قطعات الكتريكي ديزل ژنراتور

میباشد. هدف از این ترکیب تولید الکتریسیته یا همان برق از سوخت دیزل (گازوئیل) است. به طور عمومی، هر کانوپی دارای هر دو نوع عایق میباشد. این واحد به صورت ادامه دار نیروی الکتریکی را نظارت می کند و به صورت خودکار زمانی که برق قطع می شود شروع به کار میکنند. ژنراتورها دستگاههایی هستند که سوخت مصرفی را به انرژی برق تبدیل میکنند. دیزل ژنراتورهای کوچک تا ۲۵۰ کیلو ولت آمپر نه تنها برای تولید برق اضطراری بلکه به جهت تامین برق مورد نیاز به صورت مستمر یا در زمان اوج مصرف و یا حتی در زمانی که کمبود ژنراتورهای بزرگتر حس میشود استفاده می شوند. ژنراتور های نیروگاهی که در واقع به صورت ژنراتور های سه فاز می باشند از لحاظ ساختاری و فنی متغییر با ژنراتور های معمول مورد استفاده در صنعت، کارگاه ها و مجتمع ها می باشند. لازم به ذکر هرگز نباید با دست خیس با موتور برق کار کرده و یا آن را لمس کنید.

آنها در حال حاضر بی صدا هستند و در مقایسه با موتورهای گازی با اندازه مشابه نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند. ژنراتور های نیروگاهی دائم کار هستند و فاصله تعمیر و نگه داری و همچنین بازدید دوره ای طولانی تری نسبت به ژنراتور های معمول دارند همین ویژگی ها موجب شده تا ژنراتور های نیروگاهی به صورت سفارشی تولید و وارد شوند. موتورهای دیزلی از قطعات بزرگ و سنگین ساخته میشوند که میتوانند موجب افزایش هزینه تعمیرات شوند. قطعات الکتریکی ژنراتورهای مدرن با قرار دادن چندین آهنربا بزرگ و قدرتمند در یک خوشه در اطراف یک محور مرکزی و چرخان کار می کنند.

تمام جنبه های طراحی مجموعه ژنراتور، ساخت و خدمات در یک شرکت گرد هم آمده است. زیمنس در سال ۲۰۰۴ در شرکت «داسان نتورک» (Dasan Networks)، شرکت تولیدکننده تجهیزات شبکه پهنباند در کره جنوبی، سرمایهگذاری کرد و ۴۰ درصد از سهام این شرکت را خرید. کامینز خط کاملی از راهحلهای برق با تکنولوژی پیشرفته را برای هر برنامه مراقبتهای بهداشتی ارائه میکند – همه با پشتیبانی بزرگترین شبکه خدمات و پشتیبانی 24/7 صنعت. ما به ارائه خدمات فروش و پشتیبانی جهانی با تمرکز محلی بر روی هر پروژه آبی افتخار می کنیم. مخزن سوخت ژنراتور (باک): سوخت موتور دیزل (گازوئیل) در این بخش ذخیره می شود و حجم آن بر حسب نوع دستگاه دیزل ژنراتور متغیر است.

مجموعه دیزل ژنراتورها در مکانهایی بدون اتصال به شبکه توان، مانند مواقعی که نیاز ضروری به فراهم کردن توان و انرژی است و نیز زمانهایی که شبکه وجود ندارد، مورد استفاده قرار میگیرند زمانی که شبکه قطع میشود، درست به خوبی کاربردهای پیچیدهتر مانند اوج برش، پشتیبانی شبکه و ارسال به شبکههای توان، انرژی فراهم میشود. شاید نتوان از این حوزه نیز اطلاعات پیشینه ای زیادی کسب نمود، اما میتوان و باید سطح دانش فروشنده در مورد تعمیر و نگهداری موتورهای دیزلی، واحدهای توان، سوییچ های انتقال، و ژنراتورها را بررسی نمود.

