواع دریچه هوا، با کیفیت تر و زیباتر به نظر می رسند؛ بنابراین در هتل‌ها و خانه‌های لوکس بسیار رایج هستند. اندازه و طراحی هر دریچه هوا باید با سرعت فن واحد خنک کننده و همچنین محدوده دمایی مورد نظر در هر اتاق مطابقت داشته باشد. برخی از واحدها دارای مدل های قابل تنظیم هستند تا کاربران بتوانند جریان هوا را در طول روز تغییر دهند.

اگر سوالی در مورد این مورد دارید، می توانید در قسمت پایین مطرح کرده – ما در اولین فرصت به شما پاسخ خواهیم داد . وزن کانال های از پیش عایق شده یک هفتم وزن کانال های گالوانیزه می باشد که در محاسبات بار سازه نیز موثر است. در دبی ثابت،این نوع دریچه ها در دو نوع تخت و برجسته تولید میشوند. هوا ی دیواری در تابستان رو به پایین و در زمستان رو به بالا می باشد.

انواع ‌دریچه هوا آلومینیومی

پوشش بدنه‌ی دریچه توزیع هوا پلاستیکی به خودی خود کامل بوده و نیازی به پوشش اضافی از جمله رنگ بر روی سطوح این دریچه توزیع هوا تهویه نظری نیست. همین موضوع باعث کاهش هزینه‌ی تمام شده‌ی این نوع دریچه توزیع هوا است. شرکت تهویه فراز با چهار دهه سابقه در زمینه تولید انواع دریچه تنظیم هوا در کشور،قدم های بزرگی در پیشرفت و معرفی این صنعت برداشته و آماده ارایه و معرفی محصولات خود به خریداران ،کارفرمایان و مهندسین محترم می باشد. دریچه های توزیع هوا ممکن است با تیغه های ثابت یا متحرک ساخته شود. اگر تیغه ها یا دمپر ثابت باشد دریچه جهت تخلیه هوا استفاده می‌شود و روی در یا دیواری که مشرف به راهرو باشد نصب خواهدشد.

  • دریچه هوا ی مشبک از جنس آلومینیوم با رنگ کوره ای پوشش داده می شود.
  • دریچه پادری برای محیط های با هوای بسیار گرفته و مکانی که جریان هوا کند است استفاده زیادی دارد مثلا در سرویس بهداشتی کاربرد فراوانی دارد.
  • فاصله بین این تیغه‌ها نسبتا بیشتر بوده و این امکان خروج هوا از هر لایه این نوع ‌دریچه هوا را بیشتر می‌کند.
  • ‌دریچه هوا آلومینیو‌می ‌دایره‌ای شبکه ای در سطح مقطع خود ظاهری لانه زنبوری دارد و برای مکانهایی با ارتفاع نسبتا بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • این محصول از جنس آلومینیوم، چوب و پلاستیک ساخته می شود و در همه ی موارد میتواند مجهز به دمپر باشد و یا فاقد دمپر باشد.

دریچه هوا نما به عنوان دریچه هوا خانگی است و در این بخش ساختمان بکار می رود. دریچه هوا صنعتی و دریچه هوا ساختمان می توانند دارای عملکرد دریچه هوای برگشت باشند. در بحث ظرفیت دریچه هوا باید به میزان سرعت هوای عبوری از آن نیز توجه شود. دریچه باید به گونه ای طراحی و نصب و تنظیم گردد که جریان هوایی که به اتاق وارد می شود به شیوه ای باشد که موجب سلب آسایش افراد نشود.

از انواع دیگر دریچه هوا می توان به انواع مشبک اشاره نمود که برای وسایلی که جریان هوای رفت و برگشت دارند کاربرد دارد. زمانی که در مورد سیستم های هوارسانی و یا هواساز ها صحبت به میان می آید حتما با یکی از قطعات مهم آنها یعنی دریچه هوا نیز آشنا خواهید شد. دریچه هوا در پایان سیستم و به انتهای انشعاب کانال ها متصل می شود. دریچه هوا دارای جنس ها و شکل های متنوعی است و اگر برخی از دریچه ها به انتهای انشعاب ها شبیه نباشد و یا به خوبی به هم متصل نشوند از طریق مبدل این کار انجام خواهد شد. در چنین مکانها برای تغذیه هوای مطبوع محیط،نیاز به پرتاب هوا با بیشترین فشار می باشد که دریچه هوا ی مشبک به سهولت این امکان را مهیا می نماید.

دریچه زنبوری 10 سانت با فنر گرد