چه کسانی در بازار فارکس فعالیت دارند؟

بعد از گرفتن username و password به سرور بروکر خود کانکت شوید و از طریق پلتفرم آن شروع به تجارت نمایید. در این ساعتها بیشترین حجم معاملات انجام میشود و فرصتهای معاملاتی خوبی در آن وجود دارند. ارزها در این بازار شامل پول های فیات یا کاغذی است که توسط بانک های مرکزی هر کشور پشتیبانی می شود. ما در مورد تجارت بیت کوین صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد سپرده های واقعی در ارزهای دیجیتال برتر صحبت می کنیم. در ارزهای دیجیتال شما حتی اگر ساتوشی ناکوموتو باشید و چند میلیون بیت کوین داشته باشید باز هم هویتتان پنهان است و مالک هیچی نیستید! بای استاپ قرار میدهیم و سفارش بالاتر از قیمت فعلی انجام میشود و قیمت پس از آن باز هم رشد خواهد کرد. به زبان ساده، بالانس به موجودی نقد حساب فارکس ما گفته میشود، بدون آن که معاملات باز بروکر اصلی فارکس درنظر گرفته شوند.

بروکرهای فارکس به سه شکل اسپرد، کمیسیون و نهایتا سواپ یا نرخ بهره شبانه، کارمزد معاملات را از تریدر دریافت میکنند. این اتفاقات، ممکن است روی نرخ تبدیل ارز تاثیر بگذارند؛ زیرا ممکن است تاثیرات مهمی روی نوسانات ارز و بازارهای مالی داشته باشند. خیلی از بروکرها این امکان را به کاربران خود ارایه می دهند که با ارزهای دیگر نیز معامله کنند از جمله با ارزهای بازارهای نوظهور. با تحلیل تکنیکال، به این نتیجه رسیدیم که قیمت به 1.3150 میرسد؛ اما ممکن است یک بازگشتی (پولبک) به قیمت 1.3100 داشته باشد. در بین تحلیلگران همیشه این بحث وجود دارد که کدام یک از این 3 تحلیل بهتر هستند؛ اما واقعیت این است که بهتر است با هر 3 نوع تحلیل آشنایی داشته باشیم و از دادههای هر 3 تحلیل استفاده کنیم.

پندینگ اردر: اردی که در یک زمان مشخص و زمانی که قیمت به قیمت مدنظر ما رسید، انجام میشود. در پندینگ اردر، معامله وقتی انجام میشود که قیمت فعلی بازار، به قیمتی برسد که مدنظر ما و مورد علاقه ما است. کسب درآمد دلاری دلمشغولی افراد بسیاری در ایران است و هر کسی سعی میکند با توجه به تخصص و علاقه خود یکی از روشهای کسب درآمد دلاری را برای خود انتخاب کند. مثل مرحله قبل، باز هم انتخاب با خود شماست. بهترین روز معاملاتی فارکس هم وسط هفته (3شنبه، 4شنبه و 5شنبه) است. بروکرهای ECN با گرد آوری مظنه از شرکت کننده گان مختلف نظیر دیگر تجار، کارگزاران و ارائه دهنده گان نقدینگی (مانند بانک های بزرگ) همیشه بهترین قیمت خرید و فروش را به مشتریان خود ارائه می دهند.

بیت کوین و اتریوم دو رمزارزی هستند که اکثر بروکرها از آن استفاده میکنند. با اکثر کارگزاران فارکس ، می توانید معامله را با چند دلار شروع کنید . برای مثال اگر براساس اتفاقات سیاسی و اقتصادی، باور داشته باشیم که دلار افزایش قیمت خواهد داشت، اما اکثر مردم نزول آن را متصور شوند، احتمال ریزش بازار وجود دارد. به دلیل گسترش روز افزون فعالیت های تجاری فارکس در دبی کارگزاری های متعددی در دبی ایجاد نمایندگی کرده اند که همگی آن ها با کسب مجوز از مقام های مالی دبی و زیر نظر قوانین و مقررات تجاری دبی در آن فعالیت دارد. به زبان ساده، سفارش فارکس به این معناست که قصد داریم چگونه وارد یک معامله شده یا از آن خارج شویم. این اسپرد، توسط کارگزاران بازارگردان (Market Maker) یا Dealing Desk ارائه میشود.