ژنراتورها با توجه به نوعی که دارند می­توانند هر میزان برقی که نیاز باشد را برای شما تولید کنند. این دینام می تواند باتری خودرو یا ژنراتور باشد در واقع برق اولیه مورد نیاز در راه اندازی ژنراتور ها و خودرو ها را دینام بر عهده دارد. انتخاب بهترین ژنراتور برق اضطراری خانگی و صنعتی مورد نیاز کاری پیچیده بوده و نیاز به عملیات محاسباتی دقیق دارد و می بایست توسط کارشناس مربوطه صورت گیرد تا با صرف معقول ترین هزینه، بیشترین کارایی عاید مصرف کننده گردد. در این مطلب درباره خرید موتور برق و عواملی که باید در نظر بگیرید صحبت میکنیم تا با انبوهی از اطلاعات فنی پیچیده مربوط به آن گیج نشوید.

دیزل ژنراتور، کوپلی از یک موتور دیزل و یک ژنراتور دیزلی میباشد که با ایجاد نیروی مکانیکی از سوی دیزل، سبب تولید انرژی در ژنراتور سایت کاراسهند میگردد. انتخاب توان ژنراتور نیازمند شناخت بار میباشد. با کنترل جریان میدان DC کوچکی از ژنراتور محرک (که روی استاتور نصب می شود) می توان جریان میدان را روی ماشین اصلی و بدون استفاده از رینگ های لغزان و جاروبک ها تنظیم کرد. بسیاری از ژنراتور های سنکرون که دارای محرک های بی جاروبک هستند، دارای رینگ های لغزان و جاروبک نیز هستند. رینگ های لغزان بطور کامل شفت ماشین را احاطه می کنند ولی از آن جدا هستند. یک انتهای سیم پیچ DC به هر یک از دو انتهای رینگ لغزان در شفت موتور سنکرون متصل است و یک جاروبک ثابت روی هر رینگ لغزان سر می خورد. این میدان مغناطیسی، یک ولتاژ سه فاز را در سیم پیچ های استاتور ژنراتور القاء می کند.

دیزل ژنراتور چیست

در دیزل ژنراتور ها خنک کردن اجزای ولتاژ بسیار مهم است چرا که داغ شدن زیاد و طولانی مدت آن باعث خراب شدن قطعات می شود که به عملکرد دستگاه ضربه می زند. این موتور برق ها معمولا مجهز به ای وی آر هستند که وظیفه آن تنظیم ولتاژ خروجی می باشد که اصطلاحا به آن تثبیت کننده ولتاژ یا رگولاتور ولتاژ می گویند. برای انتخاب دسته صحیح با توزیع کننده های مجاز مشورت فرمایید (مطابق با ISO8528 ،BS5514 ،DIN6271 ،ISO3046 ،AS2789). بعنوان مثال جهت ساختمان های مسکونی، مصرف کننده ها میتوانند شامل موتور آسانسور (معمولا سه فاز)، الکترو پمپ های سیستم آبرسانی و آتش نشانی (تک فاز یا سه فاز)، لامپ های سیستم روشنایی (تک فاز) و مصارف داخلی آپارتمان ها مانند یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اتو، جاروبرقی، لامپ ها و غیره (همگی تک فاز) باشد و جهت واحد های صنعتی، مصرف کننده ها معمولا شامل الکتروموتور ها (تک فاز یا سه فاز) نصب شده بر روی دستگاه ها و ماشین آلات ، الکترو پمپ ها (تک فاز یا سه فاز)، دستگاه های جوشکاری (تک فاز یا سه فاز) و سیستم روشنایی (معمولا تک فاز) میباشد.

