مقسوم ، مقسوم علیه و باقیمانده چیست؟

مقاله «کوچ و کوچندههای مدرن» به مستندنگاری، تبلیغ و معرفی کوچ اشاره میکند و نوشتار “عشایر و هزار راه رفته” به معرفی کوچروهای مناطق مختلف دنیا میپردازد. نوشتار دیگر این بخش با عنوان «همراه با ایل بختیاری» نگاهی اجمالی به شیوه زندگی کوچنشینان بختیاری در ایران، ساختار سیاسی ـ اجتماعی آنان و تطور و تحول تاریخی آنها در این سرزمین پرداخته است. هدف این مجله گسترش زمینههای تحقیق و پژوهش میان رشته­ای پیرامون ارتباط ادبیات، علوم اجتماعی و علوم سیاسی است و همچنین پر کردن خلأ موجود برای پژوهشگرانی که در فضای ارتباطی بین این رشتهها به پژوهش می­پردازند و دغدغه انتشار نتایج پژوهش های خود را دارند. این فصلنامه نشریهای پژوهشی است که توسط گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گلستان با همکاری گروه علوم اجتماعی این دانشگاه و انجمن استادان زبان و ادبیات فارسی به صورت بین رشته­ای به زبان فارسی منتشر می­گردد.

سایت جدید عصر ایران با انتشار مقالات روزانه و آخرین اخبار مربوط به حوادث ایران و جهان عرب ، توانسته جایگاه خوبی در بین کاربران عرب به خود اختصاص دهد. مقاله نخست این بخش با عنوان «بهارآمد، بهارآمد، سلام آورد مستان را» به موضوع بهار و آیینهای مرتبط با این فصل میپردازد. نقل قول ها به طور مناسب و موثر برای تقویت استدلال ها، عقاید و بحث اصلی مقاله به کار رفته اند. با استفاده از روش طیفنورسنجی یا اسپکتروفتومتری، میتوان آنیونهایی که در ناحیه فرابنفش جذب دارند را به طور مستقیم تشخیص داد. همه تصاویر و جدول ها ضروری هستند (زیرا اطلاعات مربوط به آن ها را به آسانی و به طور موثر در قالب جملات نمی توان توضیح داد). سایه بعد از حادثه میدان ژاله (۱۷ شهریور ۱۳۵۷) بههمراه محمدرضا لطفی، محمدرضا شجریان و حسین علیزاده، بهنشانه اعتراض از رادیو استعفا داد.

نه تنها برای ورزشکاران، بلکه گویی برای اهالی سفر هم، زمان متوقف شد. پدربزرگش را در زمان تسلط جنگلیها به تحریک ملایان قشری حامی روس، یکی از اسلامگرایان تندرو با داس کشت. سطر اول همه پاراگراف ها با استفاده از نرم افزار ورد به اندازهی 9/0 به داخل متن آمده است (به استثنای چکیده و عنوان جداول و تصاویر). داخل متن کلمات انگلیسی به کار نرفته است و نام نویسندگان منابع غیرپارسی به پارسی برگردانده شده است. این فهرست بر اساس فهرست پیشرفته APA 2017-2018 (نسخه انگلیسی) نوشته شده و سپس به منظور استفاده برای نگارش مقالات علمی به زبان پارسی، بر اساس نکات ویرایشی در زبان پارسی بازنویسی و تنظیم شده است. ۲- مقالات باید پژوهشی و حاصل تحقیق نویسنده یا نویسندگان بوده و در مجله دیگر یا مجموعه مقالات سمینارها و مجامع علمی بصورت مقاله کامل به چاپ نرسیده یا همزمان برای سایر مجلات ارسال نشده باشد. صرفا ارسال صفحه جداگانه مشخصات کفایت نمیکند. نام نویسندگان، عنوان سازمانی نویسندگان و ایمیل آن ها در صفحه عنوان آمده است . منزل شخصی سایه که خود آن را ساخته (به اشتباه میگویند سازمانی بودهاست) در سال ۱۳۸۷ با نام خانه ارغوان به ثبت سازمان میراث فرهنگی رسیدهاست. دست اندرکاران نشریه تلاش دارند با فراهم آوردن فضایی علمی برای گفتگوی محققانه به انتشار ماحصل پژوهشهای صاحب نظران داخلی و بینالمللی در حوزههای مرتبط اقدام نمایند.

