به صرفه ترین سیستم های سرمایشی محبوب ترین سیستم های سرمایشی در بازار ایران-اخگرتابش

سیستم vrf می تواند در حالت گرمایش به دو شیوه عمل می کند، یک اینکه تمام زون های داخل ساختمان را گرم کند و دو اینکه تمام زون های داخل ساختمان را به صورت همزمان گرم و سرد کند. اگر می خواهید بدانید فرق کولر گازی با داکت اسپلیت چیست، مطلب تفاوت کولر گازی با داکت اسپلیت را مطالعه کنید. با این تفاسیر مشخص می شود که این دستگاه می تواند با کمک فرآیندهای گرماده و گرماگیر خود برای سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان ها مناسب باشد.

بهترین داکت اسپلیت های خارجی و ایرانی

سیستم و تجهیزات سرمایشی جزو موارد پر کاربرد برای عموم مردم به شمار می روند که مردم از آن ها در تمامی زمینه های زندگی خود استفاده می کنند. 3- سیستم تهویه مطبوع ناحیه ای؛ این سیستم قادر به پوشش دهی چندین منطقه بوده و از آن برای چندین ناحیه استفاده می‌گردد. همانگونه که از نام این تجهیزات پیداست، در بخشی از ساختمان به شکل مرکزی به کار گرفته شده و پس از فراهم سازی انرژی گرمایش یا سرمایش مورد نظر، آن را به مکان های مختلف انتقال می‌دهند. اسپلیت که بر بروی دیوار قرار می‌گیرد؛ دارای دریچه‌ی تهویه به صورت مجزا است. این کولر قابل تنظیم بوده و تغییر دمای آن متناسب با حرارت محیط اعمال می‌شود.

  • عملکرد داکت اسپیلت جهت خنک سازی محیط، مشابه اسپیلت و کولر گازی بوده، اما از گردش آب گرم داخل داکت اسپیلت برای گرم کردن محیط استفاده می‌کند.
  • یکی دیگر از دستگاه های سیستم تهویه مطبوع، کولر گازی است که با گرفتن هوای داخل ساختمان و هدایت آن به فضای خارج سبب خنک سازی محیط مورد نظر خواهد شد.
  • در حقیقت وجود چنین سیستم هایی در ساختمان که یک فضای راحت جهت انجام فعالیت های شخصی و امور را فراهم می‌کند، از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • داکت اسپلیت مناسب ترین وسیله برای تامین هوای گرم در زمستان و ایجاد هوای خنک در تابستان برای کلیه فضاها در یک واحد ساختمانی است که در داخل سقف کاذب تعبیه می شود و می توان توسط ترموستات آن را تنظیم کرد.

کولرهای آبی نوعی از کولرها هست که برای مناطقی با آب و هوای گرم و خشک استفاده می‌گردد زیرا کولر آبی با ایجاد رطوبت مانع از خشک شدن هوا و ترک خوردن وسایل چوبی و ایجاد الکتریسته ساکن در این مناطق می‌گردد و همچنین به لطافت هوا نیز کمک می‌کند. سیستم‌های سرمایشی مثل اسپلیت، کولر گازی و … نسبت به سیستم‌های سرمایشی قدیمی‌طول عمر بیشتری دارند و این در صورتی است که طبق دستوالعمل‌های سازنده از آن‌ها استفاده شود. این سیستم‌ها تهویه مطبوع نامیده شدند که منظور همان سیستم‌های تهویه هوا (سیستم سرمایشی) است. چیلرهای هوا خنک از هوای محیط اطراف برای خنک کردن کندانسور استفاده می کنند.

در نتیجه، چیلرهای تراکمی به صرفه‌ترین سیستم سرمایشی برای محیط‌های بزرگ به شمار می‌روند. یکی از پرکاربردترین سیستم های سرمایشی، کولرهای گازی هستند که معمولاً در مناطق شرجی استفاده می‌شوند. این کولرها نسبت به کولرهای آبی به صرفه‌تر بوده و هیچ‌گونه مصرف آبی ندارند. بخش فن دستگاه داخل ساختمان و بخش خنک کننده در بیرون از ساختمان قرار می گیرد. این سیستم ها با استفاده از کمپرسورهای کم مصرف، برق پایینی مصرف می کنند و بهینه هستند. کولرهای آبی مصرف برق کمی دارند و برای مناطق آب و هوایی گرم و خشک مناسب هستند.

مزایای فن کویل

از نظر صرفه جویی در برق و خنک کردن و یکنواخت کردن دمای محیط باید به کولر‌های گازی و اسپلیت‌ها اشاره کنیم. جریان هوای مطلوب محیطی برای تنفس سالم ایجاد می‌کند و باید گفت که جریان هوای مطلوب با استفاده از فن‌های دور متغییر مثل هوا ساز، فن اخگرتابش کویل و … برای پخش هوای خنک و سرد صورت می‌گیرد. از جمله کارکرد این دستگاه به گونه ای است که آب سرد درون کویل می‌چرخد و حرکت فن باعث عبور هوا از روی کویل می‌شود و در نتیجه این هوا خنک و سرد می‌شود و باعث سرد شدن محیط می‌شود. در جواب سیستم سرمایشی چیست باید گفت همانطور که از نامش پیداست سیستم سرمایشی به مجموع سیستم‌هایی گفته می‌شود که جهت سرد و خنک نمودن محیط استفاده می‌شود. در چیلر جذبی به جای استفاده از کمپرسور، از جذب کننده و مولد حرارتی استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که بخار آب موجود در کندانسور با فشاری معادل 1.0 اتمسفر به حالت مایع در آمده و در قسمت خنک کننده با فشاری برابر 10.0 اتمسفر مجدد به شکل بخار تبدیل می‌شود.

به صرفه ترین سیستم های سرمایشی محبوب ترین سیستم های سرمایشی در بازار ایران-اخگرتابش