موتور برق را در فضایی خشک و سرپوشیده نگه دارید تا از خیس شدن ژنراتور جلوگیری شود. ساختار و عملکرد این دستگاه بسیار بی نظیر می باشد و می تواند انرژی مورد نیاز را در بهترین زمان ممکن تامین کرده و مانع از قطع شدن فعالیت افراد در بسیاری از صنایع شود. در حالی که روتور های برجسته برای 4 قطب یا بیشتر مورد استفاده هستند. ژنراتورهای نیروگاهی با سوخت فسیلی رایج تر نسبت به دو نوع دیگر هستند و برای نوع سه فاز بیشتر به صورت گازی ارائه می شوند. البته باید به یاد داشته باشید که این نوع حسگرها را باید با فواصل زمانی مشخص چک کرده و باتری را در صورت نیاز تعویض کنید. چون اتصال مکانیکی هرگز بین روتور و استاتور بوجود نمی آید، یک محرک جاروبک نسبت به نوع حلقه های لغزان و جاروبک ها، به نگهداری کمتری نیاز دارد. 16. هرگز نباید یک موتور برق یا ژنراتور را مستقیما به پریز دیواری متصل کنید.

میدان مغناطیسی، الکترون ها را در استاتور به جریان انداخته و جریان الکتریسسته را ایجاد می نماید. شرکت آسان ژنراتور دانیال جهت رعایت حال مشتریان عزیز ، امکان سفارش دیزل ژنراتور دست دوم اورهال شده ، موتوری با اجزای داخلی نو یا استوک را با هزینه ای بسیار کمتر و با کارایی به اندازه دیزل ژنراتور نو را ایجاد نموده است که هزینه آن یک پنجم دیزل ژنراتور نو می باشد. منبع تغذیه برای استفاده روزانه مجموعه های دیزل ژنراتور، در معادن، راه آهن، سایت های ساختمانی، تعمیر و نگهداری ترافیک جاده، کارخانه ها، شرکت ها، بیمارستان ها و سایر بخش ها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. در یک ماشین دو عبارت در توصیف سیم پیچ ها بسیار مورد استفاده است، یکی سیم پیچ های میدان و دیگری سیم پیچ های آرمیچر. برای ماشین های سنکرون، سیم پیچ های میدان در روتور است. در اینجا یک نمودار مصرف برق نمونه است که نشان می دهد برخی از نمونه های معمول مورد استفاده برای وسایل و ابزار رایج است.

در اماکنی که جریان برق شبکه به کل در دسترس نباشد یا هنگام قطعی برق در مداری که وجود برق بسیار ضروری است همانند بیمارستانها و یا هنگامی که امکان استفاده از جریان برق شبکه محلی به علل گوناگون همچون افت ولتاژ و آمپراژ برق منطقه و یا مقرون بهصرفه نبودن استفاده از برق شبکه مطرح باشد، دیزل ژنراتور وظیفه تأمین برق مورد نیاز سیستم را بر عهده خواهد داشت. مزیت دیگر این موتور ها طول عمر آنها می باشد دیزل ژنراتور ها نسبت به موتور های بنزینی سه برابر بیشتر دوام خواهند داشت. قیمت دیزل ژنراتور به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

این ژنراتورها با توجه به اینکه چگونه از انرژی خورشیدی برای تأمین انرژی مورد نظر خود استفاده می­کنند، بسیار جالب هستند. موتور های دیزلی برای راه اندازی و تولید توان، نیاز به توان الکتریکی دارند. ژنراتور ها به شکل های فیزیکی و الکتریکی برای کاربرد های مختلف در دسترس می باشند. پس از آشنایی با کاربرد دیزل ژنراتور بهتر است با قسمت های مختلف این دستگاه نیز آشنا شوید. عملکرد موتور دیزل در این دستگاه به شکل احتراق داخلی است و با فشرده کردن هوا در داخل سیلندرها و احتراق سوخت، موتور دیزل کار خود را شروع میکند و انرژی مکانیکی تولید شده پس از انتقال به آهنربای ژنراتور به انرژی الکتریسیته تبدیل میشود. در صورت درخواست مشتری این تابلو در کنار دستگاه نصب می گردد و در هنگام اشکال در برق شبکه که ناشی از ولتاژ ،فرکانس و فازها که به وسیله CT های منصوبه بر روی کابل شبکه SENSE میگردد، دستگاه را استارت می کند و پس از زمان قابل تنظیم جهت رسیدن پارامترهای دستگاه به شرایط مطلوب (۷ الی ۱۰ ثانیه ) کلید برق شبکه کاملا قطع و کلید بار ژنراتور وصل و برق تولیدی ژنراتور وارد سیستم برق اصلی مصرفی میگردد و در شرایط معکوس نیز فرآیند قطع برق ژنراتور و اتصال برق شبکه سراسری به خط مصرف انجام می گردد.