تعدادی از غزلها، تصنیفها و اشعار نیمایی او را هنرمندانی نظیر محمدرضا شجریان، احمدظاهر، علیرضا افتخاری، شهرام ناظری، حسین قوامی و محمد اصفهانی اجرا کردهاند. او همچنین در رادیو در برنامه گلها کار میکرد و پایهگذار برنامهٔ موسیقایی گلچین هفته بود. در این بخش نخست با جواد قارایی، مستندساز در مطلبی با عنوان «دل در گِرو کوچ» درباره شیوه ساخت آثارش گفتوگو شده و در ادامه سفرنامه «داستانی خیالی از سفری واقعی» از زوج گردشگر ایرانی که به ابرکوه سفر کردهاند، چاپ شده است. در این بخش مطلبی با عنوان «گیلگمش چراغ راه گردشگری در راه توسعه پایدار» رویدادهای فصلنامه گیلگمش را مرور کرده است. ۹- هنگام ارسال فایل اولیه از طریق سایت تنها ۲ فایل طبق دستور العمل اعلام شده ارسال شود، ۱ فایل با اسامی نویسندگان، فایل دیگر بدون اسامی . بهطورکلی زمانی که شما یک مقاله را برای چاپ در یک ژورنال، ارسال میکنید در حقیقت شما مقاله خود را سابمیت کردهاید. باشد و با برنامه word ۲۰۰۳ حروفچینی و از طریق سامانه ارسال شود. پروندهای که نخستین مقاله آن با عنوان «کوچنشینان گلهدار کشاورز» و به قلم دکتر عباس علیزاده است.

مقاله با قلم فارسی نازنین شماره 14 و بخش انگلیسی مقاله با قلم تایمز نیو رومن شماره 12 تایپ شده است. استفاده از مواد غذایی همچنین میتواند شما را از عوارض کپسول پروبیوتیک مصون نگه دارند؛ با اینکه این عوارض بسیار نادر هستند اما توصیه میشود که در موارد مصرف مکمل پروبیوتیک حتما با پزشک یا کارشناس سلامت مشورت نمایید. چند سالی است که پای این خودروها به بازار ایران نیز باز شده و در این میان مصوبه اخیر مجلس در خصوص صفر نمودن تعرفه واردات این خودروها، تب هیبریدیها را داغتر نموده است. زمانی که انسولین را باز کردید، این قانون را به یاد داشته باشید که اگر دما برای شما مناسب است انسولین نیز ایمن است. خروجیهای دیجیتال High Level: در بسیاری از خودروهای مدرن، ECU وظیفه ارسال دستور جرقهزنی، باز و بسته کردن مسیر تزریق سوخت و همچنین روشن و خاموش کردن فن خنککننده را بر عهده دارد. نویسندگان محترم مقالات، توجه داشته باشند که پس از تطبیق دادن مقاله خود با فهرست زیر و اطمینان از رعایت تمام موارد ذکر شده، مقاله را برای مجله جهانی رسانه ارسال نمایند. به طور کلی چاپ مقاله در این مجله زمان نسبتا بیشتری می طلبد و مقاله باید حتما استانداردهای مشخصی را پوشش دهد.

و در دو شکل وورد 2016 و پی دی اف ذخیره و ارسال نمایند. در جهت ارتقای سطح علمی اقدام نمایند. از زبان غیر علمی استفاده نشده است . به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان؛ مجله علمی تازه تاسیس دانشگاه در حوزه زبان و ادبیات فارسی با عنوان “اجتماعیات در ادب فارسی” از وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی مجوز نشر دریافت کرد. مشروح این گزارش را در این شماره از مجله «ایرانمهر» میخوانیم. اما تصمیم گرفتیم تا همچنان در روزهایی که قرنطینه و سکون اجباری میهمان خانه هایمان شده، از ورزش، تحرک و سفر بگوییم. پروتکل ذکر شده سرعت انتقال دادهها را تا 500 کیلوبیت در هر ثانیه رسانده است. طی تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (قطب کنترل صنعتی ایران) و انجمن در سال ۱۳۸۸ مجله با راهبری قطب کنترل صنعتی ایران در دانشگاه اقدام به ادامه انتشار نموده است. سهم یک برگه دارای ارزش یا همان ورق بهادار است که با خرید آن میتوانیم بخشی از مالکیت یک شرکت را در اختیار داشته باشیم. مصرف همزمان با داروهای کنترلکننده سیستم ایمنی: گیاه آشواگاندا در کپسول لینورمیا، دارای اثر تحریک کننده سیستم ایمنی است. ، و به عنوان هویت ظاهری دارای شیوهٔ صفحهآرایی هستند. عنوان نوشتار دیگر این بخش «نجوای فرهنگ بومی را بشنویم و حفظ کنیم» است که به گفتارهای مستندسازی به نام «بابک بهداد» درباره مهاجرت معکوس میپردازد.

ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری باران ویژه نوجوانان – آذر منتشر شد. » با پرونده ویژه این شماره آشنا خواهید شد. بخش «رهآورد» به پرونده ویژه گیلگمش درباره کوچ اختصاص دارد. مطالب بخش «رهیافت» به موضوع میراث فرهنگی اختصاص دارد. شماره ۱۱ گیلگمش فارسی به واسطۀ برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به موضوع گردشگری ورزشی اختصاص دارد. از چوگان، ورزشهای زورخانهای، اسبسواری و کشتی که از ورزشهای ایرانی به شمار میروند تا نقوش باستانی و همچنین پیشینۀ المپیک در اسطورههای یونانی. تاکید می شود که در هر صورت مقاله بیش از 20 صفحه نباشد. در مقاله بولتن چیست به طول کامل در خصوص خبرنامههای داخلی توضیح کامل دادهایم. 3- به صورت دو شماره در سال (انتهای بهار و انتهای پاییز) منتشر می شود. در آستانه زمستان ۱۳۹۸ شماره دهم از مجله فارسی گیلگمش با نظر به شعار سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۹ میلادی تحت عنوان «زبان مادری» با رویکرد «گوناگونی زبانها و گویشهای ایرانی» در ۱۷۶ صفحه منتشر شد.

چکیده انگلیسی مقاله بصورت مبسوط (extended abstract) شامل عنوان مقاله، نام نویسندگان، عنوان نویسندگان و ایمیل آن ها و همچنین متن مبسوط و کلید واژگان در فایل جداگانه ورد (1000 تا1200 کلمه) آمده است. مقاله مشتمل بر چکیده فارسی، واژگان کلیدی، مقدمه، طرح مسئله (شامل الف- تشخیص مسئله، ب- شناخت آن و ج- بیان شفاف آن)، بدنه اصلی (نظریه، روش تحقیق، فرضیه، یافته ها، تحلیل) نتیجه گیری و فهرست منابع است. ۷- حداکثر حجم مقاله شامل جدولها، منحنی ها و تصاویر ۲۰ صفحه است. جمله مقدماتی مرتبط با کل تحقیق و موضوع مقاله است. از جمله سرفصلها و موضوعاتی که در این دوره ارائه میشوند، میتوان به تعاریف مقدماتی سیستم پایگاه داده، ساختار داده رابطهای، مدل ER، جبر رابطهای، مفاهیم مربوط به زبان SQL، وابستگی تابعی، نرمالسازی (Normalization) و سایر موارد مهم پایگاه داده اشاره کرد. این جدول در هفت دوره تناوب افقی، با ترتیبِ عدد اتمی، چیده شده است و لانتانیدها و اکتیندها به صورت جداگانه در زیر تناوبها با طول متفاوت آورده شدهاند. برای آشنایی بیشتر با این موارد میتوانید مقاله اصول صفحهآرایی را مطالعه کنید. حجم مقاله (با احتساب منابع و پی نوشت ها) بیش از 7000 کلمه نیست. مقاله پاورقی ندارد و توضیحات ضروری و اسامی اشخاص به انگلیسی قبل از منابع، در پی نوشت آمده است.

نقلقولهای یک و نیم خطی داخل گیومه «» قرار سایت majalema گیرد. سپس وارد صفحه مربوط به خود شده و مراحل را یکی به یکی طی کرده و در نهایت یک کد یا سابمیت نامبر دریافت می کنید که از ان پس برای هر نوع مکاتبه و انجام تغییرات برای مقاله از آن کد استفاده میکنید. تبصره۲: تعیین محل دقیق مراجع در متن و فهرست نمودن مراجع به ترتیب ظهور در متن مقاله ضروری است. ، تاریخ انتشار، نام کتاب، نام مترجم، محل نشر، نام ناشر، شماره صفحات. بعضی مقالات را میدهد، محل رجوع چهارراه مخبرالدوله در ادارهٔ مرکزی کل فلاحت است. نویسنده در مطلب «گردشگری داوطلبانه» به موضوع گردشگری آگاهانه و برنامهریزی شده یک داوطلب و تاریخ این نوع از گردشگری میپردازد. همانطور که مشخص هست در صفحه آرایی مجله هم مانند کتاب به چیدمان اصولی و زیبای متن و تصویر در صفحه پرداخته می شود، اما با توجه به ساختار کاملا متفاوت مجله با کتاب قاعدتا نوع چیدمان و ترکیب بندی متن و تصویر در مجله تفاوت زیادی با کتاب دارد. تنوع مقالات بسیار زیاد است و اشاره به تمامی آنها خارج از این بحث خواهد بود اما ۶ نوع مقاله علمی هستند که برای چاپ مقاله در مجلات باید بیشتر درباره آن­ها بدانید.