در این سفارش معتقدیم که جفت ارز، در بهترین قیمت خود قرار دارد. برای مثال میخواهیم دلار آمریکا را در جفت ارز USD/JPY به قیمت 110.50 بخریم و وقتی قیمت به 111.00 افزایش یافت، بفروشیم. بهترین زمان معامله در بازار فارکس به وقت ایران، حدود ساعت 16:30 تا حدود 20:30 است؛ زیرا در کل بازار فارکس، بهترین ساعت معامله، زمانی است که بین سشن آمریکا و لندن تداخلایجاد میشود و این دو بازار همراه با هم فعالیت میکنند. معاملات در جفت یورو/دلار آمریکا، 24.1% از کل گردش مالی را تشکیل میدهد که این عدد کمتر از درصد سه سال گذشته (که 27.7 % بود)، است. همچنین تمامی حساب های معاملاتی این بروکر با پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ سازگار بوده و از ابزارهای معاملاتی ای همچون جفت ارزهای فارکس، فلزات گرانبها و شاخص ها پشتیبانی می نمایند. سایت هشتصد، با بررسی های تخصصی، متعهدانه تلاش دارد که از حقوق تریدرها دفاع کند، زیرا تمام تریدرهای ایرانی، حق دارند که با آگاهی کامل دست به انتخاب بروکر بزنند و در عین حال، سعی کرده ایم که در حق هیچ بروکر اجحاف نشود و همواره، واقعیت ها را از جهت اعتبار بروکرها، منعکس نماییم.

این نوع از نمودارها ظاهر گرافیکی بهتری دارند و تحلیلگر با یک نگاه میتواند به چگونگی روند بازار پی ببرد. این زمانها، شلوغترین زمان در روزهای معاملاتی هستند؛ زیرا حجم معاملات بیشتری، وقتی دو بازار بهطور همزمان باز هستند، وجود دارد. شرکت آمارکتس در اکتبر 2007 تاسیس شد.این کارگزاری بین المللی در جزیره سنت ویسنت ثبت شده و شعب مختلفی در کشور هایی همچون مونته نگرو و صربستان دارد. بنابراین اغلب فقط میانگین ارزش بین خرید و فروش یا نرخ آخرین معامله نشان داده می شود. فرض کنید که معامله گر درست میگوید و نرخ بهره افزایش مییابد، که نرخ ارز استرالیا/آمریکا را به 0.50 کاهش میدهد. با انتخاب معامله از طریق یک کارگزار فارکس A-Book، یک معامله گر هم بازارساز و هم میز معاملات خود را که احتمالاً از معاملات آنها سود خواهند برد، قطع می کند.

روش اسکالپ، بسیار حساس است. یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب بروکر فارکس، بررسی روش های واریز و برداشت می باشد. همچنین مطابق با توضیحات ثبت شده برای دو حساب معاملاتی، حساب های Direct فاقد پرداخت کمیسیون بوده در حالی که برای حساب های Zero به ازای هر لات معامله میزان کمیسیون برابر ۷ دلار می باشد. وقتی صحبت از اطمینان خاطر از یک بروکر باشد؛ شفافیت مالی و مقررات هر دو از اهمیت بالایی برخوردار هستند. حال اجازه دهید تا به سراغ بروکرها رفته و اهمیت آنها را در این بازار بزرگ، بررسی کنیم. از این رو، یادگیری مفهوم آنها و همچنین پدیدههایی که بر روند آنها تاثیر مستقیم دارند، حائز اهمیت است.

حد سود و حد ضرر را میتوانیم به راحتی از طریق نمودارهای تحلیل تکنیکال، تعیین کنیم. به عبارتی معاملهگران از طریق یک شبکه الکترنیکی که به عنوان یک کانال بین بانکی عمل میکند بر اساس یک نرخ مبادله مشخص که به آن ضریب تبادل گفته میشود، به تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر میپردازند. استراتژی معاملاتی خود را مشخص کرده و میزان سرمایه ای که قرار است درگیر کنید را مشخص کنید. استفاده از استاپ لاس، به ما کمک میکند تا از سرمایه خود در برابر ضرر جلوگیری کنیم. اینگونه از هر دو سفارش لیمیت و استاپ استفاده کردهایم. برای مثال جفت ارزهای شامل ین ژاپن (JPY)، دو رقم اعشار دارند و پیپ در آنها، عدد دوم اعشار خواهد بود. به دو ارز مورد معامله در بازار فارکس جفت ارزی میگوییم.