ژنراتور ها در دو نوع زغالی و اکسایتری تولید می شوند که امروز بیشتر مشتریان تمایل به استفاده از ژنراتور های اکسایتری یا همان غیر زغالی را دارند که آن هم به این دلیل است که در ژنراتورهای زغالی به دلیل تعویض دائم زغال مشتریان اقبال کمتری به آن دارند، در صورتی که در ژنراتور های اکسایتری یا براشلس زغال وجود ندارد و به واسطه القای ولتاژ تحریک می شوند مکانیسم ژنراتور را می توان با درک کار پمپ آب فهمید که باعث جریان آب می شود اما واقعا آبی ایجاد نمی کند و فقط آب جریان می یابد. این نکته لازم به ذکر است که در خودرو های جدید به جای استفاده از دینام از الترناتور استفاده می شود و دلیل آن هم این است که دینام های قدیمی برای خودرو ها در دور پایین مشکل ساز می شدند و توانایی لازم برای شارژ خودرو را نداشت از این رو در خودرو های جدید به جای دینام از آلترناتور استفاده می شود.

کار اتصال موتور دیزل و ژنراتور به هم و نصب آن بر روی شاسی فلزی و قراردادن یک تابلو و کنترل را در کنار آن اصطلاحا کوپله کردن (Coupling) گویند. بر طبق این اصل، انرژی نه خلق میشود و نه از بین میرود بلکه از حالتی به حالت دیگر تغییر مییابد. با این وجود، مواقعی وجود دارد که این نیروگاه ها نیز دچار مشکلات فنی شده و این امر، منجر به کمبود برق و قطعی در شبکه توزیع می شود. شاید یک ژنراتور فقط به دلیل شرایط محیطی نا مناسب ظاهرش خراب شده باشد مثلا داخل یک باغ یا ویلای خارجِ شهر کم رفت و آمد بوده باشد و به دلیل وجود رطوبت و نور آفتاب دچار زنگ زدگی شده باشد ولی از نظر فنی سالم باشد.

کاربرد دیزل ژنراتور

۱. ابتدا دیزل را روشن و سپس دور را با پتانسیومتر تنظیم کنید. توجه داشته باشید که اینکه سیم چه کاربردی دارد چندان مهم نیست چون آن را بایستی به تکه های کوچک تر تقسیم نمایید و سپس آن را با چسب به یکی از سیدی ها بچسبانید. سپس روتور مربوط به ژنراتور به وسیله محرک اصلی چرخانده می شود، تا یک میدان مغناطیسی دوار در ماشین بوجود آید. چون روتور می چرخد، نیاز به آرایش خاصی برای رساندن توان DC به سیم پیچ های میدانش دارد. محرک پیلوت، یک ژنراتور AC کوچک با مگنت های (آهن ربا) دائمی نصب شده بر روی شفت رتور و یک سیم پیچ روی استاتور است.

در انتخاب موتور دیزل ژنراتور موارد دیگری همانند میزان صدای تولیدی ژنراتور و میزان حجم محفظه سوخت نیز مهم هستند که باید به آنها توجه نمود. قطع برق در بیمارستانها، مراکز مراقبتی و بهداشتی میتواند تهدیدکننده جان افراد باشد و همچنین زیان مالی به میزان 20000 دلار الی 2 میلیون دلار را تحمیل کند. ما در راهنمای خرید موتور برق سعی کردیم نحوهی استفاده از انواع ژنراتورهای خانگی و صنعتی را به همراه تصاویر به شما نشان دهیم. برق تکفاز در مصارف کوچک به عنوان مثال خانگی مورد استفاده قرار می گیرد و نوع سه فاز که با نام ژنراتور سه فاز نیز شناخته می شود در مصارف کوچک، نیمه صنعتی، صنعتی و نیروگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.