شرکت آسانسور امیدیار طراح و مجری آسانسور و پله برقی

در هنگام توقف آسانسور به علت بالا بودن اندازه حرکت(تکانه) کابین گاهی اوقات موتور به صورت ژنراتوری کار می‌کند و نیاز است که انرژی تولید شده توسط موتور در جایی تخلیه آسانسور آتیس شود. در آسانسور‌‌‌‌های دوسرعته و در سیستم‌‌‌‌های قدیمی این انرژی به شبکه برق برگشت داده می‌شد اما در درایور ها به علت وجود یکسوساز، این انرژی قابل برگشت نیست و باعث ازدیاد شدید ولتاژ بر روی بانک خازنی موجود در درایور شده و امکان آسیب زدن به آن وجود دارد. به همین منظور از یک مقاومت با توان بالا جهت تخلیه این انرژی استفاده می‌شود که به آن اصطلاحاً مقاومت ترمز گفته می‌شود. موتور‌‌‌‌های القایی مورد استفاده در آسانسور به همراه گیربکس (جعبه دنده) و چرخ طیار به کار می‌روند.

این محصولات از درجه کیفی بالایی برخوردار بوده و قابلیت پاسخگویی به نیازهای مختلف صنایع به سیستم های پنوماتیک را دارند. تابلو فرمان آسانسور پار با تکیه بر تکنولوژی پیشرفته و دانش روز توسط مهندسین توانای شرکت پار کنترل در ایران با کیفیت عالی و مرغوب طراحی و تولید شده است. این تابلو یکی از معتبر ترین تابلو فرمان­های آسانسور موجود در کشور است. تابلو فرمان پار در بازار کشور نیز دارای جایگاه مطلوبی بوده و کیفیت این تابلو فرمان در بین کارشناسان و متخصصین نیز تایید شده است. تابلو فرمان آسانسور پار با قدرت7/5 کیلو وات و با سرعت 1 متر بر ثانیه در کشور توسط مهندسین توانمند شرکت پار طراحی و به تولید انبوه رسید. شركت پار با توجه به طراحي سيستم هاي جديد امکان استفاده از آسانسور هاي سرعت بالای 3VF را براي ساختمان هاي مرتفع فراهم آورده است.

آشنایی کامل با پله برقی

بعلاوه صنعت پله برقی پیش بینی یک رشد چشمگیر در بازارهای ناشناخته ای نظیر چین و مجارستان را نموده که رخ دادن این امر نشانه هرچه بیشتر شناخته شدن مزایای استفاده از پله برقی در دنیاست. انواع پله برقی می تواند به راحتی جایگزین راه پله های معمولی شود و علاوه بر آن هرگز نیاز نیست برای استفاده از آن، در انتظار بمانید. همچنین بسیار راحت می تواند افراد را به مکان خاصی که قصد هدایتشان را دارید، راهنمایی کنید. پله های برقی ها هرگز در اثر تغییرات آب و هوایی و بارش باران صدمه نمی بینند. بیشترین کاربرد پله برقی در اماکن عمومی مانند فرودگاه ها، مترو، ساختمان های تجاری و فروشگاه های بزرگ و …

  • پله‌‌‌‌های برقی از نظر کاربردی به 3دسته semi out door -indoor- out door تقسیم میگردد که به ترتیب در محیط آزاد(بیرون از ساختمان)، محیط بسته(داخل ساختمان) و نیمه بسته(پل‌‌‌‌های عابر پیاده) استفاده می‌گردند.
  • جمع‌آوری مدارک مورد نیاز بدون مشاوره با افراد متخصص امکان‌پذیر نخواهد بود بنابراین فرد باید جهت مشاوره ترخیص قطعات پله برقی از گمرک به ترخیص کار پله برقی مراجعه کند.
  • با تولید انواع جک های سه و چهار استیج توسط شرکت صنایع مهندسی هیدروفرکو دیگر نیازی به واردات آن ها از کشور های خارجی و خروج ارز از کشور نمی باشد و حتی می توان این محصولات ساخت داخل را به کشور های خاورمیانه نیز صادر نمود.
  • در صورت به تاخیر افتادن ترخیص قطعات آسانسور در گمرک ممکن است مشکلات جدی ایجاد شود.
  • چنانچه فضای نورگیر راه پله در ساختمان موجود نباشد می توان از نورگیر نیز استفاده کرد.
از جمله آنها پایین بودن بازده الکتریکی موتور (در حدود هشتاد درصد) و پایین بودن بازده مکانیکی گیربکس (در حدود 45 درصد) که موجب افزایش هزینه ها و استهلاک سیستم می‌شود. به همین خاطر موتور‌‌‌‌های سنکرون با مغناطیس دائم کم کم در صنعت آسانسور پدیدار شدند که بازده نهایی آنها گاهی به 95 درصد هم می‌رسد. گشتاور بسیار بالاتر محور موتور باعث می‌شود که نیازی به استفاده از گیربکس در این موتورها نباشد.این موتورها دارای سیستم راه اندازی پیچیده‌ای هستند و لزوماً باید با استفاده از درایور و تاکومتر مورد استفاده قرار بگیرند. اساس کار این نوع آسانسورها بر اساس نیروی اصطکاک بین سیم بکسلها و فلکه موتور است.

ادوات هيدروليک صنعتي و راهسازي

شرکت آسانسور امیدیار طراح و مجری آسانسور و پله برقی

به خصوص در ساختمان های ۳ طبقه و بالاتر با نصب آسانسور و بالابرهای خانگی می توان کیفیت زندگی ساکنین را ارتقا داد. بالا رفتن از پله ها در مرور زمان می تواند به مفاصل زانو آسیب برساند و این امر برای سالمندان مشکلاتی را به وجود آورده است. ساختمان‌ها نیز بر اساس ارتفاع به چهار گروه زیر تقسیم می‌شوند که در طراحی آسانسور و پله برقی بسیار مهم و تأثیرگذار است. با توجه به اینکه رشته بازسازی آسانسور یکی از مقرون به صرفه ترین و باکیفیت ترین سیستم های ارزیابی می باشد که توسط کارشناسان شرکت بالابر صنعت به یک متخصص محترم ارائه شده است.

چنانچه فضای نورگیر راه پله در ساختمان موجود نباشد می توان از نورگیر نیز استفاده کرد. در صورت نبودن این فضا نیز امکان نصب سازه در حیاط و یا تخریب بخشی از ساختمان برای جایگذاری بالابر وجود دارد. ترخیص پله برقی از گمرک بندرعباس نیز مانند سایر کالاهای وارداتی طبق قوانین مشخصی صورت می گیرد.