بروکر فارسی ایرانی

از آنجایی که در مقالات قبلی با تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی آشنا شدهایم، اجازه دهید در این قسمت فقط تحلیل احساسات را توضیح دهیم. اگر معاملاتی با حجم بالا داشته باشیم، هزینه سواپ بالا نخواهد بود؛ ولی اگر پوزیشن را برای مدت زمان طولانی باز بگذاریم، ممکن است این هزینه در طی زمان زیاد شود. تیک پروفیت، توسط معاملهگران ارزی انجام میشود تا زمانی که سود مشخصی به دست آمد، پوزیشن بهطور خودکار بسته شود. داشتن یک نقطه مشخص برای ترک یک معامله همراه با ضرر، نه تنها موجب میشود فرصتهای معاملاتی جدیدتری به دست آوریم، بلکه استرس ناشی از معاملات بدون برنامه را هم از بین میبرد.

کپی ترید فارکس، به این معناست که یک معاملهگر بهآسانی پوزیشنهای معاملاتی معاملهگر دیگری را کپی میکند، بدون اینکه نیاز باشد تغییرات قیمتی سریع بازار فارکس را تحلیل کند. یعنی وقتی شما در بازار فارکس ارزی را می خرید، در همان لحظه ارز دیگری را به فروش رسانده اید. بیایید مثال دیگری را فرض کنیم. زمانی از استاپ اردر استفاده میکنیم که میخواهیم در قیمتی بالاتر از قیمت فعلی، خرید کنیم یا در قیمتی پایینتر از قیمت فعلی، ارز را بفروشیم. ما از پندینگ اردر زمانی استفاده میکنیم که باور داریم قیمت ارز، به قیمتی که ما مشخص کردهایم، خواهد رسید.

بهترین بروکر فارکس شرایط و ویژگی هایی دارد که با آن ها می توان آن را شناخت. بای لیمیت قرار میدهیم و سفارش پایینتر از قیمت فعلی انجام میشود و قیمت پس از آن رشد خواهد کرد. پس از باز کردن متاتریدر و وارد کردن یوزر و پسورد می توان به نمودار دارایی های مختلف دسترسی داشت. با جستجوی کلمه Economic Calendar در گوگل، میتوانید به این تقویم دسترسی پیدا کنید. همچنین در این کارگزاری میتوانید درآمد خود را به شکل رمز ارزها نیز دریافت کنید. این گروه ها هرکدام با اهداف مختلفی در بازار جهانی فارکس فعال بوده و به قصد کسب سود و یا موارد دیگر در این بازار حضور دارند. باز هم داستان در خصوص بروکرهای فعال در ایران متفاوت بوده و عملا، هیچ بروکری که مجوز فعالیت یا رگولاتوری معتبر جهانی همانند CySec داشته باشد، اجازهی ورود به ایران را نخواهد داشت. معاملاتی که تاریخ انقضای آنها روی GTC باشد، تا زمانی که معاملهگر تصمیم به لغو آنها بگیرد، فعال میمانند و بروکر، معامله را به هیچوجه لغو نخواهد کرد؛ بنابراین فقط خود ما مسئول لغو آن هستیم.

هدف اصلی استفاده از استاپ لاس، اجتناب از ضررهای بزرگ است. این روش، توسط معاملهگرانی که تجربه یا زمان کمی برای معاملهگری دارند، استفاده میشود. در این قسمت میخواهیم با مهمترین اصطلاحات در بازار فارکس که هر معاملهگری نیاز دارد بداند، آشنا شویم. تحلیل احساسات به این دلیل اهیمت دارد که در بازار فارکس، هرکدام از معاملهگران، نظر شخصی خود را در مورد روند فعلی بازار دارد. بخش دیگه ای که برای من خیلی جذاب هست، این هست که هر شخص میتونه یک حساب داشته باشه و معاملاتش رو به اشتراک بزاره تا بقیه بررسی کنند و اگر راضی بودن با اون شخص شریک بشن و روی حسابش، سرمایه گذاری کنند. اگر در حساب استاندارد یا ثابت معامله میکنید، کمیسیونها در اسپرد گنجانده میشوند. یک قیمت ثابت وجود دارد، یک قیمت خرید و قیمت فروش. در نظر داشته باشید که اسپرد میتواند از دو مدل متغیر (یا شناور) یا ثابت باشد.