اما یکی از مهمترین نکات درباره نوشتن مقالات و انتشارشان، آشنایی با مجلات معتبر علمی است. دوره آموزش پایگاه داده فرادرس یک نقطه آغازین مناسب برای آشنایی با انواع پایگاه داده و کاربردهای آن به حساب میآید. نشانه گذاری ها (نقطه، ویرگول، نقطه ویرگول، گیومه، پرانتز، خط فاصله و علامت سئوال) به درستی انجام شده است. پس از هر نقطه رعایت دو فاصله و پس از هر ویرگول رعایت یک فاصله الزامی است. فاصله ها در جداول 1 باشد. به امید روزهایی که قرار است در کوه و دشت و جنگل با هم راه برویم و بدویم. ۱- هوشنگ ابتهاج سال ۱۳۹۱ در ۸۵ سالگی خاطرات خود را در گفتگو با میلاد عظیمی در کتاب پیر پرنیاناندیش عنوان کرد. هوشنگ ابتهاج دوره تحصیلات دبستان را در رشت و دبیرستان را در تهران گذراند و در همین دوران اولین دفتر شعر خود را با نام نخستین نغمهها منتشر کرد. او نخستین کتابش به نام نخستین نغمهها را در سال ۱۳۲۵ منتشر کرد.

در این قسمت مقالهای با عنوان «ایران، تهران، پلاک یک» با نگاهی به نحوه ساخت برج آزادی تهران و تاثیرپذیری این بنای مدرن از فرهنگ ایرانی منتشر شده همچنین در این بخش، مقاله «لیلی رقصنده؛ کودکانه ای از هنر لرهای بختیاری» چاپ شده که به شیوه ساهت عروسک بازبازک اشاره دارد. هشتمین شماره فصلنامه گیلگمش، نشریه تخصصی میراث و گردشگری، با رویکرد کوچ و با عنوان “از کوره راه دلگشای کوچ، تا شاهراه دلتنگی کوچه” منتشر شد. سرمقاله این فصلنامه به نوشتاری با عنوان «از کوره راه دلگشای کوچ، تا شاهراه دلتنگی کوچه» اختصاص یافته و کلاژ مجله نیز در این شماره به تنوع نقوش بز در نقوش مربوط به ایران باستان اختصاص دارد. تبصره ۱: اصطلاحات خارجی با معادلهای دقیق و رسا در زبان فارسی و نام کامل واژه و عبارات اختصاری بکار رفته در متن به صورت زیر نویس ارجاع شود. پژوهشگران و دانشجویانی که به دنبال پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی هستند . در صورتی هم که موفق به نگارش و تدوین مقالات علمی خود نشده باشید محققان موسسه اشراق می توانند مقالات علمی را در فرمت و استاندارد مجلات معتبر داخلی و خارجی از پایان نامه شما استخراج نمایند و بعد از اتمام استخراج و ترجمه تخصصی مقالات شما مجلاتی که در اسکوپ و زمینه علمی مقاله شما هستند را معرفی نمایند .

در هر صفحه تنها یک جدول یا تصویر به کار رفته است. و شاید از زیبایی مقصد، تنها لبخند آدمها باقی مانده که آن هم پشت ماسکهای سفیدرنگ پنهان شده بود. شاید بهتر بود ما هم به فکر تغییر موضوع پروندۀ ویژۀ این شماره بیفتیم. اما با شیوع بیماری کرونا و لغو بازیها، تصمیم بر این شد تا ما کماکان از ورزش در ایران بگوییم. بابک نیکخواه بهرامی هدف خود را از برگردان فارسی این ماهنامه چنین ذکر کردهاست: «هدف اصلی ما از برگردان فارسی این ماهنامه تنها به روز کردن اطلاعات خوانندگان فارسیزبان از آخرین تحقیقات و کاوشهای علمی این انجمن، یا به تصویر کشیدن دنیا به بهترین نحو و از طریق عکسهای بینظیری که در این ماهنامه به چاپ میرسند یا تغییر در رفتار و کردار شما با محیط اطرافتان نیست، بلکه دوست داریم سکوی پرتابی نیز باشیم برای تمامی محققان، پژوهشگران علمی و عکاسان حرفهای ایران زمین تا آخرین دستاوردهای علمی، فرهنگی، تاریخی و زیستمحیطی خود را از طریق نسخه فارسی و انگلیسی آن به گوش جهانیان برسانند.» علامت شناسایی مجله جغرافیای ملی، حاشیه زرد رنگی به دور روی جلد مجله است که آن را از دیگر مجلات متمایز میکند. نویسندگان محترم، مقاله خود را با شیوه نامه نگارش مقالات علمی به روش ای پی ای 2017-2018 – مجله جهانی رسانه – نسخه فارسی تطبیق داده و پس از اطمینان از رعایت تمام نکات و جزئیات ذکر شده، مقاله خود را برای مجله ارسال نمایند.