تصور کنید میخواهیم جفت ارز EUR/USD را بخریم.

هر دو قیمت را هم لزوما از یک تأمینکننده نقدینگی نگرفته است. جفت ارزهای اگزوتیک ارزهای اقتصادهای کوچکتر یا نوظهور هستند که با یک ارز اصلی همراه هستند. فرض کنید قصد فروش جفت ارز EUR/USD را داریم. تصور کنید میخواهیم جفت ارز EUR/USD را بخریم. برای مثال ما قصد فروش EUR/USD را داریم و این جفت ارز در قیمت 1.2050 به فروش میرسد. این روش، هزینههای عملیاتی و ریسک را به طور چشمگیری کاهش میدهد. این تورم خوب به دلیل رشد اقتصادی خوب و کاهش نرخ بیکاری رخ داد. در بای استاپ لیمیت، از طریق استاپ وقتی قیمت افزایش یافت سفارش خرید میدهیم و وقتی قیمت در یک بازگشت کوتاه کاهش یافت، خرید میکنیم. مارکت اردر، سفارشی برای خرید یا فروش ارز، در قیمت فعلی است. مارکت اردر (سفارشات بازار) یا اجرای فوری (Instant Execution): اردری که براساس همان قیمتی که کارگزاری ارائه میدهد، انجام میشود. میزان تاثیرات قبلی آنها بر بازار معاملات را نشان میدهد.

به همین دلیل تصمیم گرفتند کسی را بیابند که محصول آنها را زودتر خریداری کند. برای مثال تصور کنید میخواهیم جفت ارز EUR/USD را با اسپرد 2 پیپ خریداری کنیم. افراد صاحب کسب و کار، پول خود را خرج می کردند و مبلغ اضافی را زیر بالشت خود نگهداری می کرد یا زمین خریداری می کرد. ما میتوانیم تحلیل احساسات را نادیده بگیریم، اما مطمئن باشید که این کار، به نفع ما نخواهد بود! برای این منظور نیاز به آموختن مواردی دارید تا با فراگیری آنها و شناخت روحیات خود ، پلن معاملاتی خود را طراحی کرده و بر اساس آن معاملات خود را انجام دهید. به زبان ساده پرایس اکشن یعنی حرکات قیمت؛ در واقع روش پرایس اکشن یک تکنیک معامله گری و تحلیل بازار است که در آن از هیچ اندیکاتور استفاده نمیشود و صرفاً با پیگیری جریانات خرید و فروش به پیش بینی قیمت میپردازد.

بازار فارکس در روز 2شنبه حدود ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد به وقت ایران، در نیوزلند آغاز به کار میکند و روز شنبه حدود ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد، در غرب آمریکا، بسته میشود. یکی از بهترین گزارشات در مورد تحلیل احساسات در بازار فارکس، گزارش (Commitment of Traders (COT است، که هر جمعه منتشر میشود. انتخاب با خود شماست؛ اما با اِعمال سل لیمیت، زمانی که قیمت به 1.2070 یا بالاتر از آن برسد، سیستم معاملاتی کارگزاری، معامله را در بهترین قیمت، انجام خواهد داد. سل استاپ قرار میدهیم و سفارش پایینتر از قیمت فعلی انجام میشود و قیمت پس از آن باز هم ریزش خواهد کرد. از سوی دیگر، این موسسه پس از گذراندن دوره آموزشی فارکس، از سوی سازمان فنی و حرفه­ای برای شما مجوز صادر می­کند تا بتوانید به راحتی در هرجایی که خواستید، در زمینه فارکس با این مدرک معتبر مشغول به کار شوید؛ از این رو پیشنهاد ما به شما، شرکت در دوره­های فارکس این مجموعه معتبر می­باشد؛ چرا که آموزش ما از صفر تا صد فارکس بوده که پس از اتمام دوره هم شما پشتیبانی خواهید شد که تمامی این موارد دست به دست هم می­دهند تا بعد آموزش بتوانید کمتر استاپ بخورید و سودهای خوبی کسب نمایید.

اینگونه از هر دو سفارش لیمیت و استاپ استفاده کردهایم.